Monday, February 9, 2015

Jet Mewah Presiden Berjiwa Rakyat

RM300 juta untuk sebuah pesawat Presiden Indonesia. Itu lah nilai yang sanggup dipertaruhkan negara jiran Indonesia bagi menonjolkan imej Presiden baru negara itu. 



Pesawat Boeing Business Jet 2 yang membawa Presiden Republik Indonesia ke Malaysia baru2 ini mendapat liputan meluas media kerana ciri2 moden dan keupayaan berteknologi tinggi pesawat itu.

Malaysia adalah negara pertama yang dikunjungi Presiden baru Indonesia, Jokowi dalam siri lawatan rasmi beliau ke luar negara menggunakan pesawat Presiden berkenaan. Ini secara tak langsung mencerminkan hubungan diplomatik yang kukuh antara kedua negara ini. 

Di sebalik cerita jet mewah Indonesia ini, penulis pasti keputusan kerajaan negara itu utk membeli jet berkenaan mendapat bantahan sebilangan rakyat. Rakyat mahukan Presiden yang serba sederhana dan berjiwa rakyat. 

Itu lah yang cuba ditonjolkan calon2 Presiden semasa kempen pilihanraya berlangsung. Malah, Presiden Jokowi yang baru dipilih juga dikatakan berulang-alik dari satu lokasi ke lokasi lain menggunakan pesawat komersil kelas ekonomi.

Namun golongan yang 'menentang' dan mahukan pemimpin ideal berjiwa rakyat itu harus menerima hakikat bahawa , mana2 pemimpin yang dipilih mereka akan mendapat faedah2 sebagai ketua kerajaan termasuk jet kerajaan untuk berulang alik.

Sama keadaannya seperti yang berlaku di Malaysia, punya lah kecoh pasal jet yang digunakan PM walhal jet berkenaan digunakan atas urusan rasmi. Kadang2 maksud rasmi itu sendiri harus diterjemahkan kerana ada juga penghasut2 yang memutar belitkan fakta.

Penulis percaya sekiranya pembangkang yang dipilih rakyat, mereka juga pasti akan menggunakan kemudahan2 yang disediakan ini. Contohnya Lim Guan Eng yang sebelum ini kononnya bersifat sgt 'humble' menaiki pesawat kelas ekonomi. 


Lama-kelamaan tembelang dramanya pun terbongkar. Contoh lain, tentu ramai masih ingat jet yang disewa Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim untuk ke Malaysia Timur? Kalau belum jadi PM pun dah bergerak pakai jet, apa pulak jadinya kalau dah jadi PM. 

Ringkasnya, rakyat atau gologan yang percaya pemimpin ideal berjiwa rakyat itu wujud janganlah bersikap 'bias' , kerana mungkin apa yang dipertontonkan kepada anda selama ini hanyalah drama.


1 comments:

Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan >MBAH KABOIRENG< dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi >MBAH KABOIRENG< dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan >MBAH KABOIRENG< meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan >MBAH KABOIRENG< kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik >MBAH KABOIRENG< sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja >MBAH KABOIRENG< DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI















Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan >MBAH KABOIRENG< dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi >MBAH KABOIRENG< dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan >MBAH KABOIRENG< meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan >MBAH KABOIRENG< kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik >MBAH KABOIRENG< sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja >MBAH KABOIRENG< DI 085_260_482_111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI


Post a Comment

Link Blogger Penang / Kedah / Perlis

Link Blogger Pahang / Kelantan / Terengganu