Thursday, February 2, 2017

Sejauh Mana Kerjasama Parti Putar Belit Malaysia (PPBM) dengan PAS ?

Beberapa minggu lepas, bukan main lagi mantan PM , Mahathir dalam satu kenyataan berkata PPBM tak perlu PAS kerana sikap angkuh mereka. Dalam satu temubual media,  Mahathir berkata seperti berikut ;

“Kita telah bersedia untuk pertaru­ngan tiga penjuru. Kita perlu menentang Pas. Kami rasa dalam kebanyakan keadaan, kita boleh menewaskan Pas dan BN juga,” 

Selepas kenyataan angkuh tak perlukan PAS itu tiba-tiba semalam anak Mahathir sama-sama dengan Tuan Ibrahim Tuan Man, Timbalan Presiden PAS dah bersetuju untuk bentuk jawatankuasa teknikal antara kedua parti itu bagi menghadapi PRU-14.

Apa punya cerita ni ? Nampak tak hipokrasi tahap tertinggi beliau ? Penyokong-penyokong PPBM yang sebelum ini menuduh PAS sebagai macai UMNO bersorak gembira dengan perkhabaran semalam, kononnya PAS akhirnya akan kerjasama dengan PPBM disebalik pertelingkahan dan penghinaan yang dibuat oleh mantan PM sebelum ini.

Sesuai dengan dengan pemimpin-pemimpinnya yang cukup hebat putar belit , sesuai-lah singkatan PPBM diberikan kepada parti serpihan UMNO itu . Parti Putar Belit Malaysia (PPBM) . Mana tidaknya , satu ketika dulu Anwar , Kit Siang , Nik Aziz dihantam kaw-kaw , sekarang depa sudah putar belit ... kemudian kes terbaru hantam PAS kaw-kaw kononnya jadi punca perpecahan pembangkang, kini depa putar belit lagi .

Wakil PAS iaitu Timbalan Presiden, Tuan Ibrahim Tuan Man dalam perbincangan semalam bersama wakil PPBM , Mukhirz Mahathir bersetuju untuk membentuk jawatankuasa bagi merangka kerjasama. Itu baru 'first step' , belum ada kata putus dan belum apa-apa lagi, ramai pemimpin-pemimpin PAS yang lain berasa skeptikal dengan tujuan kerjasama ini, Dewan Ulama PAS yang dihubungi selepas itu, membuat kenyataan syarat utama untuk kerjasama PAS - PPBM ialah melupakan kerjasama politik dengan DAP dan PAN (Datuk Dr. Mahfodz Mohamed) . Kalau dilihat dan dianalisan dalam ceramah-ceramah politik sebelum ini, PPBM dilihat lebih mesra dengan DAP dan PAN berbanding PAS itu sendiri . Memang hebat permainan politik putar belit PPBM ini

7 comments:

  1. PAS tak serik2. Dulu ikut kata PKR lalu join DAP. La ni ikut kata PPBM mungkin juga join DAP. Apa ni PAS. Kerana kuasa main wayang je. Tak de prinsip langsung. Dahlah tu PPBM tu banyak skendal melibatkan wang rakyat, kronisma dan nepotisma akut. PAS mahu bersekongkol dengan kemungkaran ini?

    ReplyDelete
  2. Jidin tunggu masa nk kena sembelih... PAS tunggu masa kena main lagi.... kikikiki....

    ReplyDelete
  3. Sebagai sebuah parti yg mengekal kuasa memerintah sebuah negeri..kenapa PAS ni BODOH bingai dan BANGANG sangat...kalau tak bergabung dgn DAP,PKR dan PPBM..rasanya PAS masih bolih memerintah KELANTAN..PAS berenti lah jadi parti BODOH.

    ReplyDelete
  4. Sekurang-kurangnya PAS ada sebuah negeri untuk diperintah. Tiada rugi pun berbaik dengan kerajaan pusat. Hubungan baik dengan Najib yang lebih mesra dari Atok 22 tahun membawa kebaikan kepada Kelantan.

    Jika nak kata Najib takut tergugat dengan PAS. Kelantan telah berada di bawah PAS semenjak Atok 22 tahun jadi PM lagi.

    Cuma yang bezanya seorang boleh bertoleransi seorang lagi anggkuh dan sombong.

    ReplyDelete
  5. Memilih kawan adalah satu seni.....

    ReplyDelete
  6. Memilih kawan adalah satu seni.....

    ReplyDelete
  7. Assalamualaikum maaf jika lewat tempat ini saya publikasikan kisah sukses saya.. senang sekali saya bisa menulis dan berbagi kepada teman-teman disini. barangkali ada teman-teman yang sedang kesulitan masalah keuangan. Beberapa waktu yang lalu perusahaan percetakan saya dirundung hutang yang cukup besar. Hal itu di akibatkan melonjaknya harga kertas dan tenaga upah yang harus saya bayar kepada para karyawan saya. Sementara itu beberapa tender yang nilainya cukup besar gagal saya menangkan. Akibatnya saya harus menjaminkan mobil saya untuk meminjam hutang dari bank. Namun hal itu belum cukup menutup devisit perusahaan. Bahkan pada akhirnya rumah beserta isinya sempat saya jaminkan pula untuk menutup semua beban hutang yang sedang dilanda perusahaan. Masalah yang begitu berat bukan mendapat support dari istri justru malah membuat saya bersedih bahkan sikapnya sesekali menunjukan rasa kecewa. Hal itu di sebabkan semua perhiasan yang sempat saya hadiahkan padanya turut saya gadaikan. Disaat itulah saya sempat membaca beberapa situs yang bercerita tentang solusi pesugihan Danah Gaib 3M dari MBAH SUROPALA dan akhirnya saya menghubungi beliau. Kata MBAH SUROPALA pesugihan yang cocok untuk saya adalah pesugihan Danah Gaib. Tanpa pikir panjang semua petunjuk MBAH saya ikuti dan hanya 3 hari. Alhamdulilah akhirnya danah gaib yang saya minta benar benar ada di rekening saya. Perlahan hutang-hutang saya mulai saya lunasi. Perhiasan istri saya yang sempat saya gadaikan kini saya ganti dengan yang lebih bagus dan lebih mahal harganya. Dan yang paling penting bisnis keluarga yang saya warisi tidak jadi koleps. Jika ingin seperti saya silahkan minta bantuan kpd beliau karna cuma beliau yg behasil membantu saya telpon MBAH SUROPALA di nomer +6285~319~483~234 semoga bisa bermanfaat kpd anda.


    ReplyDelete