Tuesday, March 17, 2015

Rafizi Ramli Mahu PM, YDP Agong Guna Pesawat Usang ?

Pakatan dah kehabisan isu, malah sokongan rakyat pun dilihat tidak se-gah dahulu, buktinya kegagalan demonstrasi di Sogo beberapa minggu lepas , cuba menutup kegagalan ini ditambah pula dengan pertelingkahan dengan rakan sekutu PAS, mereka akan petik apa sahaja isu yang difikirkan boleh menaikkan kemarahan rakyat . Seperti biasa, jagoan bercakap Pakatan , Rafizi Ramli yang dilihat semakin tidak popular di kalangan ahli-ahli PKR tampil membuat kenyataan mengenai pembelian jet baru.

Isu ini pernah dibangkitkan dahulu pada tahun 2014 oleh blogger pro-BN sendiri, namun telah dijelaskan dan isu itu boleh dianggap selesai . Kini perkara yang sama dikitar semula, dengan harapan ramai orang akan terhasut . Namun, pejabat Perdana Menteri pantas memberikan respon mengenai tuduhan Rafizi kononnya jet itu dibeli untuk Najib. Artikel Bernama semalam mengeluarkan kenyataan Pejabat Perdana Menteri.


KUALA LUMPUR, 16 Mac (Bernama) -- Jabatan Perdana Menteri menjelaskan Isnin bahawa pesawat eksekutif Airbus Corporate Jetliner (ACJ320) dibeli untuk menggantikan Boeing Business Jet (BBJ) yang sudah berusia 16 tahun. JPM dalam satu kenyataan di ibu negara menjelaskan kerajaan memperoleh pesawat ACJ320 itu melalui kontrak pembelian sewa beli untuk tempoh 15 tahun. Pesawat BBJ itu akan dilupuskan bagi membiayai pembelian ACJ320. 


Kenyataan itu bagi menjawab tuduhan Setiausaha Agung Parti Keadilan Rakyat, Rafizi Ramli di Parlimen, Isnin bahawa ACJ320 itu untuk kegunaan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak. Menurut kenyataan JPM itu, pesawat BBJ telah digunakan oleh MAS sejak 1999 sebelum kerajaan memperolehnya pada tahun 2003 untuk kegunaan Yang di-Pertuan Agong. 

"Perbincangan untuk menggantikan BBJ telah dimulakan dua tahun lepas memandangkan kos penyelenggaraan kapal terbang itu semakin meningkat berikutan faktor usia dan risiko keselamatan."Perolehan pesawat ACJ320 dalam fleet pesawat eksekutif kerajaan dapat mengurangkan kos operasi, pengurusan dan penyelenggaraan memandangkan kerajaan sudah mempunyai pesawat ACJ319," menurut kenyataan itu. 

JPM menyatakan selain ACJ319 dan ACJ320, fleet pesawat eksekutif kerajaan termasuk kapal terbang yang lebih kecil iaitu pesawat Falcon yang diperolehi pada 1989 dan Global Express 2001.



Dengan kenyataan yang dikeluarkan oleh Pejabat Perdana Menteri itu, ternyata Rafizi sekali lagi terkantoi . Sebelum ni beliau dah kantoi bila kononnya mengeluarkan surat itu dan ini , namun selepas ada penjelasan seperti lagak si pondan , Rafizi diam membisu tak mengeluarkan kenyataan maaf malah buat 'spin' untuk perkara-perkara lain pula . Aku rasa Rafizi ni sebenarnya sengaja di pancing dengan pelbagai surat kononnya untuk pendedahan tetapi surat-surat tu saja dibagi untuk menunjukkan kebodohan sendiri sebab suka sangat serbu tanpa betul-betul siasat

8 comments:

Jangan jadi bodoh. Jet kerajaan bukan satu tu aja. Nak bodek agak agak lah. Makcik Felda bolehlah kelentong.

Banyak betul jet dan kapal terbang kerajaan..tak percaya tenguk sendiri..ada F5E, ada SU30, Kapal terbang pulak berlambak yg guna lambang MAS...Itukan semua hak kerajaan..jadi apa yg dihebohkan dgn pembelian yg baru..cuba tanya NUAR ALJUBURI...jet siapa yg dia sewa untuk berlagak macam dah jadi kerajaan..

Apa ke bangang ko ni? Jet pejuang dgn jet pesawat VVIP pun ko taklah nak beza?

1.iottttt dongoi-dongoi taraf bingai!!kalau srp pun kantoi!!belagaq dengan masters palsu tapi nampak sangat kebodohan mamat sekoq ni!!!
2.,masalahnya sekarang rosmah tu agongkah bodoh oii!!!!!

Yang tak bayar cukai lah yang lebih2 melalak pasal kerajaan beli kapalterbang baru

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI.... KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI.... KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI.... KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI.... KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI.... KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI.... KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

Post a Comment

Link Blogger Penang / Kedah / Perlis

Link Blogger Pahang / Kelantan / Terengganu