Monday, February 16, 2015

Saman Najib & Rosmah Sebab Jadi Pelarian di India?

Siapa yang pernah pakai 'lawyer' akan tahu kos yang harus dibayar untuk pengurusan sesuatu kes tu cukup mahal, tambah-tambah lagi kes saman menyaman ni. Ceita pasal bini mendiang PI Bala yang ada kemampuan untuk saman 9 orang termasuk PM dan isteri agak menarik. 




Saman dibuat kononnya atas alasan kerugian yang ditanggung keluarga berkenaan semasa di India selama 5 tahun. Kita pun tahu dan boleh agak siapa yang sorokkan dan biaya keluarga ni di India. Dekat pilihanraya muncul lah batang hidung PI Bala ni dan bersama-sama sertai 'roadshow' dengan pembangkang. Nampak tak permainannya di situ?

Tapi apa boleh buat, perancangan konspirasi yang dibuat bertahun-tahun akhirnya gagal disebabkan salah satu watak utama menemui ajal. Kematian PI Bala buatkan puak-puak konspirator yang mahu menjatuhkan PM dan isteri mati akal. Perancangan harus diubah, isteri PI Bala pulak digunakan untuk raih simpati.



Cerita lama dikitar semula, kalau kenyataan yang dibuat tuan punya badan yang dah mati pun kita nampak berbelit-belit, bagaimana pulak kita boleh percaya org yang hanya mendengar gebang tuan punya badan. Tamak punya pasal si balu mahu dapat wang mudah, buat tuntutan saman RM 2 juta, dah tentu ada penasihat berpersen persen.

Walau bagaimanapun, kos pengurusan kes makin lama makin banyak, tetapi hasil masih tak nampak ditambah pulak dengan krisis yang berlaku dikalangan konspirator, bapak konspirator pulak kena sumbat ke 'dalam'. 

Peguam kepada balu PI Bala hari ini dalam satu kenyataan berkata mahkamah telah menolak rayuan agar hanya 1 notis rayuan diberikan kepada kesemua 9 responden.Maksudnya 9 notis rayuan untuk 9 responden berbeza. 1 notis rayuan RM 1,000, kalau 9 kira sendiri ler..

Jadi jumlah kos makin bertambah, kalau nak teruskan kes ertinya kena bayar , kalau tak habis cerita. Entah hingga sekarang berapa puluh ribu yang dah dihabiskan balu PI Bala dalam kes saman ni, elok lah duit yang digunakan untuk bayar peguam diguna untuk tujuan lain. 

Rakyat pun dah muak dengar cerita yang sama berulang-ulang. Teori 'fitnah yang diulang berkali akan jadi cerita betul' tak boleh pakai dah sebab perkara yang diulang tu datang dari bapak2 konspirator yang dah berulangkali dikesan menipu.

5 comments:

Tapi kenapa adik Najib jumpa PI Bala masa tu untuk suruh dia tarik balik akuan bersumpah? Kata pepatah melayu-takut kerana salah, berani kerana benar.

Ini semua cerita dongeng...rakyat dah tak percaya lagi, sekali kencing cukup2 la.

Masa buat salah lari ke INDIA..begitu lah biasanya. Tetapi benda benda macam ni masih tidak disedari oleh melayu melayu yang bangang. Kalau kaum India bolih juga lari ke tanah air mereka, begitu juga dengan cina cina di malaysia, mereka bolih balik ke Tongsan, tetapi melayu melayu bodoh, kemanakah kamu nak lari. Jadi insaflah ini tanah tumpah darah kamu semua...Kau orang ingat bolih lari ke Indonesian? Rakyat mereka lari ramai yang berhijrah ke sini...Jadi dengan kata lain melayu melayu bangsang, jika berlaku kepada kamu larilah ke hutan hutan di malaysia ini. Itu pun belum tentu orang orang asli kita hendak menerima kamu semua. Sebab sekarang orang orang asli pun dah banyak terpelajar juga dapat menbezakan antara manusia mana yang baik dan manusia mana yang mendatangkan kemusnahan.

Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan >MBAH KABOIRENG< dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi >MBAH KABOIRENG< dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan >MBAH KABOIRENG< meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan >MBAH KABOIRENG< kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik >MBAH KABOIRENG< sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja >MBAH KABOIRENG< DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI















Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan >MBAH KABOIRENG< dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi >MBAH KABOIRENG< dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan >MBAH KABOIRENG< meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan >MBAH KABOIRENG< kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik >MBAH KABOIRENG< sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja >MBAH KABOIRENG< DI 085_260_482_111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI


Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI.... KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI.... KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

Post a Comment

Link Blogger Penang / Kedah / Perlis

Link Blogger Pahang / Kelantan / Terengganu