Saturday, February 21, 2015

Sirul Bebas Kalau Putrajaya Mereka Tawan ?

Selepas mahkamah menjatuhkan hukuman mati terhadap Sirul dan rakannya, maka bermula-lah episod drama baru kononnya terdapat perkara yang disembunyikan dalam kes pembunuhan warga Mongolia Altantuya. Penulis berasa agak pelik kerana setelah bertahun-tahun kes ini berjalan, perkara yang kononnya hendak dibongkarkan Sirul disembunyikan. Bukannya tak pernah ada rekod ramai tertuduh kes bunuh yang terlepas dari hukuman mati dan dibebaskan selepas sekian lama dibicarakan di mahkamah. Malah ada juga terang-terangan terlibat masih boleh terlepas atas sebab teknikaliti undang-undang.





Penulis percaya, Sirul berada dalam keadaan terdesak maka kini beliau akur dengan segala 'tunjuk ajar' pihak-pihak tertentu merekacipta cerita untuk memulakan semula perang persepsi berkaitan kes Altantuya . Kalau dulu mereka menggunakan PI Bala dalam menjaja kisah Altantuya, kini mereka terpaksa beralih kepada pembunuh Altantuya itu sendiri kerana kematian PI Bala. Kredibiliti Sirul amat diragui, kalau nyawa seseorang dah berada di hujung tanduk, penulis percaya beliau sanggup melakukan apa saja untuk menyelamatkan diri sendiri.

Soalnya mengapa sepanjang perbicaraan yang memakan masa bertahun-tahun itu, tidak digunakan peluang oleh Sirul untuk menceritakan apa saja maklumat yang beliau ada? Agak pelik juga, rakan beliau yang terlibat iaitu Azilah turut berdiam diri . Mengapa kita tidak dengar cerita yang sama dari Azilah atau keluarga beliau ? Kenapa hanya Sirul ? Apabila ada dua orang di tempat kejadian yang sama menceritakan hal yang berbeza, siapa yang harus kita percaya ? Kes ini bermula apabila Razak Baginda meminta pertolongan 2 tertuduh ini supaya menjauhkan tertuduh supaya tidak menggangu beliau dan keluarga.

Jadi apa saja 'pendedahan' yang cuba dibuat Sirul kelak hanya dilihat sebagai usaha terdesak seseorang yang bakal menjalani hukuman mati untuk menyelamatkan diri beliau . Mungkin beliau dah diberi pelbagai janji manis oleh pihak yang berkaitan demi kepentingan mereka . Kalau mereka boleh simpan PI Bala hingga ke PRU-13 , tak mustahil perkara yang sama juga boleh dibuat kepada Sirul . Tak salah kalau penulis kata antara janji manis yang diberikan ialah kalau mereka bentuk kerajaan semasa PRU-14 nanti , Sirul yang dah dijatuhi hukuman mati oleh Mahkamah Persekutuan pun boleh dibebaskan. Harap wartawan-wartawan boleh tanya soalan ni kepada individu-individu terbabit samada ini akan dilakukan sekiranya mereka tawan Putrajaya ? Kebebasan untuk Sirul?

6 comments:

Adakah kerana sirul orang semenanjung (perak), oleh itu nyawanya lebih berharga daripada azilah, orang sarawak?

Kenapa sehingga hari ini sabtu, jam dan saat ini, tidak ada seorang pun wartawan yang cuba menghubungi azilah untuk bertanya pendapat beliau mengenai sirul sekarang dan sirul dahulu?

Kenapa azilah juga menyepi dan tidak bersuara seiring sirul sekarang kerana dia masih bernyawa dan ada peluang to turn the table upside down?

Adakah azilah tahu sebenarnya yang apa yang sirul tahu sehingga membisu seribu bahasa?

Something fishy is going on......

najib nothing to do with alantauya
FULL STOP
ENOUGH IS ENOUGH

Budaya fitnah yang dibawa Anwar ni mesti dihentikan. Adatlah berpolitik tapi jangan lah sampai fitnah orang. Lebih lebih lagi tuduh bunuh orang. Ini sudah melampaui batas.

Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan >MBAH KABOIRENG< dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi >MBAH KABOIRENG< dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan >MBAH KABOIRENG< meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan >MBAH KABOIRENG< kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik >MBAH KABOIRENG< sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja >MBAH KABOIRENG< DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI















Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan >MBAH KABOIRENG< dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi >MBAH KABOIRENG< dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan >MBAH KABOIRENG< meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan >MBAH KABOIRENG< kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik >MBAH KABOIRENG< sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja >MBAH KABOIRENG< DI 085_260_482_111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI


Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan >MBAH KABOIRENG< dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi >MBAH KABOIRENG< dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan >MBAH KABOIRENG< meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan >MBAH KABOIRENG< kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik >MBAH KABOIRENG< sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja >MBAH KABOIRENG< DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI















Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan >MBAH KABOIRENG< dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi >MBAH KABOIRENG< dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan >MBAH KABOIRENG< meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan >MBAH KABOIRENG< kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik >MBAH KABOIRENG< sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja >MBAH KABOIRENG< DI 085_260_482_111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI


Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI.... KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI.... KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

Post a Comment

Link Blogger Penang / Kedah / Perlis

Link Blogger Pahang / Kelantan / Terengganu