Monday, December 8, 2014

Cubaan Rafizi Kembalikan Populariti Undang Surat Saman

Tempoh selama 2 minggu diberikan pada Rafizi Ramli dan Tony Pua untuk menarik kembali kenyataan fitnah mereka terhadap Perdana Menteri yang berhubung kait dengan dana 1MDB. Rafizi yang sebelum ini mendapat kecaman ramai ahli PKR kerana kegagalan 'Kajang Move' yang dirancang beliau dilihat cuba meraih kembali populariti dengan tuduhan yang dibuat terhadap Perdana Menteri baru-baru ini. Najib melalui peguam beliau mahu Pua dan Rafizi membuat kenyataan permohonan maaf dalam tempoh 14 hari di dalam 2 akhbar arus perdana atau menghadapi tindakan undang-undang. 




Harapnya tindakan saman yang dibuat oleh Najib terhadap dua pemimpin pembangkang ini turut menjadi ikutan pemimpin-pemimpin BN yang lain. Kerap kali kita lihat hanya pemimpin pembangkang yang mengemukakan saman, elok lah kini perkara yang sama turut dilakukan oleh pemimpin-pemimpin BN . Penulis juga harap, tindakan saman ini tak terhad kepada pemimpin-pemimpin pembangkang saja malah elok juga diluaskan pada penulis-penulis blog, portal2 yang dilihat menjadi penambah perisa dalam menyebarkan fitnah. Dah terlalu ramai penulis blog dan portal pro-kerajaan menjadi mangsa surat saman pemimpin-pemimpin pembangkang ini.

Tindakan Najib menghantar surat saman kepada kedua-dua pemimpin pembangkang ini dilabel mereka sebagai tindakan untuk menakut-nakutkan dan menutup mulut, ironinya apabila perkara yang sama dibuat oleh pemimpin mereka ia tidak menjadi satu kesalahan . Ini lah hipokrasi tahap tertinggi pemimpin-pemimpin pembangkang, kononnya mereka melaung-laungkan kebebasan bersuara namun apa yang kita nampak sekarang mereka hanya laungkan kebebasan bersuara untuk diri mereka sendiri. Penulis amat berharap Najib meneruskan tindakan saman sekiranya kedua-dua pemimpin pembangkang ini tidak menarik kembali tuduhan mereka. Dah terlalu banyak kerosakan yang dibuat.

Mungkin pada ketika ini Rafizi sedang berkira-kira untuk mempertimbangkan tawaran yang dibuat oleh peguam Najib itu , namun penulis percaya Rafizi yang terkenal dengan sikap egois dan tak nak mengaku kalah tu akan tetap dengan kenyataan dan tuduhan beliau sebelum itu. Rafizi sedar, survival beliau dalam PKR disebabkan ada kabel kuat, beliau juga sedar majoriti akar umbi dalam PKR sendiri dah cukup menyampah dengan beliau. Sesuatu mesti dibuat untuk kembalikan kredebiliti yang dah menjunam teruk sejak 'Kajang Move' yang kononnya dirancang beliau. 


1 comments:

Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan >MBAH KABOIRENG< dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi >MBAH KABOIRENG< dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan >MBAH KABOIRENG< meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan >MBAH KABOIRENG< kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik >MBAH KABOIRENG< sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja >MBAH KABOIRENG< DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI















Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan >MBAH KABOIRENG< dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi >MBAH KABOIRENG< dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan >MBAH KABOIRENG< meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan >MBAH KABOIRENG< kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik >MBAH KABOIRENG< sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja >MBAH KABOIRENG< DI 085_260_482_111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI


Post a Comment

Link Blogger Penang / Kedah / Perlis

Link Blogger Pahang / Kelantan / Terengganu