Wednesday, February 8, 2017

Skandal BMF & Forex : Kit Siang Kekal Pendirian, Wartawan Kena Marah & Mantan PM Kesipuan

Pada hari Zaid Ibrahim seorang bekas Menteri dari UMNO diterima masuk menjadi macai DAP secara rasmi, tindak tanduk Lim Kit Siang yang menggelabah bila ditanya soalan 'panas' oleh seorang wartawan dalam sidang media selepas itu menjadi tanda tanya. Dari kejauhan (walaupun hanya bersebelahan) di meja yang sama dalam sidang media itu, mantan Perdana Menteri Malaysia yang tersohor hanya memandang dalam kesayupan.


Terlihat juga beberapa pemimpin pembangkang, termasuk Zaid Ibrahim sendiri seolah-olah cuba sedaya upaya untuk menahan ketawa selepas soalan 'panas' itu dihamburkan kepada Lim Kit Siang. Keadaan menjadi sangat pelik sekali , orang putih kata 'awkward' , Kit Siang tak mahu situasi 'awkward' itu menjadi lebih panjang maka beliau dengan pantas memarahi wartawan berkenaan.

Memetik laporan Malaysiakini, Kit Siang mengecam wartawan berkenaan kerana bertanya soalan-soalan yang agak 'panas' kepada beliau . Wartawan berkenaan seolah-olah cuba diperlihatkan sebagai seorang yang bodoh bila bertanya kepada Kit Siang berkenaan pendirian beliau satu ketika dahulu berkenaan skandal BMF dan FOREX ?

Malah Kit Siang sendiri banyak menulis artikel dan menulis buku berkenaan skandal-skandal itu . Sudah tentu dalam tulisan beliau itu mantan PM yang sedang duduk di sebelah beliau semasa sidang media itu , dihantam teruk-teruk.  Wartawan tu tanya pendirian je pun ?? Adakah Kit Siang sudah U-TURN dan sedia memaafkan Mahathir sekarang?

"How have I said it differently? How? You can't substantiate it, you are making a baseless allegation (Macam mana cakap saya berbeza? Macam mana? Kamu tak boleh buktikannya, kamu membuat dakwaan tidak berasas).

"You prove it! If not you are making a baseless allegation (Kamu buktikannya! Jika tidak, kamu membuat dakwaan tidak berasas,"

Dari cara jawapan Kit Siang itu, jelas menunjukkan beliau masih kukuh dengan pendirian mengatakan ada hanky-panky dalam skandal BMF dan FOREX itu , cuma cara jawapan beliau itu tak memfokuskan pada jawapan itu sendiri , kalau betul lah dia masih kekal dengan pendirian dulu , Mahathir masih lagi 'orang yang bersalah' pada pandangan beliau . Cuma dalam berita di 'highlite' kan Kit Siang marah wartawan , depa tak highlite Kit Siang kekal pendirian mengenai skandal BMF dan FOREX . Ini semua sebab nak jaga hati mantan PM babe ...tapi Mahathir pun tak bodoh, dia secara tak langsung terkena pukulan sekelepet di muka dengan respon yang diberikan Kit Siang kepada wartawan berkenaan.

Walau apa pun ceritanya, hari ini GERAMM atau Gerakan Media Merdeka sudah hantam sama Lim Kit Siang . Takkan sebab wartawan tanya soalan provokatif ko melompat uncle ???  Najib pun biasa ja depa dok tanya soalan provokatif, tapi PM buat tak layan ja

4 comments:

  1. Tahniah berita tokong melompat lompat mcm cacing kepanasan..... lagi cantikkk kalau ade video tokong melompat kepanasan dan medey kesipuan muka tembok.....

    ReplyDelete
  2. Aik.. najib relek je.
    Bkn wartawan aussie kena lokap ke tnya psl duit 1mdb dlm akaun dia?
    Bukan najib lari ke dari nothing2hide?
    Bukan dlm PAU xle sebut psl 1mdb?

    ReplyDelete
  3. Memang la Lim cakap itu macam buat RC tentang 1MDB sekali ada berani

    ReplyDelete
  4. Assalamualaikum maaf jika lewat tempat ini saya publikasikan kisah sukses saya.. senang sekali saya bisa menulis dan berbagi kepada teman-teman disini. barangkali ada teman-teman yang sedang kesulitan masalah keuangan. Beberapa waktu yang lalu perusahaan percetakan saya dirundung hutang yang cukup besar. Hal itu di akibatkan melonjaknya harga kertas dan tenaga upah yang harus saya bayar kepada para karyawan saya. Sementara itu beberapa tender yang nilainya cukup besar gagal saya menangkan. Akibatnya saya harus menjaminkan mobil saya untuk meminjam hutang dari bank. Namun hal itu belum cukup menutup devisit perusahaan. Bahkan pada akhirnya rumah beserta isinya sempat saya jaminkan pula untuk menutup semua beban hutang yang sedang dilanda perusahaan. Masalah yang begitu berat bukan mendapat support dari istri justru malah membuat saya bersedih bahkan sikapnya sesekali menunjukan rasa kecewa. Hal itu di sebabkan semua perhiasan yang sempat saya hadiahkan padanya turut saya gadaikan. Disaat itulah saya sempat membaca beberapa situs yang bercerita tentang solusi pesugihan Danah Gaib 3M dari MBAH SUROPALA dan akhirnya saya menghubungi beliau. Kata MBAH SUROPALA pesugihan yang cocok untuk saya adalah pesugihan Danah Gaib. Tanpa pikir panjang semua petunjuk MBAH saya ikuti dan hanya 3 hari. Alhamdulilah akhirnya danah gaib yang saya minta benar benar ada di rekening saya. Perlahan hutang-hutang saya mulai saya lunasi. Perhiasan istri saya yang sempat saya gadaikan kini saya ganti dengan yang lebih bagus dan lebih mahal harganya. Dan yang paling penting bisnis keluarga yang saya warisi tidak jadi koleps. Jika ingin seperti saya silahkan minta bantuan kpd beliau karna cuma beliau yg behasil membantu saya telpon MBAH SUROPALA di nomer +6285~319~483~234 semoga bisa bermanfaat kpd anda.


    ReplyDelete