Wednesday, September 2, 2015

Sampai Bila DAP boleh Bergantung Harap Dengan PAN..tat Mat Sabu ?

Selepas mengistiharkan diri menyertai parti baru (Parti Amanah Negara) yang ber-Presiden-kan Mat Sabu , keanggotaan 22 ahli PAS yang membuat pengumuman itu secara automatik gugur . Bukan aku yang kata , tapi Setiausaha Agung PAS Datuk Takiyuddin Hassan yang kata...


"Setiausaha Agung PAS Datuk Takiyuddin Hassan berkata perkara itu jelas dalam Perlembagaan PAS (Pindaan 2011) di bawah Fasal 15(1)(c) berhubung keberhentian ahli."

Daripada 22 ahli PAS berkenaan , aku tak pasti berapa ADUN dan berapa ahli PARLIMEN yang menang PRU-13 yang lepas bertanding atas tiket PAS .  Daripada artikel yang disiarkan Utusan , senarai bekas ahli PAS yang menduduki kerusi ADUN dan PARLIMEN adalah seperti berikut. 

Ahli Parlimen Parit Buntar, Datuk Dr. Mujahid Yusof 
Ahli Parlimen Kota Raja, Dr. Siti Mariah Mahmud 
Ahli Parlimen Kuala Krai, Dr. Mohd. Hatta Ramli  
Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Abdul Samad 

ADUN Changkat Jering, Datuk Seri Mohamad Nizar Jamaludin 
ADUN Parit Yaani, Aminolhuda Hassan  
ADUN Morib, Hasnul Baharuddin

Datuk Takiyuddin berkata mereka yang dipecat ini akan diberikan surat pemberitahuan yang mereka ni bukan lagi ahli PAS , bagi yang bergelar wakil rakyat pula akan dilampirkan surat Bai'ah yang ditandatangani mereka dulu sebagai peringata . Surat Bai'ah ? Teringat kes Hassan Ali dulu ...  masa Hassan Ali keluar PAS dulu , bagai nak rak geng-geng GHB dalam PAS tibai Hassan Ali , pasal kes Bai'ah lah jugak . Sekarang apa sudah jadi ? Geng-geng yang tibai tu jugak yang blah dari PAS ... munafiq .

Apa pun tindakan GHB selepas ini, mungkin mereka dah dapat isyarat awal bahawa aura mereka semasa berada dalam PAS dan selepas keluar PAS berbeza . Mungkin aura mereka bersinar semasa dalam PAS , tapi aura itu makin suram selepas ambik keputusan untuk jadi macai DAP . Buktinya tengok saja masa perhimpunan BERSIH 4.0 baru-baru ni . Kalau dulu Mat Sabu boleh dikatakan jadi anchor pendemo2 bangsa Melayu berarak ke Dataran Merdeka ? Baru-baru ini apa hasilnya ?? Sampah saja ...

Nampaknya Parti Amanah Negara (PAN) pimpinan Mat Sabu takkan kekal lama , kita dapat agak parti itu sekarang bergerak dengan support DAP . Tapi sampai bila DAP nak support ? PAN dipergunakan DAP untuk raih sokongan orang-orang Melayu , tapi kalau orang-orang Melayu dah tunjuk muka menyampah dengan PAN ... sampai bila lagi DAP nak mengharapkan PAN ? tat ...

1 comments:

Syukur alhamdulillah saya ucapkan kepada ALLAH karna atas kehendaknya melalui MBAH RAWA GUMPALA saya sekaran sudah bisa buka toko sendiri dan bahkan saya berencana ingin membangun hotel dan itu semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya tidak pernah menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini,atas bantuan MBAH RAWA GUMPALA yang telah memberikan nomor selama 3x putaran dan alhamdulillah itu semuanya tembus bahkan beliau juga membantu saya dengan dana ghaib dan itu juga benar benar terbukti,MBAH RAWA GUMPALA juga menawarkan minyak penarik kepada saya dan katanya minyak ini bisa digunakan untuk berbagai jenis keperluan dan baru kali ini saya temukan paranormal yang bisa dipercaya,,bagi teman teman yang ingin dibantu untuk dikasi nomor yang benar benar terbukti tembus atau dana ghaib dan kepengen ingin membeli minyak penarik silahkan hubungi MBAH RAWA GUMPALA di 085316106111 ini benar benar terbukti nyata karna saya sendiri yang sudah membuktikannya. BUKA BLOG MBAH RAWA GUMPALA

Post a Comment

Link Blogger Penang / Kedah / Perlis

Link Blogger Pahang / Kelantan / Terengganu