Friday, February 3, 2017

Kerjasama PPBM - PAS : Mukhriz 'cover' Malu , Guan Eng Keliru

Seperti yang dijangka, Parti Putar Belit Malaysia (PPBM) sememangnya telah membuat 'statement' media yang mengelirukan orang ramai dan sekutu-sekutu-nya berhubung kerjasama yang akan diadakan dengan PAS . Mesyuarat yang diadakan dengan Timbalan Presiden PAS pada hari Rabu itu digunakan persepsi bagi menimbulkan 'feel good factor' kepada parti itu. Ramai yang dah bergembira, termasuk DAP sendiri bila Mukhriz Mahathir memwar-warkan kononnya akan wujud pakatan PPBM dengan PAS bagi menghadapi PRU-14.


Tak berapa lama lepas tu, satu kenyataan rasmi dibuat oleh PAS pusat , seperti yang disiarkan laman web parti itu seperti berikut ;

https://pas.org.my/artikel-umum/10788-kenyataan-media-pas-pusat

Kenyataan yang dibuat oleh Timbalan Presiden PAS, Tuan Ibrahim Tuan Man dilihat seolah cuba membetulkan persepsi yang ditimbulkan oleh Timbalan Presiden PPBM, Mukhriz Mahathir . Apa agaknya reaksi Mukhriz selepas respon balas PAS tak seperti yang diharapkan? Malah respon PAS itu juga menunjukkan seolah-olah PPBM berada dalam keadaan yang amat terdesak mahu bersungguh bekerjasama dengan PAS. Kenyataan balas PAS itu mungkin kerana parti itu sedar, DAP mungkin akan mempergunakan PAS melalui PPBM .

Dalam siaran media yang dikeluarkan PAS itu, jelas tertulis segala keputusan adalah dengan berpandukan Majlis Syura Ulamak PAS. Siap 'bold' lagi . Jadi dengan penjelasan yang dibuat oleh PAS itu adakah penyokong-penyokong PPBM dan sekutu-sekutunya akan kembali menyambung sumpah seranah terhadap PAS ? Antara yang dilihat memberi respon paling awal ialah Ketua Menteri Pulau Pinang yang kononnya keliru dengan pertemuan PPBM-PAS baru-baru ini.

Berdasarkan petikan artikel Malaysiakini;

https://www.malaysiakini.com/news/371296

Lim Guan berkata Mukhriz seolah-olah keliru berhubung dengan kenyataan yang dikeluarkan Presiden PAS, Hadi Awang selepas pertemuan itu apabila menyatakan

"Sebarang keputusan rasmi perlu secara kolektif dibuat oleh jawatankuasa pusat PAS dan bukan oleh seorang individu".

Disini kita nampak siapa sebenarnya yang keliru atau cuba nak menipu ? Peliknya si Lim Guan Eng pulak yang sibuk-sibuk dengan keputusan hasil perbincangan PAS dan PPBM kenapa pulak ? PAS dengan jelas menggariskan syarat , nak bersepakat dengan PAS mesti putus segala hubungan dengan DAP dan AMANAH. Dalam kenyataan Lim Guan Eng itu, beliau ada berkata akan berjumpa dengan Mukhriz di KL pada 7 Feb kelak. Di sini saja dah nampak hubungan antara PPBM dan DAP masih mesra ... nampaknya PPBM macam tak minat kerjasama dengan PAS ? Tak gitu?

2 comments:

  1. Kalau parti bunga cakap depa putus dengan dapigs...percaya lah itu semua PENIPUAN!!!!! Senario semasa desperasi pigs-mangkok-bunga-matalebam amat terdesak kerana tidak akan berlaku pertembungan 1-2-1 dalam ge14 dan kehilangan jentera dan penyokong pas. Sekaligus jangka hayat pakatun akan mampus

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum maaf jika lewat tempat ini saya publikasikan kisah sukses saya.. senang sekali saya bisa menulis dan berbagi kepada teman-teman disini. barangkali ada teman-teman yang sedang kesulitan masalah keuangan. Beberapa waktu yang lalu perusahaan percetakan saya dirundung hutang yang cukup besar. Hal itu di akibatkan melonjaknya harga kertas dan tenaga upah yang harus saya bayar kepada para karyawan saya. Sementara itu beberapa tender yang nilainya cukup besar gagal saya menangkan. Akibatnya saya harus menjaminkan mobil saya untuk meminjam hutang dari bank. Namun hal itu belum cukup menutup devisit perusahaan. Bahkan pada akhirnya rumah beserta isinya sempat saya jaminkan pula untuk menutup semua beban hutang yang sedang dilanda perusahaan. Masalah yang begitu berat bukan mendapat support dari istri justru malah membuat saya bersedih bahkan sikapnya sesekali menunjukan rasa kecewa. Hal itu di sebabkan semua perhiasan yang sempat saya hadiahkan padanya turut saya gadaikan. Disaat itulah saya sempat membaca beberapa situs yang bercerita tentang solusi pesugihan Danah Gaib 3M dari MBAH SUROPALA dan akhirnya saya menghubungi beliau. Kata MBAH SUROPALA pesugihan yang cocok untuk saya adalah pesugihan Danah Gaib. Tanpa pikir panjang semua petunjuk MBAH saya ikuti dan hanya 3 hari. Alhamdulilah akhirnya danah gaib yang saya minta benar benar ada di rekening saya. Perlahan hutang-hutang saya mulai saya lunasi. Perhiasan istri saya yang sempat saya gadaikan kini saya ganti dengan yang lebih bagus dan lebih mahal harganya. Dan yang paling penting bisnis keluarga yang saya warisi tidak jadi koleps. Jika ingin seperti saya silahkan minta bantuan kpd beliau karna cuma beliau yg behasil membantu saya telpon MBAH SUROPALA di nomer +6285~319~483~234 semoga bisa bermanfaat kpd anda.


    ReplyDelete