Monday, May 2, 2016

PRN Sarawak : PKR & PAN Hanya 'Anjing' DAP dalam Pakatan Harapan

Pilihanraya Sarawak yang sedang berlangsung kini mendedahkan tembelang DAP yang cuba menunjukkkan kuasa sebagai 'abang besar' dalam komponen Pakatan Harapan. Kalau dulu PAS yang diperkotak katik, kini tiba giliran PKR pula. Parti PKR dilihat sebagai kacau daun di beberapa DUN yang ditandingi PAS.


Kalau selama ini DAP dengan video propaganda mereka cuba menunjukkan gabungan mereka dalam Pakatan Harapan adalah mantap dah saling hormat menghormati, namun realitinya sekutu sekutu dalam Pakatan Harapan hanya dijadikan macai oleh DAP.

PKR dah mula terasa bahang dek permainan kotor DAP, beberapa pemimpin PKR bangkit dan keras mengutuk teknik kotor DAP ini, namun menarik sekali bila pemimpin DAP langsung tak melayani kerenah PKR yang hanya dianggap macai. PAN pula duduk menikus berdiam diri dan sesekali mengeluarkan kenyataan condong menyokong DAP.

Walaupun perbalahan DAP-PKR ni sesuatu yang menggembirakan kita, tapi dalam masa yang sama rasa simpati terhadap PKR pun ada lah sedikit dek kerana di 'anjing' kan DAP. Adun KOMTAR DAP tanpa ada perasaan hormat terhadap sekutu mereka dengan selamba melontarkan statement "go to hell PKR" bila perbalahan perebutan kerusi DAP-PKR berlaku di PRN S'wak.

Orang S'wak yang bakal mengundi terutama di kawasan yang ditandingi DAP patut tengok dan berhati-hati dengan wayang yamg dimainkan DAP ini. Kalau dengan sekutu sendiri pun sanggup berbalah, tak mustahil bila dah dapat kuasa nasib rakyat dipandang sepi saja. Contoh jelas di Penang, nasib mereka yang dahulu beria menyokong DAP akhirnya dibiarkan saja.

2 comments:

ASAPKAN BUKAN DAPIGS!!

Malaysia tiada ruang untuk puak kurang ajar dan biadap.

PKR dan PAN sepatutnya bersatu menentang parti yang menganjingkan mereka, iaitu dapigs!!

Baguslah.... satu tu PANtat dan ug satu lagi tu menyucuk Pantat hahahhaha

Post a Comment

Link Blogger Penang / Kedah / Perlis

Link Blogger Pahang / Kelantan / Terengganu