Monday, June 1, 2015

6,000 'Jawatan' di Penang untuk Pekerja MAS ? 'Jawatan' apa ?

Nak jadi popular di kalangan rakyat bukan susah , antara ciri-ciri utama ialah kena pandai "sweet talk" berlakon lebih kurang , naik kapal terbang sama2 dengan orang awam, bergaul dengan orang awam dan macam2 lagi la . Maksudnya pemimpin tu kena letakkan diri dia sama-sama dengan orang awam .


Elemen kekaguman itu akan muncul bila ada macai yang berada di situ tangkap gambar dan post di media sosial . Bila dah ada kat Facebook , maka mudah lah kita baca komen2 kekaguman . Siapa yang untung lepas tu ? Hahah faham2 je la.... Teknik macam ni dah biasa diguna pakai baik dari kalangan pemimpin sebelah BN atau sebelah PR. Contoh terkini ialah dari Penang.

CM Lim Guan Eng bijak gunakan peluang dengan isu pemberhentian pekerja MAS itu , kononnya atas nama simpati atau kemanusiaan . Katanya lah kan . Tak salah nak popular dengan buat kenyataan2 seperti itu tetapi jangan lah bagi harapan palsu . Bila ada harapan palsu, maka nasib pekerja MAS yang diberhentikan itu tak ubah seperti lepas jatuh ditimpa tangga.

Dalam satu sidang media, Lim berkata kerajaan Pulau Pinang mengalami kekurangan pekerja sehingga lebih 6,000 orang . Jadi dari 6,000 pekerja yang akan diberhentikan itu boleh memohon untuk bekerja dengan kerajaan Penang . Masalahnya cuma gaji yang diberikan mungkin tak sama . Orang kata "walk the talk" maksudnya jangan jual air liur je ... buat dulu baru cerita .  Walau apa pun keputusannya , Lim Guan Eng dah dapat free mileage . Bijak manipulasi kesusahan orang lain untuk kelebihan diri sendiri.

Cuma sebagai warga Penang , penulis tak sangka rupanya banyak kekosongan pekerjaan dalam kerajaan negeri ? Sampai 6,000 jawatan kosong ? Boleh tau apa jenis jawatan yang kosong tu ? Kena ingat yang dihentikan dari MAS tu mereka yang mungkin berjawatan professional kalau dapat bidang yang tak berkaitan seolah-olah macam seorang akauntan di offer jadi kerani ? Jadi untuk elakkan persepsi2 mengenai 6,000 jawatan yang ditawarkan kepada pekerja MAS yang dihentikan , elok lah kerajaan Penang buat inisiatif senaraikan 6,000 jawatan berkenaan.

3 comments:

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

Hanya Sekedar berbagi buat Teman-teman yg ada di Group ini bahwa Anda yg punya masalah yg selama ini ngak bisa terselesaikan jangan putus asa lagi sebab,kemarin saya berhasil keluar dari Masalah yg menurut Saya sangatlah besar yaitu punya hutang di Rentenir dgn Jumlah keseluruhan 357juta
Yg duluhnya kami hanya pinjam 50juta namun terus berbunga jadilah sebanyak itu hutang saya,dan lebih sulitnya Saya di sini di Malaysia sebagai TKI yg bekerja tak menerimah Gaji selama 3tahun sebab kemarin saya pinjam uang sama majikan buat bayar hutan kami sama Rentenir di Indonesia itupun belum terselesaikan semuanya,
Namun sekarang saya dan keluarga sudah bisah bernafas legah karna kami sudah terlepas dari hutang yg begitu besar yg sekian Tahun membuat kami Pusing buat ngelunasinnya
Semua ini berkat bantuan DATUK GARTO Mungkin ucapan terimahkasi ngak Sepadang dgn apa yg telah DATUK GARTO berikan kepada kami sekeluarga…
Dan INFO pentingnya buat Teman-teman yg ada di Group ini yg di Rundung masalah yg begitu besar dan ngak punya solusi buat menyelesaikannya tdk usah Keliling lagi buat cari solusi Cukup Anda
Hubungi DATUK GARTO DI NOMOR TLFN 0852.2248.9868
Yakinlah dan percaya ini semua kisa Hidup kami jika Anda berminat TLFN aja Beliau Insya Allah anda akan di bantu dan Akan berhasil seperti Kami










Hanya Sekedar berbagi buat Teman-teman yg ada di Group ini bahwa Anda yg punya masalah yg selama ini ngak bisa terselesaikan jangan putus asa lagi sebab,kemarin saya berhasil keluar dari Masalah yg menurut Saya sangatlah besar yaitu punya hutang di Rentenir dgn Jumlah keseluruhan 357juta
Yg duluhnya kami hanya pinjam 50juta namun terus berbunga jadilah sebanyak itu hutang saya,dan lebih sulitnya Saya di sini di Malaysia sebagai TKI yg bekerja tak menerimah Gaji selama 3tahun sebab kemarin saya pinjam uang sama majikan buat bayar hutan kami sama Rentenir di Indonesia itupun belum terselesaikan semuanya,
Namun sekarang saya dan keluarga sudah bisah bernafas legah karna kami sudah terlepas dari hutang yg begitu besar yg sekian Tahun membuat kami Pusing buat ngelunasinnya
Semua ini berkat bantuan DATUK GARTO Mungkin ucapan terimahkasi ngak Sepadang dgn apa yg telah DATUK GARTO berikan kepada kami sekeluarga…
Dan INFO pentingnya buat Teman-teman yg ada di Group ini yg di Rundung masalah yg begitu besar dan ngak punya solusi buat menyelesaikannya tdk usah Keliling lagi buat cari solusi Cukup Anda
Hubungi DATUK GARTO DI NOMOR TLFN 0852.2248.9868
Yakinlah dan percaya ini semua kisa Hidup kami jika Anda berminat TLFN aja Beliau Insya Allah anda akan di bantu dan Akan berhasil seperti Kami


Post a Comment

Link Blogger Penang / Kedah / Perlis

Link Blogger Pahang / Kelantan / Terengganu