Saturday, January 17, 2015

KDN Punya Keputusan , Pekerja MyEg Pulak Yang Kena Ugut & Lempang

Masa orang sibuk dengan bantuan selepas bencana banjir besar yang berlaku di beberapa negeri baru-baru ini, masa itu lah puak-puak 'dajal' dalam parti pembangkang menimbulkan isu mengenai permit pekerja asing yang diuruskan MyEg . Perkara yang ditimbulkan itu ditunjukkan seolah-olah ia adalah masalah rakyat , tapi sebenarnya polisi pengurusan permit yang diserahkan pada MyEg itu lebih menguntungkan rakyat dan menjimatkan duit kerajaan. 


Towkey-towkey dan majikan-majikan yang selama ini membawa masuk pekerja-pekerja asing untuk bekerja dalam negara ini yang terasa panas punggung. Mana tak nya, setiap pekerja yang dibawa masuk dikenakan caj pemprosesan sebanyak RM38 dengan sistem yang baru ini sedangkan sebelum ini tak perlu bayar pun. 


Seperti yang dijelaskan oleh MyEg sendiri, sistem baru ini adalah bagi membantu menapis pekerja-pekerja asing yang bermasalah contohnya yang punya rekod jenayah dan seumpamanya . Kalau dulu mungkin pekerja-pekerja asing yang bermasalah ini boleh 'menipu' kerajaan Malaysia dengan memalsukan dokumen diri apabila mahu masuk semula ke negara ini, namun sistem tapisan MyEg ini mampu untuk menyaring pekerja-pekerja bermasalah dengan kewujudan elemen 'biometrik' . Kos penghantaran pekerja-pekerja bermasalah ini akan ditanggung oleh MyEg dan bukannya kerajaan. Jadi soal caj RM38 yang ditimbulkan tak jadi isu.

Kalau dulu, mudah untuk towkey-towkey ini bawak masuk sesiapa saja untuk bekerja di dalam negara ini termasuklah pekerja-pekerja asing yang pernah ada rekod jenayah di sini namun apabila MyEg mengambil alih urusan permit pekerja asing ini, maka 'kerja-kerja haram' ini menjadi semakin sukar. Dek kerana panas punggung, towkey-towkey ini dah bertindak kurang ajar dengan menghantar orang untuk ugut pekerja MyEg pulak . Kenapa ugut pekerja MyEg bukan salah mereka pun, ugut je lah KDN yang luluskan polisi ini , bangsat betul kiasu-kiasu ni. 



Sahabat blogger The Unspinners juga menyiarkan satu artikel di URL http://theunspinners.blogspot.com/2015/01/video-gangster-dap-lempang-pekerja-myeg.html , menunjukkan video bagaimana pekerja MyEg di lempang si kiasu. 

"Suka hati mak dia ajer main penampar anak orang. Kejadian ini berlaku selepas kaunter tutup.

Selama ini, samseng2 ini mudah boleh kowtim dan beroperasi melalui kaunter sebelum ini...

Bawah Myeg, mereka tak boleh lagi sebab cara sisten dah set tidak membolehkan mereka bermaharajalela bawa orang asing sesuka hati untuk rumah urut, rumah maksiat, den judi dll.

Myeg perlu ikut betul2 aturcara dan access maklumat yg ditetapkan imigresen. Sekarang tak boleh bypass dan funa budibicara mcm dulu."

2 comments:

Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan >MBAH KABOIRENG< dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi >MBAH KABOIRENG< dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan >MBAH KABOIRENG< meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan >MBAH KABOIRENG< kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik >MBAH KABOIRENG< sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja >MBAH KABOIRENG< DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI















Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan >MBAH KABOIRENG< dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi >MBAH KABOIRENG< dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan >MBAH KABOIRENG< meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan >MBAH KABOIRENG< kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik >MBAH KABOIRENG< sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja >MBAH KABOIRENG< DI 085_260_482_111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI


Proses kaitan urusan permit kerja , imigresen sudah kuatkuasa majikan dan wakil yang sah dibenarkan, dan majikan adalah rakyat yang juga pengundi , sepatutnya diberi pilihan ingin mendaftar online dengan myeg atau pergi awal pagi untuk lanjutan dikaunter Imigresen.bila Myeg ambil alih Polis pun semakin rancak menjalankan tugas menahan pekerja Asing, yang permit masih diproses oleh Myeg , dapat lepas ke dari lokap Polis, kalau Imigresen surat Imigresen Polis Lepas, Nak guna perkhidmatan Myeg Polis hanya akan tangkap pekerja yang melaku jenayah saja,sebab proses ini menganiayai manusia., sudahlah Myeg ambil alih urusan Permit, Pihak Polis pun ambil alih menahan Pekerja Asing.

Melalui Myeg tidak ada Rasuah atau tindakkan Agen Agen yang
mampu melakukan segala gala sampai bila boleh berkuatkuasa dan penuh Intergriti, Petuanya mudahkan urusan ,setiap pekerja adalah tanggungjawab majikan yang didaftar semasa bekerja diMalaysia, majikan perlu membuat Ikrar janji mengikut peraturan yang ada, pekerja juga perlu mematuhi majikan , jika ada perdangagan manusia semua boleh kesan dengan kebijaksanaan , semua taktik buruk dapat dikesan dengan kebijaksanaan, Myeg boleh terus bertahan dalam perkhidmatan tetapi tak perlu monopoli keseluruhannya, sebab ia melibatkan undang undang yang boleh menyebabkan pekerja ditangkap dan dan dipenjara, tugas ini tugas Imigresen, nak bendung perlakuan ini mudah saja guna kebijaksanaan tanpa buruk sangka.kaedah ini lebih harmoni dan ramai majikan berpuas hati , diberi pilihan melalui urusan secara manual atau melalui Online Myeg, sebab tidak semua manusia bijak dalam sesuau urusan.

Post a Comment

Link Blogger Penang / Kedah / Perlis

Link Blogger Pahang / Kelantan / Terengganu