Monday, June 1, 2015

Nak Sangat Populariti , Letak Je Jawatan ...

"Letak Jawatan Jika Tidak Bersama" , itu lah antara tajuk Utusan yang amat mengujakan hari ni . PM Najib Razak mengeluarkan kenyataan tegas itu hari Jumaat lepas semasa mesyuarat kabinet di jalankan . Dengan pelbagai kenyataan yang dikeluarkan oleh beberapa orang menteri kebelakangan ini yang kelihatan seperti menolak kepimpinan Najib, maka adalah lebih elok Najib menyatakan pendirian tegas beliau itu .


Betul lah apa yang Najib kata tu , kalau tak suka jangan dok bising-bising kat media sosial, surat khabar dan lain-lain lagi . Kalau tak suka berenti je , cari boss lain untung-untung boss lain tu dapat jadi PM , mungkin boleh "claim" jawatan kabinet .. tu pun kalau dapat la.

Berikut adalah petikan dari Utusan ,


"Selasa lalu, Pengerusi Kelab Penyokong Kerajaan Barisan Nasional (BNBBC), Tan Sri Shahrir Abdul Samad, menggesa menteri yang tidak bersetuju dengan keputusan kolektif Kabinet dalam isu 1MDB perlu meletakkan jawatan." 

"Shahrir yang bersetuju dengan saranan Tengku Razaleigh Hamzah agar seluruh anggota Kabinet harus mengambil tanggungjawab dalam isu 1MDB ketika membuat gesaan itu berkata, prinsip Kabinet ialah tanggungjawab bersama." 

Yea lah , apa guna terus duduk dalam kabinet tapi melawan boss , gaji mau tapi hentam tetap hantam . Apa punya jenis manusia da macam tu . So mana lu punya maruah ? Jadi ciri-ciri ketegasan macam ni lah yang ditunggu-tunggu. Harap Najib terus tegas dalam semua hal selepas ini , kerana dengan ketegasan ni lah yang menyebabkan Mahathir boleh terus memerintah dengan aman selama 22 tahun. Timbalan Perdana Menteri yang tak 'ngam' dengan beliau dipecat . Hierarki dalam UMNO tak semestinya menjamin jawatan dalam kabinet.

3 comments:

Apa guna ini semua jika rakyat tidak mengundi BN pada pilihanraya akan datang...semua akan letak jawatan gamaknya...tak kiralah ko siapa...tak caya tunggu...

Betul. PM tak perlu bongkak sangat, jangan buat kerajaan macam syarikat mak bapak dia pula. Semua jawatan tu untuk menjaga rakyat dan negara. Jawatan tu bukan untuk berkhidmat pada PM. Kalau dia buat tak betul, bukan setakat menteri hilang jawatan. Tapi, semua usaha BN semenjak merderka akan hilang begitu saja. Hanya kerana ketamakan dan kebodohan seorang PM.

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

Post a Comment

Link Blogger Penang / Kedah / Perlis

Link Blogger Pahang / Kelantan / Terengganu