Thursday, January 12, 2017

PTD Difitnah Kutuk PM ?

Tak dinafikan setiap rakyat ada pandangan politik masing-masing, termasuk yang bertugas sebagai penjawat awam . Ada penjawat awam negeri Pulau Pinang dan Selangor yang tak suka dengan boss mereka , ada juga penjawat awam kerajaan persekutuan yang tak suka dengan PM. Cuma mereka ni kena ingat, bila dah jadi penjawat awam slogan "saya yang menurut perintah" tu harus jadi keutamaan . Ini soal nak jaga periuk nasik sendiri. 


Sebelum ni kita pernah tengok tindakan keras Lim Guan Eng yang memecat penjawat awam kerana dikatakan tidak bersetuju dengan beberapa polisi beliau, malah orang yang dipecat Guan Eng tu bukan orang lain pun, kawan-kawan dalam Pakatan Rakyat juga. Di pihak kerajaan persekutuan pulak, memang ada ramai penjawat awam yang secara keras mengkritik kerajaan secara terbuka di laman-laman sosial, tapi mereka ni memang jarang sangat dikenakan tindakan. Maklumlah, tiada yang memantau.

Makin lama, trend mengutuk kerajaan dan pemimpin-pemimpin di kalangan penjawat awam makin menjadi . Sebab-nya , tak ada tindakan yang dikenakan dan tidak ada yang pulak yang memantau. Makin lama makin naik kepala, ada di kalangan mereka bertindak keterlaluan bila mendedahkan dokumen-dokumen rahsia. Yang mendedahkan ini pun bukan pangkat kecik-kecik , ada jawatan lah jugak. Tak cukup dengan itu, bila dah besar kepala ada yang berani berdiri sepentas dengan pemimpin-pemimpin pembangkang dalam ceramah. 

Dey, nak masuk politik letak jawatan je la sebagai penjawat awam..macam mana ko sebagai penyokong pembangkang boleh bagi keyakinan kepada pihak kerajaan yang ko betul-betul akan bantu menaikkan kerajaan dan bukannya kasi sabotaj . Di pihak kerajaan pulak takkan nak dibiarkan parasit-parasit macam ni wujud ? Lama-lama kena sabotaj dek kebodohan sendiri tak pantau musuh-musuh dalam selimut. 

Nak dijadikan cerita, seorang penjawat awam bertaraf PTD mengutuk, mencaci dan mencerca Najib Razak dalam akaun FB beliau. Dikatakan beliau sekarang berkhidmat di Kedutaan Filipina. Mungkin dah berada jauh di perantauan, si penjawat awam ni dah lupa kerajaan ni masih diperintah di bawah pimpinan Najib Razak. Mujurlah sekarang ni atas inisiatif kumpulan tertentu dah diwujudkan 'gestapo' penyokong kerajaan yang memantau akaun-akaun FB penjawat awam, baik yang menggunakan nama sendiri atau nama glamour . Katanya mamat PTD yang menghina Najib Razak tu dah dipanggil balik hari ni.  Entah apa alasan yang akan diberikan.

Kalau zaman dulu orang kata terlajak perahu boleh diundur, terlajak kata tak boleh diundur ... Masalah zaman sekarang ialah terlajak tekan kunci keyboard, depa akan kata akaun FB kena hack ...

2 comments:

  1. Khianat mengkhianati adalah ajaran kafirun laknatullah untuk menjatuhkan Islam.

    ReplyDelete
  2. ramai lg org yg menyokong kerajaan nakkan jwtn tersebut..

    ReplyDelete