Tuesday, March 22, 2016

Guan Eng Sepatutnya Bawa Pegawai SPRM Tinjau Rumah & Bukannya "Reporter"

"Berani Kerana Benar & Takut Kerana Salah" , pepatah ni lah yang selalu diguna-pakai oleh ramai kaki putar belit bila kegiatan haram mereka kantoi dan terdedah kepada umum. Pada saat ini, golongan kaki putar belit akan menebalkan muka, membuat kenyataan berani kononnya tindakan mereka tidak salah, atau bermacam lagi alasan akan digunakan. Selalu je aku dah jumpa perangai macam ni . Hari ni bila Google "Lim Guan Eng Bungalow" , senarai artikel-artikel berikut ditunjukkan.



Nampak gayanya, Lim Guan Eng sudah menggelupur bila hal banglo yang dibeli pada harga murah daripada SESEORANG YANG BERKEPENTINGAN DALAM PROJEK BERKAITAN KERAJAAN NEGERI didedahkan.  Antara tajuk-tajuk yang menggelikan hati ialah "Press given tour of Guan Eng's RM2.8 million bungalow" dan "Guan Eng : I don't know bungalow market value"


Apa jadahnya jemput press melawat-lawat ke banglow ??? Adakah dengan melawat-lawat ke banglo tu dapat menjelaskan kenapa KM Pulau Pinang ini boleh beli banglo berkenaan pada harga murah ?? Press yang pergi melawat sekali tu pun tolonglah pakai otak , tanyalah soalan yang mencabar contohnya adakah pemilik banglo sebelum ini memperoleh projek2 / tanah2 kerajaan negeri Pulau Pinang seperti yang didakwa ? Bawak sekali la salinan dokumen berkaitan yang dah memang tersebar di internet. Researchhh babe !

Apa yang cuba dimainkan Lim Guan Eng sekarang ialah persepsi . Media digunakan untuk menunjukkan sikapnya yang tak takut dengan pertuduhan ini. Kononnya "berani kerana benar" , maka ummah-ummah internet , sosial media yang tak faham temberang Guan Eng ini akan mudah terasa kagum, takjub dan sebagainya . Cerita dia mudah je, media atau SPRM yang buat siasatan ??? Harapnya dari masa artikel ni ditulis, kertas siasatan terhadap Lim Guan Eng dah dibuka. Reporter korang buat la kerja sikit, terjah pejabat SPRM dan tanya apa respon SPRM mengenai isu Guan Eng ini?

1 comments:

SPRM? Selagi ada manusia durjana dato bahari bini 2 tu..selamat lagi la cina sial ni.

Post a Comment

Link Blogger Penang / Kedah / Perlis

Link Blogger Pahang / Kelantan / Terengganu