Wednesday, December 30, 2015

Sini sibuk menjahanam sesama sendiri, sana sibuk berjoli joli

Makin lama makin menjadi...baru perintah negeri dah buat perangai macam perintah negara. Dulu kononnya marhaen, bila dah lama berkuasa mula tunjuk warna sebenar. 



Berjoli di Hong Kong dengan kereta yang nombor plate ditempah khas dengan perkataan 'PENANG' . Hebat benar si 'tokong' ni bermain drama dengan rakyat. 

Dulu kononnya berjiwa rakyat, Khalifah Abdul Aziz itu gelaran yang diberi oleh pecacai yang juga Presiden PAN, parti yang jadi boneka DAPig tu. Sekarang memang terbukti benar dia berjiwa rakyat...untuk rakyat yang kaya raya saja.


Ingat kisah macam mana seorang artis viralkan gambar si tokong naik kapal terbang kelas 3? Punya lah ummah melayu masa tu rasa terpersona dengan drama yang dimainkan. Kah kah kah. Apa jadi lepas tu?


Tak banyak yang jadi...cuma yang kita tau lah dari mulut orang2 Penang sendiri baik Melayu, Cina dan India..si tokong ni dah jadi makin angkuh. Belanja puluh juta untuk trek basikal yang dibuat cincai2 pun dia selamba ja. Sapa kontraktor? Siasat sendiri lerr..

Paling ketara lahh..banyak tanah2 bukit di sebelah pulau makin botak, dah tanah bukit kampung jin dia berani sodok, kampung manusia lagi lah dia berani. 

Banyak kampung melayu dah meee---layu, ehhh nanti ada barua buka citer "ala...dulu UMNO pun camtu" , ehhh lancau lah lu barua, habis tu ko nak biar je ke? Aku rasa lah, elok juga semua ni jadi, biar dapat rasa sendiri...kalau tak rasa kata propaganda nak menakut nakutkan lah , macam2. 


2 comments:

PADAN muka melayu penang..BODOH TAK BOLIH DIAJAR CERDIK TAK KEMANA.

Ada sekor lg melayu yg nak menjahanamkan melayu..sekutu babi penang. Tp tgh berehat d sg buluh.

Post a Comment

Link Blogger Penang / Kedah / Perlis

Link Blogger Pahang / Kelantan / Terengganu