Tuesday, May 9, 2017

Cubaan Barua Clare Brown Ganggu PERMATA di London Gagal dan Hambar

Buat kerja khianat , bila kantoi tak nak mengaku.. itu biasalah, memang selalu kita dengar. Kehadiran team PERMATA semalam di London diganggu 'mat salleh' dan 'minah salleh' upahan untuk memalukan Rosmah. Ramai menganggap itu kerja Clare Brown dari Sarawak Report, menghantar budak-budak suruhan beliau, tapi hari ni Clare menafikan itu kerja dia . Pada penulis, kalau bukan kerja Clare , ini tak lain tak bukan kerja 'hantu-hantu' dari Malaysia yang mengupah barua-barua berkulit putih tu.



Nak jadi tukang buat kacau dan sabotaj memang lah mudah, kau terpekik terlolong buat fitnah dalam sesuatu majlis tu akan menjadi tajuk dan bahan berita yang menarik minat wartawan untuk menulis. Itu lah modus operandinya, samada betul atau tidak dakwaan itu hal berkenaan belakang kira . Wartawan datang nak buat liputan majlis yang formal. of course macam bosan je kalau tulis berita, ye tak ? Wartawan akan bersemangat menulis kalau ada elemen-elemen drama. Macam yang berlaku semalam lah ...

Cuba bayangkan, dalam satu majlis formal yang dihadiri presiden-presiden Pakatan Harapan, tiba-tiba ada orang bangun menjerit-jerit terpekik terlolong cerita pasal Lim Kit Siang hipokrit, Mahathir hipokrit , dah jadi sekutu semua skandal puluhan billion yang pernah Lim Kit Siang fitnah Mahathir dibuat-buat lupa . Jadi rasanya, ingat wartawan yang ada di situ tak nak pickup cerita tu??

Berbalik kepada tujuan lawatan PERMATA ke London, lawatan Rosmah selaku penaung PERMATA baru-baru ini adalah kerana dijemput bagi tujuan kerjasama institusi pendidikan di sana dengan PERMATA . Hairan bukan bagi sebuah negara yang lebih maju sistem pendidikan-nya berminat untuk mempelajari modul PERMATA dengan menjemput pakar-pakar untuk berkongsi pengalaman institusi itu.



Penulis sendiri pun tertanya-tanya hal serupa, tapi bila ternampak  'timeline' media sosial mengenai seorang pelajar PhD di University Oxford yang ambil bidang sains Biokimia dalam usia 22 tahun adalah seorang bekas pelajar PERMATA barulah kita faham. Mungkin pakar-pakar pendidikan di sana berminat dengan modul PERMATA hingga berjaya menempatkan sorang pelajar PhD muda dalam bidang kritikal di Universiti terkemuka negara itu

1 comment:

  1. Assalamualaikum maaf jika lewat tempat ini saya publikasikan kisah sukses saya.. senang sekali saya bisa menulis dan berbagi kepada teman-teman disini. barangkali ada teman-teman yang sedang kesulitan masalah keuangan. Beberapa waktu yang lalu perusahaan percetakan saya dirundung hutang yang cukup besar. Hal itu di akibatkan melonjaknya harga kertas dan tenaga upah yang harus saya bayar kepada para karyawan saya. Sementara itu beberapa tender yang nilainya cukup besar gagal saya menangkan. Akibatnya saya harus menjaminkan mobil saya untuk meminjam hutang dari bank. Namun hal itu belum cukup menutup devisit perusahaan. Bahkan pada akhirnya rumah beserta isinya sempat saya jaminkan pula untuk menutup semua beban hutang yang sedang dilanda perusahaan. Masalah yang begitu berat bukan mendapat support dari istri justru malah membuat saya bersedih bahkan sikapnya sesekali menunjukan rasa kecewa. Hal itu di sebabkan semua perhiasan yang sempat saya hadiahkan padanya turut saya gadaikan. Disaat itulah saya sempat membaca beberapa situs yang bercerita tentang solusi pesugihan Danah Gaib 3M dari MBAH SUROPALA dan akhirnya saya menghubungi beliau. Kata MBAH SUROPALA pesugihan yang cocok untuk saya adalah pesugihan Danah Gaib. Tanpa pikir panjang semua petunjuk MBAH saya ikuti dan hanya 3 hari. Alhamdulilah akhirnya danah gaib yang saya minta benar benar ada di rekening saya. Perlahan hutang-hutang saya mulai saya lunasi. Perhiasan istri saya yang sempat saya gadaikan kini saya ganti dengan yang lebih bagus dan lebih mahal harganya. Dan yang paling penting bisnis keluarga yang saya warisi tidak jadi koleps. Jika ingin seperti saya silahkan minta bantuan kpd beliau karna cuma beliau yg behasil membantu saya telpon MBAH SUROPALA di nomer +6285~319~483~234 semoga bisa bermanfaat kpd anda.


    ReplyDelete