Saturday, March 7, 2015

Komplot Jatuhkan Najib dah Habis Modal ?

Serangan demi serangan telah dilakukan terhadap Perdana Menteri, Datuk Seri Najib sebelum beliau memegang jawatan nombor satu negara lagi. Pun begitu sehingga kini, Najib masih mampu bertahan. Pelbagai andaian telah dibuat sejak dulu lagi apabila beliau mengambil alih kepimpinan negara daripada Pak Lah,  kononnya Najib hanya akan bertahan setahun dua sahaja dengan pelbagai kontroversi dan fitnah yang dikaitkan dengan beliau. Cerita-cerita sebegini dikeluarkan dengan tujuan untuk membentuk persepsi kepimpinan Najib telah ditolak rakyat.

Serangan-serangan hebat terus dilakukan lebih-lebih lagi semasa pilihanraya semakin hampir . Serangan bukan sahaja dilakukan terhadap PM , malah ahli keluarga beliau yang lain. Ramai yang beranggapan bahawa BN tidak akan mampu membentuk kerajaan namun keputusan pilihanraya yang lepas menunjukkan sebalik. Walaupun menang dengan majoriti yang sedikit, agak jelas sekali bahawa sokongan orang Melayu terhadap kepimpinan Najib meningkat. Faktor sokongan kaum Cina yang semakin menurun telah dijangka disebabkan gerakan2 berterusan DAP+PKR+PAS dalam menyebarkan dakyat disamping faktor lesu parti MCA dan Gerakan dalam menjelaskan isu.

Kebelakangan ini, serangan terhadap PM digiatkan kembali . Cerita-cerita kononnya PM akan tumbang dalam masa terdekat diputarkan semula . Malah kini, serangan yang dilakukan terhadap PM bukan hanya datang dari parti pembangkang tetapi parasit-parasit dalam BN itu sendiri. Parasit-parasit ini dikatakan sudah banyak memperoleh laba dan kesenangan pada satu ketika, namun mungkin disebabkan permintaan mereka tidak dipenuhi maka parasit-parasit ini mula membentuk satu fraksi yang menyerang kepimpinan Najib , walhal mereka adalah individu yang sama membodek dan memuja-muja pemimpin no.1 negara itu pada satu ketika.

Penulis terbaca satu artikel menarik dari portal pro-pembangkang Malaysiakini bertajuk "Teka-Teki Di Balik Serangan Pada Najib" . Menurut penganalisis politik yang diwawancara, serangan terhadap Najib adalah sesuatu yang dirancangkan dengan baik sekali. Serangan dilakukan secara berterusan bermula dengan persepsi yang cuba dibangkitkan berkenaan pendedahan yang bakal dilakukan Sirul dan seterusnya isu pengurusan 1MDB. Majalah antarabangsa The Economist pula baru-baru ini membuat jangkaan bahawa Najib akan berundur dalam masa terdekat dengan pelbagai tekanan berterusan  terhadap beliau .


Persepsi-persepsi yang dilihat sengaja dimainkan oleh media asing ini menunjukkan gerakan menjatuhkan PM juga melibatkan pengaruh asing . Ini bukan lah sesuatu yang baru kerana Tun Dr. Mahathir sendiri pernah cuba digulingkan menggunakan kaedah yang serupa oleh jaringan-jaringan Anwar di luar negara. Di sebalik semua serangan ini dan persepsi2 palsu ini, Najib dilihat masih mampu mengemudi negara dengan baik , pengaruh beliau di peringkat antarabangsa juga terbukti apabila berjaya menyelesaikan rundingan secara senyap dengan pihak pemberontak dalam tragedi pesawat MH17 yang ditembak. Tak ramai yang pemimpin dunia yang mampu melakukan hal sebegini, berdiplomasi tanpa pertumpahan darah.

Golongan-golongan yang sedang bercita-cita untuk mengulingkan Najib masing-masing mempunyai agenda untuk tembolok sendiri. Golongan-golongan ini terdiri daripada pelbagai fraksi dan 'tuan-tuan' yang berlainan . Masing-masing mengharapkan 'tuan' mereka mendapat jawatan PM sekiranya Najib tumbang.  Rakyat pula diperbodohkan dengan persepsi yang disebarkan kononnya sekiranya Najib melepaskan jawatan , ekonomi negara lebih baik , ringgit lebih kukuh dan segala macam janji yang dimomokkan walhal ekonomi sesebuah negara sebenarnya turut dipengaruhi oleh 'climate' ekonomi global selain kegiatan manipulasi mata wang.

Mungkin sudah tiba masanya untuk PM 'menyerang balas' atas segala tuduhan dan fitnah yang dilemparkan terhadap beliau . Tindakan PM menyaman portal-portal pembangkang dan pemimpin pembangkang yang membuat fitnah terhadap beliau amat dialu-alukan . Harapnya lebih ramai lagi yang terima surat saman dari PM selepas ini . Kalau selama ni mereka bersuka-ria menyebarkan fitnah tanpa apa-apa tindakan , mungkin kali ini mereka akan lebih berhati-hati apabila ingin membuat kenyataan .

10 comments:

Najib perlu tenang dan tegas. Ini semua adalah cobaan. Semuga orang Melayu terus menyokong Najib dan UMNO untuk masa depan yang baik.

PADAN muka layan sangat kehendak pembangkang .
Di suruh hapus ISA ....ikut
Di suruh guna dakwat kekal ketika PRu ....ikut

Nasib baik bila disuruh mansuh akta hasutan tak sempat ikut , sbb banyak bantahan dari akar umbi ....

Gambar di atas..itu majlis apa?

Kenapa najib di depan, di tengah nya Rosmah, di belakangnya jemaah lelaki?

duduk atas sejadah (?) tentulah untuk solat (?)

Please support this petition where they asked obama to give justice to anwar but ask anwar and PKR to give justice to the "whistleblower" whom claim his family land encroached since 2012......we believe many others pkr members, voters, selangorian and malaysian that was denied justice by pkr esp during pkr party election........ie khalid ibrahim etc....and if you do please support the petition...

https://petitions.whitehouse.gov/petition/anwar-ask-his-releasejustice-how-about-myjusticeanwar-party-led-stateselangormake-me-lost-10k-sqft-land-no-actnext/lyCbkFpX

jomsokongpetitionini...do you really believe Obama will take any action even if there is enough support? He's a lame duck president just waiting for his term to end and he's got his plate full...so don't waste your time. The only way for the people to seek justice for what PKR had done to them is to vote them OUT...boleh?

mereka baca yaasin depan najib dan sekeliling ada lagi orang jgb buruk sangka, dosa.

Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan >MBAH KABOIRENG< dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi >MBAH KABOIRENG< dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan >MBAH KABOIRENG< meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan >MBAH KABOIRENG< kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik >MBAH KABOIRENG< sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja >MBAH KABOIRENG< DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI















Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan >MBAH KABOIRENG< dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi >MBAH KABOIRENG< dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan >MBAH KABOIRENG< meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan >MBAH KABOIRENG< kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik >MBAH KABOIRENG< sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja >MBAH KABOIRENG< DI 085_260_482_111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI


Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI.... KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI.... KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI.... KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI.... KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI.... KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI.... KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

Post a Comment

Link Blogger Penang / Kedah / Perlis

Link Blogger Pahang / Kelantan / Terengganu