Wednesday, January 4, 2017

Mohon Datuk Bahri ex-SPRM Dedah Senarai Pemberi & Penerima Rasuah

Semalam bekas pegawai SPRM punya propa , kononnya nak bersara awal sebab alasan kecewa dengan siasatan SRC . Kononnya dia lah yang berintegriti dan sebagainya, tapi mungkin dia dah lupa kesah pasal dia dan isteri pun orang dok cerita juga.  Portal-portal pembangkang bukan main lagi menjaja cerita , nak tunjukkan Datuk Bahri ni macam hero . Ini semua modus operandi yang sama, ingat tak cerita apa ke nama Mejar 'airforce' yang berhenti tu, kononnya sebab tolak kerajaan yang takde integriti dan macam2 lagi, mula-mula dilambung bagai hero, dah ke mana dia sekarang? Senyap ja ... yea lah dengar khabar dalam office Lim Guan Eng, mungkin kenyang lah tu.

Berbalik kepada cerita Datuk Bahri ex-SPRM ni, lepas dia buat kenyataan dramatik semalam. Macam-macam respond la keluar dalam sosial media, termasuklah dalam blog ni sendiri. Semalam aku tulis takde lah hentam pun, setakat sinikal gitu-gitu je. Menteri pun ada bagi respond juga, Datuk Rahman Dahlan kata tak semua kes SPRM masuk mahkamah, jadi signal dia pada Datuk Bahri ni ialah tok sah dok berdrama bagai, beberapa jam lepas tu pulak kenyataan rasmi dibuat oleh SPRM sendiri pasal persaraan awal Datuk Bahri. Memang malu besar lerr.... sebab SPRM cerita hal yang betul. Dalam press statement SPRM, depa kata Datuk Bahri dah dihubungi berkaitan apa yang diucapkan beliau seperti dalam artikel-artikel dan Datuk Bahri menafikan.

Apa game yang Datuk Bahri buat ni, dia mungkin risau ... silap haribulan pencen persaraan tak dapat sebab langgar peraturan-peraturan penjawat awam dengan buat kenyataan berbaur fitnah di media. Kah kah kah . Malangnya selepas keluar statement dari SPRM, Menteri dan lain-lain lagi , Datuk Bahri dah kepanasan dek kena cucuk bertalu-talu. Maka keluarlah satu lagi artikel di Malaysiakini pro pembangkang dengan tajuk "Jangan Cabar Saya, kata Bekas Pengarah SPRM" .



Ini statement Datuk Bahri yang paling jilake... kah kah kah

“Jangan cabar saya. Saya tahu semua pemberi rasuah dan pengambil rasuah.

“Ya, pengamal rasuah dan jangan cuba nak jadi juara kepada rakyat di luar sana,” katanya lagi.

Sebenarnya, kami rakyat nak sangat tau dengan segera siapa semua pemberi rasuah dan pengambil rasuah tu ??? Mohon dikeluarkan secara pantas , jangan keluarkan secara terpilih pulak . Kalau Datuk Bahri bagi senarai secara terpilih maksudnya dia pun dua kali lima ja la ... tak jujur dalam menjalankan tugas . Berikut adalah status FB Jalil Backer yang memberi komentar dengan kenyataan Datuk Bahri,

Tidak Payah Ugut, Dedahkan sahaja

Datuk Bahri Mohd Zin (bekas SPRM) kamu hendak dedahkan apa pun silakan. Jangan ugut-ugut orang.

Ini kenyataan kamu kepada Malaysiakini:

“Jangan cabar saya. Saya tahu semua pemberi rasuah dan pengambil rasuah."
Sekarang sebagai rakyat Malaysia saya cabar kamu dedahkan semua.
Kamu kata kenal semua pemberi dan pengamal rasuah. Maknanya kamu kenal ramai tapi melakukan siasatan terpilih sahaja? Atau kamu mendiamkan diri dalam banyak kes sebab kamu ada laba?
Sejak kamu pohon bersara 6 bulan lalu ramai pegawai kanan kerajaan telah didakwa. Maknanya sebelum ini kamu buat apa? Kerja politik orang tertentu?

3 comments:

  1. Hambek engkau...dedah lah kalu betul engkau bersih..ada berani..tau tau yg pemberi rasuah semua tokey tokey cina..penerima rasuah mungkin termasuk juga geng pembangkang..kes lim guan eng bukan rasuah ke..kes azmin ali repair kota darul ehsan bukan rasuah ke..jawab kalau betul ada telor.

    ReplyDelete
  2. Korang ni klu bab rasuah betul2 fobia la...kihkihkih

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum maaf jika lewat tempat ini saya publikasikan kisah sukses saya.. senang sekali saya bisa menulis dan berbagi kepada teman-teman disini. barangkali ada teman-teman yang sedang kesulitan masalah keuangan. Beberapa waktu yang lalu perusahaan percetakan saya dirundung hutang yang cukup besar. Hal itu di akibatkan melonjaknya harga kertas dan tenaga upah yang harus saya bayar kepada para karyawan saya. Sementara itu beberapa tender yang nilainya cukup besar gagal saya menangkan. Akibatnya saya harus menjaminkan mobil saya untuk meminjam hutang dari bank. Namun hal itu belum cukup menutup devisit perusahaan. Bahkan pada akhirnya rumah beserta isinya sempat saya jaminkan pula untuk menutup semua beban hutang yang sedang dilanda perusahaan. Masalah yang begitu berat bukan mendapat support dari istri justru malah membuat saya bersedih bahkan sikapnya sesekali menunjukan rasa kecewa. Hal itu di sebabkan semua perhiasan yang sempat saya hadiahkan padanya turut saya gadaikan. Disaat itulah saya sempat membaca beberapa situs yang bercerita tentang solusi pesugihan Danah Gaib 3M dari MBAH SUROPALA dan akhirnya saya menghubungi beliau. Kata MBAH SUROPALA pesugihan yang cocok untuk saya adalah pesugihan Danah Gaib. Tanpa pikir panjang semua petunjuk MBAH saya ikuti dan hanya 3 hari. Alhamdulilah akhirnya danah gaib yang saya minta benar benar ada di rekening saya. Perlahan hutang-hutang saya mulai saya lunasi. Perhiasan istri saya yang sempat saya gadaikan kini saya ganti dengan yang lebih bagus dan lebih mahal harganya. Dan yang paling penting bisnis keluarga yang saya warisi tidak jadi koleps. Jika ingin seperti saya silahkan minta bantuan kpd beliau karna cuma beliau yg behasil membantu saya telpon MBAH SUROPALA di nomer +6285~319~483~234 semoga bisa bermanfaat kpd anda.


    ReplyDelete