Sunday, March 15, 2015

UMNO/BN Kuat Zaman Tun Mahathir Kerana Terus Dapat Sokongan Disebalik Pelbagai Tuduhan

Tak habis-habis dengan isu 1MDB , dah macam-macam penjelasan dibuat tapi ada saja persepsi yang dibangkitkan untuk mengelirukan rakyat . Cerita-cerita berkaitan persepsi ini memang gemar di mainkan pembangkang sejak berzaman lagi . Aku tak pasti sangat masa zaman Tunku Abdul Rahman, Tun Razak dan Tun Hussein Onn apa jenis  isu-isu yang pembangkang pada ketika itu gemar 'spin'-kan . Cuma yang nampak permainan 'spin' ialah pada zaman Tun Mahathir , Tun Abdullah Badawi dan terkini DS Najib . Mungkin untuk 3 Perdana Menteri yang pertama Malaysia masih merangkak-rangkak sebagai sebuah negara yang baru merdeka . Kegiatan ekonomi pun tak lah sepesat yang berlaku sekarang . Jadi tak banyak sangat isu yang nak dimainkan, rakyat pada ketika itu pun ramai yang tidak berpendidikan tinggi macam sekarang.


Jadi kisah 'spin' dari pembangkang ni boleh dikatakan bermula sejak zaman Tun Mahathir. Sepanjang kepimpinan Tun Mahathir, beliau berjaya menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara yang gah di mata di dunia. Beliau berjaya menyelamatkan Malaysia daripada terjerumus ke kancah kemelesetan ekonomi yang teruk pada tahun 1998, pun begitu masih banyak syarikat-syarkat yang menerima tempias walaupun tidak seteruk negara-negara jiran yang lain. Sepanjang tempoh 22 tahun Tun menerajui negara pelbagai tuduhan dilemparkan terhadap beliau kerana ketegasan beliau melaksanakan apa yang beliau rasakan betul. Walaupun diberi gelaran sebagai 'Mahafiraun' oleh pemimpin-pemimpin PAS, Tun yang dikenali sebagai individu yang berpegang pada prinsip memilih untuk tidak menjadi popular walaupun di balun kiri dan kanan.



Sepanjang pemerintahan Tun dahulu, beliau turut menerima nasib yang hampir sama dengan DS Najib . Kalau Najib diserang bertalu-talu dengan isu 1MDB , Tun pula diserang dengan isu-isu yang hampir sama . Isu-isu yang berlaku semasa zaman Tun telah dikompilasikan dalam artikel pro-pembangkan Free Malaysia Today semalam . Ini lah sikap pembangkang, walaupun Tun dah bertahun-tahun melepaskan jawatan PM, masih jugak mereka mengulang-ulang cerita itu walaupun dikatakan telah ada penjelasan yang memuaskan dari pihak Tun sendiri . Pelik kenapa modal yang sama masih digunakan untuk membalun Tun.

http://www.freemalaysiatoday.com/category/highlight/2015/03/14/never-forget-the-billions-lost-under-mahathir/

Apa yang ditekankan dalam artikel itu ialah ;

Forex scandal in early 90s : RM30 billion 
The Perwaja Steel Scandal : RM10 billion 
Bank Bumi scandal: RM10 billion 
Maminco-Makuwasa Affair RM1.6 Billion 
Mahathir used Petronas as a ‘bank’ to bail out many companies, banks etc. 

Hal yang serupa berlaku pada Najib sekarang, macam-macam penjelasan dah dibuat berkenaan 1MDB termasuk perakuan dari PetroSaudi sendiri namun seperti Tun Mahathir, Najib tetap diserang dari segala sudut, tepi belakang kiri kanan atas bawah . Aku adalah penyokong kuat Tun dan beliau adalah idola aku, bila orang atau kawan aku yang pro pembangkang bangkitkan isu-isu berkaitan Tun seperti yang tertera di atas aku hanya menjawab itu hanyalah manipulasi pembangkang, dan aku percaya Tun lebih tahu apa yang dibuat oleh beliau adalah untuk kepentingan rakyat dan orang Melayu .

Kini PM, Najib Razak pula terpaksa berhadapan dengan apa yang pernah dilalui oleh Tun , cuma kali ini dengan hanya 1 skandal tuduhan (1MDB) berbanding beberapa skandal tuduhan yang dilemparkan terhadap Tun , tekanan yang diterima oleh Najib lebih tinggi . Kewujudan internet dan kemajuan teknologi maklumat pada masa sekarang menjadikan tuduhan terhadap Najib menjadi lebih panas . Kawalan sebaran maklumat bukan lagi hak milik kerajaan , rakyat bebas berkongsi maklumat dan memberikan pelbagai persepsi. Walaupun panel siasatan terhadap 1MDB ditubuhkan, golongan-golongan skeptikal terus mempertikaikan . Najib bertindak hingga ke tahap itu bagi membuktikan ketelusan tetap ada pertikaian. Mungkin sekiranya pada zaman Tun perkara yang sama dibuat, isu2 skandal itu tidak akan dibangkitkan.

Kesimpulannya, tuduhan-tuduhan akan sentiasa ada selagi pembangkang tidak berkuasa . Mereka akan membuat apa saja persepsi bagi menjatuhkan seseorang pemimpin itu . Cuma aku harap yang bersama-sama menyokong UMNO/Barisan Nasional ni eloklah bersolidariti dengan Perdana Menteri. Kalau dulu kita boleh menyokong Tun Dr. Mahathir walau pelbagai serangan-serangan yang dibuat terhadap beliau seperti yang dinyatakan di atas (termasuk dari Tengku Razaleigh dan Anwar Ibrahim sendiri) , sekarang sokongan yang serupa harus diberikan pada Najib .  Bila ada sokongan sebegitu, UMNO/BN tidak akan lemah , contohnya adalah pada Tun Mahathir sendiri . Beliau terus mendapat sokongan padu disebalik pelbagai tuduhan.

4 comments:

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI.... KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI.... KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI.... KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI.... KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI.... KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI.... KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

Post a Comment

Link Blogger Penang / Kedah / Perlis

Link Blogger Pahang / Kelantan / Terengganu