Friday, July 10, 2015

Portal Malaysiakini Jadi Mangsa Penipuan ?

Selepas PM Najib diserang dari segenap sudut, dalam dan luar negara, para konspirator kini menghalakan serangan terhadap isteri beliau pulak. Perancangan serangan bertali arus dengan pelbagai persepsi yang bercampur antara benar dan palsu membuatkan ramai terkeliru.




Gerak geri Najib dan seluruh keluarga mendapat perhatian umum. Apa saja perkara yang boleh dijadikan modal untuk menyerang beliau dan keluarga digunakan, hatta perkara yang melibatkan peribadi. Duit yang keluar masuk ke dalam akaun setiap ahli keluarga menjadi penting. BAFIA bukan lagi menjadi isu besar.

Portal Sarawak Report semalam menyiarkan artikel yang mendedahkan sejumlah wang (RM 2 juta) telah dimasukkan ke dalam akaun isteri kepada PM, pada awal tahun ini. Dari gaya penceritaan portal berkenaan wang yang dimasukkan adalah dalam bentuk tunai.Walau bagaimanapun, dari salinan dokumen2 yg disertakan pengguna2 media sosial menimbulkan persoalan dgn nombor Ic yg dikatakan milik Rosmah . Portal Malaysiakini seperti biasa ghairah menyebarkan berita2 memburukkan PM dan isteri tanpa berlengah terus menulis artikel yang disiarkan Sarawak Report itu . 

Rupa-rupanya , Malaysiakini ambil langkah berhati-hati dengan mengkaburkan nombor IC yang tertera di Sarawak Report itu , kenapa di kaburkan ??? 



Dari komen  blog Pisau

"individu yang lahir SELEPAS tahun 1964 sahaja yang mempunyai huruf “A” di pangkal sebelum nombor IC mereka. Pada warganegara Malaysia yang lahir sebelum tahun 1964, hanya nombor sahaja yang tertera di IC tanpa sebarang huruf."


Dikatakan nombor IC Rosmah ialah 51121005558 / 4200637 . Nombor IC lama pun dah tak betul , lagi satu kalau ada data berkaitan IC baru, apa kes nak guna nombor IC lama? (Sumber The Unspinner)

Blogger The Unspinner pula mempersoalkan bentuk dokumen yang dikatakan dikeluarkan oleh Affin Bank, bentuk dokumen seperti itu dengan mudah boleh dibuat oleh mana2 individu yang ada kemahiran menggunakan MS Office, tak perlu Adobe Photoshop pun.


Secara peribadi aku pula berpendapat, Kalau benar pun RM2 juta tunai dimasukkan dalam akaun beliau awal tahun ini, apa yang nak dihairankan, lagipun masa tu dekat dgn majlis perkahwinan anak perempuan PM dan isteri. 

Tak boleh nak memandai mandai buat persepsi duit rakyat atau duit dari sumber  tertentu. Takkanlah logik pemikiran kita, Menteri2 dan keluarga mereka sepatutnya tak boleh ada harta benda sendiri? 

Penulis pasti transaksi kewangan macam ni adalah biasa dikalangan orang2 berada, tak terkecuali di kalangan pemimpin parti politik termasuk pemimpin2 pembangkang..

Hal ini jadi isu yang sengaja dipanaskan sebab ada nama Rosmah. Cuba kalau dokumen transaksi kewangan berjumlah besar melibatkan pemimpin pembangkang dikeluarkan, pasti ada saja alasannya. 

3 comments:

Sebabnya blogger yg pro kerajaan.tak buat kerja haram macam pro pembangkang....sebab tu dia orang tak pandai nak fitnah cina cina haramjadah dgn melayu babi..

Ini semua kerja RBA. Kira RBA lagi handal dari komunis.

Syukur alhamdulillah saya ucapkan kepada ALLAH karna atas kehendaknya melalui MBAH RAWA GUMPALA saya sekaran sudah bisa buka toko sendiri dan bahkan saya berencana ingin membangun hotel dan itu semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya tidak pernah menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini,atas bantuan MBAH RAWA GUMPALA yang telah memberikan nomor selama 3x putaran dan alhamdulillah itu semuanya tembus bahkan beliau juga membantu saya dengan dana ghaib dan itu juga benar benar terbukti,MBAH RAWA GUMPALA juga menawarkan minyak penarik kepada saya dan katanya minyak ini bisa digunakan untuk berbagai jenis keperluan dan baru kali ini saya temukan paranormal yang bisa dipercaya,,bagi teman teman yang ingin dibantu untuk dikasi nomor yang benar benar terbukti tembus atau dana ghaib dan kepengen ingin membeli minyak penarik silahkan hubungi MBAH RAWA GUMPALA di 085316106111 ini benar benar terbukti nyata karna saya sendiri yang sudah membuktikannya. BUKA BLOG MBAH RAWA GUMPALA

Post a Comment

Link Blogger Penang / Kedah / Perlis

Link Blogger Pahang / Kelantan / Terengganu