Wednesday, April 29, 2015

Sabotaj di Majlis Perkahwinan Anak PM di Kazakhstan Gagal ! Siapa Pensabotaj ?

Video PM Najib menari di majlis perkahwinan anak beliau sendiri di Kazakhstan menjadi bahan gurauan di media sosial . Portal dan blog pembangkang begitu ghairah sekali menyiarkan video berkenaan . Pada penulis apa lah sangat yang nak dikecohkan apabila seorang bapa menari bersama-sama anak dan menantu semasa majlis perkahwinan anak sendiri ?


Lagi pun dari apa yang dikhabarkan, pihak sebelah pengantin lelaki yang mengajak jadi takkanlah nak menghampakan? Kalau tolak permintaan, tentu malu pihak keluarga lelaki . Sebagai tetamu eloklah kita hormat dengan budaya tempatan, jadi 'sporting' sikit bukannya memudaratkan pun .


Apa pun hal PM Najib menari semasa majlis perkahwinan anak beliau sendiri tidak lah sebesar mana.  Apa yang tersebar hanyalah video beliau menari .. MENARI , bukan buat benda-benda lain yang boleh menjatuhkan maruah sendiri contohnya ... emmm fikir sendiri lah video pemimpin mana yang tersebar kantoi dek tengah ber....




Seterusnya penulis berasa agak pelik bila video berkenaan tersebar , nampaknya memang ada pengkhianat dalam senarai tetamu dari Malaysia yang menghadiri kenduri kahwin anak PM di Kazakhstan . Mungkin tetamu-tetamu ini telah diberi arahan supaya mengambil video/gambar atau apa2 yang memalukan semasa majlis berlangsung . Malangnya barua-barua yang menyebarkan video ini gagal berbuat demikian . Dari apa yang penulis tahu, tetamu majlis berkenaan turut menerima cenderahati berupa Al-Quran dan sejadah .



Tidak ada apa yang hendak disorokkan, malah gambar-gambar yang tersebar di media-media Kazakhskatan menunjukkan ia adalah satu majlis yang terbuka, wartawan bebas membuat liputan . Khabar-khabar angin mengatakan jumlah perbelanjaan untuk majlis perkahwinan mencecah ratusan juta juga sesuatu yang amat melucukan entah bagaimana pihak2 berkenaan boleh membuat andaian sebegitu.


Malahan tuduhan mengatakan pihak perempuan yang membiayai kos perkahwinan juga adalah sesuatu yang amat bodoh . Dalam budaya Kazakhstan, adalah sesuatu yang memalukan jika perkara itu berlaku tambahan pula pihak pengantin lelaki berasal dari keluarga yang berpengaruh dan kaya raya.

6 comments:

Kenapa perlu kecoh kenduri rumah tangga orang, lantak lah berapa kos pun , dia ada duit dia buat kita tak duit kita tengok sahaja telan air lior.

Salam...

Mohon jasa tuan link kan blog :

http://suaramelayubaru.blogspot.com/

dalam bloglist tuan sebagai tanda sokongan kepada matlamat yang satu, memenangkan calon UMNO BN di Permatang Pauh dan Rompin.

Terima kasih...

Kenapa la manusia ni sakit hati sangat dgn PM dan isteri dia..yg Nuar dgn wan jijah sepat kering buat semua diam..memang celaka manusia macam ni.

Manusia macam ni bukan sahaja celaka, celako! celako!. Anwar menari dengan betina jalang takbeer! takbeer!

Bangsat punya binatang.

Macamana tak kecoh kalau duit rakyat RM42b "hilang"begitu saja dan PM masih boleh menari gelek. Anwar nak menari dia punya pasal sebab dia tak hilangkan RM42b. Ada paham ka blogga prepaid.

Yang menjadi kecoh mengenai Majlis Perkahwinan ini kerana Najib masih belum jawab ke mana menghilangnya wang 1MDB berbilion billion ringgit!

Susah ke hendak jawab?. Najib selalu kata dia teluuuuuus! Kenapa dalam kes 1MDB diam membisu?

Jadi tidak salah lah kalau orang kata 'macam macam' apabila majlis ini kelihatan mewah!.

Satu lagi, ada blog berkata, berdasarkan maklumat dari PMO majlis mewah di KL dibiayai oleh keluarga besan Najib.

Wadooh!, Dua majlis mewah di Khazakstan dan KL dibiayai keluarga besar

Bertuah Najib mendapat besan kaya bangat!

Jadi Najib belanja 'free' lah majlis peerkahwinan anak!

Whatever didoakan Najib SEGERA meletakkan jawatan! Menjadi PM pun banyak masa dihabiskan di luar negara. Lebih baik berhijrah keluar negara bila pencen nanti!

Sudah tidak tertahan tahan lagi melihat wajah dan suara Najib yang terdegek dengek di TV dan media massa yang lain!

Bebaskan lah rakyat daripada penderitaan ini wahai Najib!

Post a Comment

Link Blogger Penang / Kedah / Perlis

Link Blogger Pahang / Kelantan / Terengganu