Thursday, April 16, 2015

"Orang Atas" Maybank Lembab , PM Pulak Yang Kena "Tembak"

Tajuk artikel ni dibuat setelah membaca komentar dalam artikel2 berkaitan oleh beberapa blogger, penulis pelik orang lain yang diberi tugas untuk jaga Maybank tapi komentar dalam artikel terus mengaitkan PM, apa kes ? Habis tu yang dilantik jawatan dengan gaji berpuluh ribu sebulan buat apa? Disebabkan lembab mereka yang dilantik ni menjalankan tugaslah menyebabkan persepsi yang buruk terhadap PM berterusan .


Cerita ni dikeluarkan oleh blogger Rocky Bru dan disambut oleh beberapa blogger yang lain . Entah sejauh mana kebenarannya penulis pun tak pasti .  Dari blogger The Unspinner ;

"Tulisan bersiri ABITW diketengahkan oleh blogger Rocky Bru SINI hari ini. Ia menceritakan mengenai usaha penccucian etnik di dalam Maybank oleh pengurusan IT Omputih dan Cina ke atas pekerja tetap Maybank yang asal. Omputih ni bawa cina ramai2 tapi bila projek dia gagal dua kali, dia buang pekerja asal dan bukan pekerja yang dibawa masuk dan gagal. Malah dikatakan ada berlaku sabotaj untuk gagal yang disengajakan."

"Ada yang baru jadi pengurus syarikat milik kerajaan dan buat macam ayah dia punya syarikat. Baru urus benda macam tu dah tak amanah dan gelecoong. Jawatan pulak bukan sebab kebagusan diri tapi kerana network peribadi. Kita sebagai bloggers picisan pun dapat in box macam macam berkenaan peneraju GLC sengget ni. Ada kakitangan yang sudah mati sebab berubat kampung konon nya mohon medikal dari syarikat tidak di layan. Tapi syarikat tu mampu pula taja benda benda yang tak ada faedah untuk puas kan hati orang atas."

Seterusnya di link berikut ;

http://theunspinners.blogspot.com/2015/04/pengarah2-melayu-biiarkan-pencucian.html

Portal Utusan juga pernah menerbitkan artikel yang serupa di laman berikut ;

http://www.utusan.com.my/berita/nasional/institusi-kewangan-glc-tindas-melayu-1.67719

Isu yang nak diketengahkan ialah silap orang lain tapi orang lain yang menanggung bala , yang menanggung bala tu orang Melayu dan yang buat silap tu orang luar, dan kenapa pengarah2 Melayu seperti buat-buat tak nampak isu ni ? Takkan benda macam ni pun nak suruh PM campur tangan ?

4 comments:

PM petut memantau GLC,

Jika ada MANUSIA yg Mempermainkan JAWATAN untuk personal interest, buang sahaja. LEBIH2 lagi yang GAGAL perfom.

Betul tu, kalau bukan PM sebagai menteri kewangan, siapa LAGI?

Takkan nak harap Mr. Os memecat pegawai2 bodoh dalam GLC?

yang lantik orang2 tu pon PM, apa nak kata lagi?

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

Post a Comment

Link Blogger Penang / Kedah / Perlis

Link Blogger Pahang / Kelantan / Terengganu