Monday, January 16, 2017

"Jual Negara" , Mahathir dibidas Sultan Johor

Kenyataan Mahathir sebelum ini berkaitan tuduhan membawa masuk 700,000 warga asing dari Tanah Besar China untuk menetap di Forest City, Johor Bharu sekali lagi menjadi berita sensasi apabila Sultan Johor membidas tuduhan yang dibuat itu. Artikel ekslusif yang disiarkan portal berita The Star itu antara lain menulis Sultan Johor jelas kecewa dengan tuduhan yang dibuat oleh mantan Perdana Menteri itu dan menganggap ia adalah satu tuduhan keterlaluan.



Sultan Johor berkata Mahathir cuba memberi gambaran kononnya kedaulatan negeri Johor akan 'terjual' kepada orang asing , malah turut membandingkan sejarah bagaimana Johor menyerahkan Singapura kepada pihak British satu ketika dulu. Sultan Johor berkata beliau tidak mahu mencampuri urusan politik tetapi perlu membetulkan persepsi yang ditimbulkan oleh individu-individu yang berkepentingan ini.  

Mahathir dilihat cuba menimbulkan rasa takut, menggunakan sentimen bangsa bagi memenuhi aspirasi politik beliau yang dilihat sebagai satu tindakan penting diri dan oppurtunis. Mahathir sendiri semasa menjadi Perdana Menteri telah melancarkan projek Malaysia My 2nd Home (MM2H) pada 2002 yang mana warga-warga asing digalakkan untuk membeli hartanah-hartanah di Malaysia.

Sultan Ibrahim menekankan bahawa projek Forest City yang sedang dibangunkan itu bukan hanya untuk pelabur-pelabur dari China, tetapi juga untuk semua termasuk rakyat Johor.  Kesan dari pembangunan projek ini adalah agak besar termasuk dari segi pulangan kepada kerajaan negeri malah sebanyak 200,000 peluang pekerjaan yang baru akan diwujudkan. 





1 comment:

  1. Assalamualaikum maaf jika lewat tempat ini saya publikasikan kisah sukses saya.. senang sekali saya bisa menulis dan berbagi kepada teman-teman disini. barangkali ada teman-teman yang sedang kesulitan masalah keuangan. Beberapa waktu yang lalu perusahaan percetakan saya dirundung hutang yang cukup besar. Hal itu di akibatkan melonjaknya harga kertas dan tenaga upah yang harus saya bayar kepada para karyawan saya. Sementara itu beberapa tender yang nilainya cukup besar gagal saya menangkan. Akibatnya saya harus menjaminkan mobil saya untuk meminjam hutang dari bank. Namun hal itu belum cukup menutup devisit perusahaan. Bahkan pada akhirnya rumah beserta isinya sempat saya jaminkan pula untuk menutup semua beban hutang yang sedang dilanda perusahaan. Masalah yang begitu berat bukan mendapat support dari istri justru malah membuat saya bersedih bahkan sikapnya sesekali menunjukan rasa kecewa. Hal itu di sebabkan semua perhiasan yang sempat saya hadiahkan padanya turut saya gadaikan. Disaat itulah saya sempat membaca beberapa situs yang bercerita tentang solusi pesugihan Danah Gaib 3M dari MBAH SUROPALA dan akhirnya saya menghubungi beliau. Kata MBAH SUROPALA pesugihan yang cocok untuk saya adalah pesugihan Danah Gaib. Tanpa pikir panjang semua petunjuk MBAH saya ikuti dan hanya 3 hari. Alhamdulilah akhirnya danah gaib yang saya minta benar benar ada di rekening saya. Perlahan hutang-hutang saya mulai saya lunasi. Perhiasan istri saya yang sempat saya gadaikan kini saya ganti dengan yang lebih bagus dan lebih mahal harganya. Dan yang paling penting bisnis keluarga yang saya warisi tidak jadi koleps. Jika ingin seperti saya silahkan minta bantuan kpd beliau karna cuma beliau yg behasil membantu saya telpon MBAH SUROPALA di nomer +6285~319~483~234 semoga bisa bermanfaat kpd anda.


    ReplyDelete