Monday, January 19, 2015

Jawapan Orang Muda Kepada Kadir Jasin

Kebelakangan ni terdapat desakan2 supaya PM letak jawatan dari golongan2 yang pada satu ketika dahulu banyak peroleh manfaat semasa pentadbiran PM sebelumnya. Bagi puak2 ini semuanya tak kena dan tak betul, walhal semasa zaman mereka 'buat untung' pandai pulak mereka cuci tangan. 

Walau bagaimanapun puak2 yg banyak komplen ni tiba2 terkesima dan mungkin terkedu apabila kepincangan2 mereka sendiri didedahkan. Cerita panjang tak nak, baca je portal2 berita yang ada. 

Berikut adalah tulisan seorang sahabat yg menjawab persoalan2 yg ditimbulkan wartawan veteran (yang byk dapat manfaat di zaman pentadbiran PM sebelum ini) mengenai persoalan2 yg ditimbulkan beliau 

Menjawab Kadir Jasin

SETIA KAWAN YANG NAJIB BERI, TIKAM KAWAN YANG KADIR BALAS

Sejak Sabtu saya telah beberapa kali membaca tulisan Kadir Jasin yang bertajuk KITA MAHUKAN MALAYSIA YANG SEJAHTERA. Saya sengaja membacanya berkali2 agar saya tidak salah. Setelah membacanya berkali2 saya telah mendapat jawapan mengapa Kadir begitu lantang menyerang Datuk Najib sejak kebelakangan ini.

Kadir tulis,
1. Saya tidak pernah meminta apa-apa untuk diri saya daripada Mohd Najib sejak saya mengenali beliau pada 1977, selain daripada menasihati beliau agar melakukan yang terbaik sebagai seorang pemimpin. Yang saya minta bagi pihak orang lain mungkin ada. Itu pun tidak lebih daripada memperkenalkan mereka kepada beliau. Mohd Najib tahu dan saya pun tahu siapa antara mereka 

Dia tak pernah minta apa2 drp Datuk Najib. Yang dia minta bagi pihak orang lain mungkin ada. Soalan saya mudah saja, Kadir tak dapat apa2 ke drp orang lain yang dia tolong mintakan itu ? Sudah tentu ada ubi ada bataskan ? You help me I help u. Betul tak Datuk Kadir ? Jadi Datuk tak usahlah lagilah nak bercakap soal ketelusan, penyelewengan atau rasuah. Sebabnya Datuk sendiri pun ada main jalan belakang juga.

Kadir tulis,
2. Beliau pun tidak pernah memberikan apa-apa kepada saya selain persahabatan dan setia kawan.
3. Ada tidak pun, beliau dan isterinya - yang dahulu dan sekarang - menjamu saya makan di rumah mereka (di Kuantan dan di Taman Duta). Terima kasih.

Datuk Najib memberikan SETIA KAWAN kepada beliau. Semua diantara kita tahu apa maksud setia kawan itu dan apakah jenis perhubungannya. Setia kawan yang Najib hulurkan, hari ini dibalas oleh Kadir dengan TIKAM KAWAN. Jadi sesiapa yang nak berkawan dengan orang yang begini berhati2 lah. Jangan percayakan org begitu 100 peratus dan jangan hulurkan setia kawan kepadanya. Kerana 1 hari dia boleh tikam atau bunuh anda balik.

Selebihnya anda boleh baca sendiri di blog dia
http://kadirjasin.blogspot.com/…/kita-mahukan-malaysia-yang…

Setelah membacanya, kesimpulan yang saya buat, Kadir marah kepada Datuk Najib kerana beliau tidak mendapat kasih sayang yang secukupnya drp kawannya setelah kawannya menjadi seorang PM. Beberapa hari sebelum Datuk Najib jadi PM dia dah pergi jumpa awal2. Bila dah pergi awal2 itu, kita faham2 sahajalah. Sudah tentu dia berharap akan dapat berada dalam circle PM. Alih2 dia tak berjaya, itu yang jadi marah sangat. Penggal pertama Datuk Najib jadi PM dia masih ok lagi. Walaupun sekali sekala dia balun hanya menggunakan gear 1, 2 dan 3 sahaja. Bila penggal ke2 Datuk Najib jadi PM dan dia masih tidak mendapat kasih sayang secukupnya daripada Datuk Najib, itu yang balun sampai guna gear 4 dan 5.

Kadir melalui tulisannya sering menggambarkan dia sbg pejuang islam dan melayu yg sejati. Tapi dia sendiri pun tidak mempamerkan sikap seperti yang islam ajar serta mengikuti adat melayu. Islam tak ajar kawan tikam kawan. Melayu pun ajar kita berbudi bahasa terhadap kawan2 kita. Kadir dah berkawan dengan kawan setia berpuluh tahun, sampai boleh keluar masuk rumah dan menjamu selera dlm rumah, hari ini dia tikam dan aibkan kawan setia sampai begitu sekali . Islam ajar begitu ? Melayu ajar begitu ?

Malaysia akan sejahtera jika rakyat semua berminda sejahtera. Tapi bagaimana nak sejahtera jika Kadir sendiri pun menunjuk sikap yang tidak sejahtera. Kawan tikam kawan itu sejahtera ke ?

Sumber : facebook faisal bin rohban

7 comments:

orang muda ..orang tua..orang kampung..orang bandar..ornag bangang.. semua dah muakk dengan karenah najib..najib perlu berundur demi perjuangan bangsa melayu dan maruah islam di negara ini.

yang belum muak dengan kerenah najib & gang ialah gengnya sendiri termasuk yang najib gelarkan bangang dalam pau yang lepas.

Kepada orang muda, jangan riak dan syok sendiri.

Aku kenal sangat Najib. Dia Perdana Menteri aku. Najib dah tentu tak kenal aku. Aku tak kisah tentang itu. Aku tak perlu mendamba kasih sayangnya seperti sesetengah orang. Hingga gila bayang.

Cukup bagi aku dan syurkur dengan nikmat Allah swt kurniakan kepada aku dan keluarga ku.

Manusia jika terlalu mengejar Kuasa akan Binasa, Mengejar Harta akan Buta, Manusia yang sentiasa Bersyukur insyaallah akan jauh dari Khufur.

Bersyukurlah En Kadiaq kamu masih lagi boleh menghirup udara di negara ini tanpa mengguna topeng oksijen.

Tak perlulah menyesak nafas hanya untuk menyusun abjad dijadikan perkataan dan ayat-ayat yang menyakitkan hati insan lain.

Kepada Anom 7:37 aku suka para akhir... tak perlu menyesak nafas hanya untuk menyusun abjad dijadikan perkataan dan ayat2 yang menyakitkan insan lain.

Kita dah tua buat cara tua. Allah sentiasa memrrhati..cukuplah fitnah tu.Semoga selamat dunia akhirat.

Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan >MBAH KABOIRENG< dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi >MBAH KABOIRENG< dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan >MBAH KABOIRENG< meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan >MBAH KABOIRENG< kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik >MBAH KABOIRENG< sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja >MBAH KABOIRENG< DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI















Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan >MBAH KABOIRENG< dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi >MBAH KABOIRENG< dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan >MBAH KABOIRENG< meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan >MBAH KABOIRENG< kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik >MBAH KABOIRENG< sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja >MBAH KABOIRENG< DI 085_260_482_111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI


Post a Comment

Link Blogger Penang / Kedah / Perlis

Link Blogger Pahang / Kelantan / Terengganu