Tuesday, June 7, 2016

'Artis' Sindir Mahathir Dalam Facebook Didakwa Di Mahkamah

Pendokong fahaman komunis , si Fahmi Reza semalam didakwa di mahkamah kerana melukis karikatur PM Najib Razak dalam watak 'badut' . Fahmi boleh dikatakan versi junior Hishamudin Rais telah menggerakkan kumpulan beliau yang dibayar pihak tertentu untuk memviralkan karikatur badut yang dilukis ini.


Sticker dan poster ditampal di tempat awam, malah grafitti watak 'badut' itu juga dibuat di merata-rata malah di luar negara sekalipun, tujuannya secara tak langsung cuba menjatuhkan imej Najib dalam dan luar negara. Gerakan yang dibuat ini sebenarnya ditaja, dan kita boleh agak siapa yang menaja kumpulan-kumpulan ini.


Sebenarnya soal pendakwaan terhadap Fahmi itu bukan isu yang nak bangkitkan, tapi apa yang nak diperkatakan ialah bagaimana si Fahmi Reza mempermainkan mantan PM, Tun Mahathir dalam satu posting FB beliau . Fahmi yang hadir dalam pelancaran buku mantan PM itu telah naik ke pentas dan menunjukkan salah satu mukasurat buku mewarna yang dihasilkan beliau. Mukasurat itu mengandungi karikatur Mahathir menunjukkan jari tengah. Bagi aku la... itu memang serupa macam sindiran dan penghinaan sekaligus. Masuk majlis orang buat kurang ajar.

Cuma dalam peristiwa ni aku tak faham sikit dengan sikap pentaksub-pentaksub Tun Mahathir, mereka cukup kuat membelasah kumpulan dalam kem sendiri bila mengkritik Mahathir, tapi bila orang dari kem lain yang mengkritik terutama dari pembangkang, masing-masing terkedu . Sebab apa?? Takkanlah sebab terdesak mahukan sokongan dalam 'Gerakan Selamatkan Malaysia' tu , depa lebih rela biarkan mantan PM diperkotak-katikan, disindir dan dihina bila berucap di majlis2 pembangkang .... dah banyak kali Mahathir disindir...sikit-sikit modal diktator akan digunakan. 




Video diatas menunjukkan sindiran tajam beberapa pemimpin pembangkang yang dikatakan sudi melupakan 'kezaliman' Mahathir dalam tempoh pemerintahan beliau. Adakah selepas Najib melepaskan jawatan perkara yang sama akan dibuat juga?


3 comments:

Ass...saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya segalanya,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan nomor dan dana ghaibnya,alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menhubungi MBAH RAWA GUMPALA karna insya allah beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya dan bagi anda yg ingin seperti saya silahkan hubungi saja MBAH RAWA GUMPALA di 085==316==106==111




(((( BUKA BLO DANA GHAIB DAN NOMOR GHAIB MBAH RAWA GUMPALA ))))







Ass...saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya segalanya,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan nomor dan dana ghaibnya,alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menhubungi MBAH RAWA GUMPALA karna insya allah beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya dan bagi anda yg ingin seperti saya silahkan hubungi saja MBAH RAWA GUMPALA di 085==316==106==111

Ass...saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya segalanya,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan nomor dan dana ghaibnya,alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menhubungi MBAH RAWA GUMPALA karna insya allah beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya dan bagi anda yg ingin seperti saya silahkan hubungi saja MBAH RAWA GUMPALA di 085==316==106==111




(((( BUKA BLO DANA GHAIB DAN NOMOR GHAIB MBAH RAWA GUMPALA ))))







Ass...saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya segalanya,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan nomor dan dana ghaibnya,alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menhubungi MBAH RAWA GUMPALA karna insya allah beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya dan bagi anda yg ingin seperti saya silahkan hubungi saja MBAH RAWA GUMPALA di 085==316==106==111

Guys jom cuba viabox kalau hangpa nak kirim barang dari Amerika, lagi murah dari shipito & ws1 dan terima bitcoins =)

Post a Comment

Link Blogger Penang / Kedah / Perlis

Link Blogger Pahang / Kelantan / Terengganu