Friday, December 12, 2014

Fitnah : Identiti Cybertrooper Bakal Didedah SKMM?

Pemergian Ketua Pengarah JASA, Allahyarham Datuk Fuad Hassan baru-baru ini, secara peribadi merupakan satu kehilangan pada penulis. Penulis merupakan antara salah seorang 'follower' beliau di laman Twitter dan kerap membaca cetusan-cetusan pendapat beliau di ruangan Twitter. Penulis tergerak untuk menulis artikel ini selepas membaca satu komen yang agak kurang ajar dengan bekas 'sahabat' sparring di laman komen Malaysiakini , guna nama pena RajaMohdShahrim . Komen-komen beliau di laman Malaysiakini bersifat provokatif dan terang-terangan menghasut. Lagi kuat menghasut lagi banyak bayaran yang diperoleh barangkali. Apa yang beliau komen di portal pro-pembangkang itu lebih bersifat serkap jarang tanpa fakta-fakta yang sahih. Terbaru, pemergian Allahyarham Datuk Fuad pun nak dijadikan bahan politik, seolah-olah tiada rasa sifat ukhwah sesama Islam.



Tuduhan beliau di laman Facebook baru-baru ini agak melampau, sahabat blogger BadutRakyat dalam artikel beliau baru-baru ini memberikan penjelasan bagi menangkis tuduhan yang dilemparkan 'macai' PKR ini. Memetik artikel yang ditulis blogger BadutRakyat;

http://badutrakyat.blogspot.com/2014/12/kurang-ajar-ds-shaberyc-dan-pdrmsia.html

Jabatan Hal Ehwal Khas atau JASA Ditubuhkan pada 11 Mei 1960 dengan nama Bahagian Hal Ehwal Khas (BHEK).Tujuan asal penubuhan BHEK adalah untuk memelihara dan mempertahankan kestabilan politik dan kerajaan Perikatan.Memberi kesedaran dan kefahaman yang berkualiti,tepat dan jelas dalam aspek siasah dan agama.Menyediakan laporan maklum balas dengan tepat,semasa dan sahih mengenai isu-isu siasah dan agama.Menyediakan bahan-bahan penerbitan dan multimedia yang bermaklumat semasa mengenai siasah dan agama.Menyedia dan memberi khidmat kepakaran komunikasi bersemuka kepada masyarakat.Memberi khidmat sokongan yang berkualiti dalam aspek kewangan dan sumber manusia dan Bertindak atas prinsip `Kebenaran Terserlah Negara Cemerlang` dalam melaksanakan tugas.objektif JASA adalah untuk Membentuk masyarakat Malaysia yang berkeyakinan diri,matang,kukuh nilai moral dan berjiwa patriotik.Menggalakkan persekitaran politik yang lebih kondusif bagi mendorong proses integrasi nasional tercapai serta Menyedia dan memastikan penyebaran maklumat yang sistematik melalui media konvensional (perhubungan)

9 comments:

Mohon disiarkan gambar sebenar blogger beruk ni. Biadap lagi haram jadah. Jika dia melayu pasti makbapak dia menyesal ada anak yg biadap mcm dia.

Bhai BeDaMan...

La betul la tue.... Gua quote statement nih ... "Jabatan Hal Ehwal Khas atau JASA Ditubuhkan pada 11 Mei 1960 dengan nama Bahagian Hal Ehwal Khas (BHEK).Tujuan asal penubuhan BHEK adalah untuk memelihara dan mempertahankan kestabilan politik dan kerajaan Perikatan"

Errr... Kerajaan Perikatan tue bukan ker Kerajaan yang diketuai oleh UMNO....

So betul la tue JASA aderlah dibuat untuk UMNO ... dengan dana rakyat.....

Aper daaa... semak dulu statement lu orang sebelum nak post pon.... Hahahaha... kan dah kena balik....

apa bangang ko ni C++ apasal ko x amik yg ni?? objektif JASA adalah untuk Membentuk masyarakat Malaysia yang berkeyakinan diri,matang,kukuh nilai moral dan berjiwa patriotik.Menggalakkan persekitaran politik yang lebih kondusif bagi mendorong proses integrasi nasional tercapai serta Menyedia dan memastikan penyebaran maklumat yang sistematik melalui media konvensional (perhubungan) tu kan semua sekali tak kira bangsa?? baghal.ada ke dia letak kat situ UMNO? hanya perikatan je kan?? yang lain?? ada ke objektif JASA untuk menjahanamkan malaysia? x ada kan? ko x lihat sumbangan JASA main belasah je.bodohh...

sepatutnya kita Sedekahkan Alfatihah kpd Allahyarham,bukan kutuk LAA C++,jangan lah letak kepala tu kat lutut.

C++ tu bangang macam pemimpin dia jugak..kalimah Allah pun pun nak dikongsi dgn kafir..apa nak heran kalau dia tak tau menghormati orang yg sudah meninggal..apalagi utk menjaga keamanan negara...

teringat kisah Rejimen Ararki, Yakuza, Mcm2 ..
Mcm samseng GILER

Bila kena tangkap muka MCM BABI BAPOK..

Badan gemok mcm BABI, tak cergas.

Mungkin duduk berejam2 depan PC

RMS tu hamba duit. Bila baca komen dia psl org dah meninggal,aku raa suruh jual mak dia pun sanggup agaknya. Janji dapat duit

Sememangnya org2 UMNO akan masuk ke neraka sebab mereka syok sangat di dunia , jadi berbaloilah kalau di beri hadiah neraka selepas mati . Ingat kaum sendiri mana boleh, Tuhan cipta macam2 yang kita kena hormati , bukan pilih kasih kpd yang mana kita nak je.

Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan >MBAH KABOIRENG< dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi >MBAH KABOIRENG< dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan >MBAH KABOIRENG< meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan >MBAH KABOIRENG< kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik >MBAH KABOIRENG< sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja >MBAH KABOIRENG< DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI















Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan >MBAH KABOIRENG< dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi >MBAH KABOIRENG< dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan >MBAH KABOIRENG< meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan >MBAH KABOIRENG< kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik >MBAH KABOIRENG< sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja >MBAH KABOIRENG< DI 085_260_482_111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI


Post a Comment

Link Blogger Penang / Kedah / Perlis

Link Blogger Pahang / Kelantan / Terengganu