Thursday, May 28, 2015

Lebuhraya Rakyat Kota Bharu - Kuala Krai Akhirnya ..

Pemilihan PAS tinggal beberapa hari je lagi , jadi hari ni penulis berhasrat nak memberi promosi percuma kepada calon Naib Presiden PAS . Lebih kurang 3 tahun dahulu, rakyat Kelantan dijanjikan lebuh raya percuma oleh kerajaan negeri , penulis tak pasti samada janji tu benar-benar datang dari kerajaan negeri atau hanya janji air liur yang dibuat sahaja. Keratan akhbar di bawah menunjukkan wajah calon Naib Presiden PAS menjual modal untuk populariti mengatakan pembinaan Lebuh Raya Kota Bharu - Kuala Krai tanpa tol bernilai RM1.9 billion akan bermula pada penghujung Mei 2012 .  Jumalah RM1.9 billion itu dikatakan akan dibiayai sepenuhnya oleh kerajaan PAS , wahh ... bukan main lagi dia punya sombong bila berjanji .



Tiba masa yang dikatakan iaitu pada penghujung Mei 2012, upacara stereotaip majlis pecah tanah bagi menunjukkan kerja-kerja pembinaan akan dimulakan telah disempurnakan oleh arwah Tuan Guru Nik Aziz. Poster di bawah ini disebarkan di internet bagi mewar-warkan betapa seriusnya usaha kerajaan negeri Kelantan bagi membina sebuah lebuhraya tanpa tol. Walau bagaimanapun, terdapat satu mesej yang menarik perhatian kita di dalam poster berkenaan apabila tertera rayuan sumbangan dari rakyat jelata , walhal dalam temubual sebelum ini Husam berkata pembinaan lebuh raya ini adalah pembiayaan kerajaan negeri sepenuhnya. 


Minta sumbangan untuk pembinaan lebuh raya satu cerita , no akaun yang duit sumbangan akan di masukkan pun dah jadi satu cerita lain . Timbul persoalan duit yang masuk ke dalam syarikat Baldah Toyyibah (Prasarana) Kelantan Sdn Bhd pergi ke mana ? Satu ketika dahulu nama syarikat ini pernah menjadi kontroversi apabila paparan yang tertera di bank menunjukkan nama syarikat lain , walau bagaimanapun hal ini dijelaskan kemudian. 



Cuma yang menjadi tanda tanya dalam tempoh 3 tahun ini dah berapa banyak jumlah sumbangan terkumpul dalam bank akaun Tetuan Rowstead Systems ? ehh silap bukan Rowstead tapi Baldah Toyyibah dan apa yang depa dok buat dengan duit sumbangan tu? Calon Naib Presiden PAS , Husam mungkin boleh tolong jawabkan ? Dia mungkin ada jawapan sebab 3 tahun lepas bukan main beria-ia lagi , sekarang habuk pun tak dak tapi dit sumbangan masyukk.

2 comments:

Rakyat yg dah derma tu..anggap sebagai tiket ke syurga..tapi nak buat macam mana mereka ni kan manusia yg berotak tapi tak berakal..suruh makan najis pun pasti diikuti juga...memang LEMBU.

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

Post a Comment

Link Blogger Penang / Kedah / Perlis

Link Blogger Pahang / Kelantan / Terengganu