Saturday, February 25, 2017

Selepas Hampir 20 Tahun Laungan 'Mahafiraun' Bergema di Konvensyen Reformis, Shah Alam

Ramai pejuang2 reformasi yang bermula sejak tahun 98 dulu sedar kepayahan yang dilalui dulu, atas sebab apa reformasi bermula dan siapa yang ketika itu jadi musuh ketat mereka. Gerakan reformasi bermula sejak anwar dihumbankan dalam penjara, pejuang2 reformasi dulu percaya kalau dibiarkan Mahathir terus memerintah maka keadaan akan jadi lebih buruk, korupsi,nepotisma semua-nya akan terus berleluasa . Niat mereka pada ketika itu hanya nak "selamatkan negara" dari Mahathir. Sama seperti yang berlaku pada hari ini, cerita Mahathir korup, skandal FOREX, Memali dan macam-macam lagi dijaja dalam ceramah-ceramah, rakyat dimomokkan supaya Mahathir wajib dijatuhkan kalau nak "selamatkan negara"

Hari ni dalam Konvensyen Reformis di Shah Alam , Mahathir yang datang secara mengejut di'sergah' peserta-peserta konvensyen itu. Menurut artikel yang dikeluarkan portal Malaysiakini, kehadiran Mahathir disambut dengan laungan REFORMASI , BEBAS ANWAR dan malah ada yang tanpa selindung meneriak kembali panggilan terhadap Mahathir yang agak popular satu masa dulu 'MAHAFIRAUN' . Nampaknya luka lama, pejuang-pejuang REFORMASI ni masih belum terubat walaupun Mahathir kini dah duduk sepentas dengan mereka.Mungkin ada yang kena humban dalam penjara dek gerakan REFORMASI sehingga anak bini terbiar dirumah, mungkin mangsa2 ISA masih berdendam. Mahu tak mahu Mahathir terpaksa tebalkan kulit muka untuk terus bersama-sama dalam majlis berkenaan.

Semasa ucapan alu-aluan , Pengerusi Reformis Malaysia , Saari Sungib berkata mereka disitu hanya akan bersama-sama beliau jika Mahathir turut bersama dalam kempen BEBAS ANWAR, dan dengan hati yang ikhlas meminta maaf atas kesilapan sepanjang menjadi PERDANA MENTERI . Kalau dilihat ego Mahathir, ramai boleh mengagak beliau tak akan berbuat demikian . Tindakan meminta maaf itu hanya menjadikan beliau kelihatan sangat-sangat hipokrit . Dah berdiri sepentas dengan Kit Siang satu cerita, nak minta maaf pulak satu cerita lain . Jatuh standard Mahathir kalau buat macam tu, minta maaf segala kesalahan ?? Apa yang dibuat Mahathir sepanjang pemerintahan jadi PM dulu adalah sesuatu yang dibangga puak-puak PPBM , dan modal itu diguna untuk membandingkan dengan apa yang dilakukan Najib sekarang ... kalau Mahathir minta maaf maksudnya modal tu dah tak boleh pakai lagi . Jatuh 'standard' lah dengan pemuja-pemuja .

Bila dah tak ada cara lain ... Mahathir dalam ucapannya berkata seperti berikut ;

"Apa yang utama (difikirkan semua pihak) ialah, apakah kita boleh bersatu dan jatuhkan kerajaan Najib.

"Lepas itu kalau nak ambil tindakan ke atas saya, ambik laaa..." 


Ambil tindakan ? Itu kata-kata penyedap hati saja ... Ingat pemuja-pemuja Mahathir dari PPBM tu nak biarkan saja geng-geng REFORMASI itu ambik tindakan terhadap beliau ??? Mahathir dah boleh baca semua tu ..

3 comments:

  1. TAKUT2 MALAIKAT MAUT LEBIH AWAL JATUHKAN KITA SEBELUM KITA DAPAT JATUHKAN NAJIB. YANG SORANG 93 TH/ 76 TH/69-70 TH. Najib 63 th /Zahid bawah lagI, Banyak2 beristighfar, .....

    ReplyDelete
  2. kalau anwar tak dipecat oleh madey, pkr pun tak akan wujud lgsg atas muka bumi ni.. maka blh ka dikatakan pembangkang terdiri dr org2 kecewa... apa yg blh diharapkan dr org2 kecewa ini..loser

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum maaf jika lewat tempat ini saya publikasikan kisah sukses saya.. senang sekali saya bisa menulis dan berbagi kepada teman-teman disini. barangkali ada teman-teman yang sedang kesulitan masalah keuangan. Beberapa waktu yang lalu perusahaan percetakan saya dirundung hutang yang cukup besar. Hal itu di akibatkan melonjaknya harga kertas dan tenaga upah yang harus saya bayar kepada para karyawan saya. Sementara itu beberapa tender yang nilainya cukup besar gagal saya menangkan. Akibatnya saya harus menjaminkan mobil saya untuk meminjam hutang dari bank. Namun hal itu belum cukup menutup devisit perusahaan. Bahkan pada akhirnya rumah beserta isinya sempat saya jaminkan pula untuk menutup semua beban hutang yang sedang dilanda perusahaan. Masalah yang begitu berat bukan mendapat support dari istri justru malah membuat saya bersedih bahkan sikapnya sesekali menunjukan rasa kecewa. Hal itu di sebabkan semua perhiasan yang sempat saya hadiahkan padanya turut saya gadaikan. Disaat itulah saya sempat membaca beberapa situs yang bercerita tentang solusi pesugihan Danah Gaib 3M dari MBAH SUROPALA dan akhirnya saya menghubungi beliau. Kata MBAH SUROPALA pesugihan yang cocok untuk saya adalah pesugihan Danah Gaib. Tanpa pikir panjang semua petunjuk MBAH saya ikuti dan hanya 3 hari. Alhamdulilah akhirnya danah gaib yang saya minta benar benar ada di rekening saya. Perlahan hutang-hutang saya mulai saya lunasi. Perhiasan istri saya yang sempat saya gadaikan kini saya ganti dengan yang lebih bagus dan lebih mahal harganya. Dan yang paling penting bisnis keluarga yang saya warisi tidak jadi koleps. Jika ingin seperti saya silahkan minta bantuan kpd beliau karna cuma beliau yg behasil membantu saya telpon MBAH SUROPALA di nomer +6285~319~483~234 semoga bisa bermanfaat kpd anda.


    ReplyDelete