Thursday, August 14, 2014

SULTAN SELANGOR DIDESAK JANGAN CAMPUR TANGAN OLEH NGO BANGSAT

Aku tau , baca je tajuk korang yang masih ada jati diri sebagai orang Melayu , Islam dan rakyat Selangor yang menghormati undang-undang tubuh kerajaan Selangor mesti panas hati . Aku yang menumpang di Selangor ni pun panas hati juga bila baca gesaan NGO-NGO ni . Rasa menyampah meluat dan jijik. Paling jijik bila tengok ketua yang mewakili semua NGO-NGO ini orang Islam berketurunan Melayu . Entah mana sikap hormat pada Sultan Selangor . Kepala otak terlalu liberal hingga sanggup dipergunakan oleh puak-puak yang ada di belakang beliau . Korang tengok je gambar kat bawah , seribu satu kemungkinan dan jawapan dah ada .

Apa ke bodoh NGO-NGO ni semua ? Tak boleh ke seorang Sultan buat keputusan di sebuah negeri yang turun temurun ditadbir beliau ,malah sejak sebelum merdeka lagi . Sejak zaman negeri Selangor ni dibuka ? Buta sejarah , buta adab . Demi kepentingan individu tertentu , simbol pemerintahan Melayu di negeri Selangor ini diperlekehkan ! Ingat ya , Selangor adalah negeri yang ber-Sultan , negeri Selangor bukan macam negeri-negeri Selat , Melaka , Pulau Pinang dan Singapore yang mana negeri-negeri ini juga satu ketika dulu dibawah pemerintahan Sultan sebelum dirampas penjajah ! Pemikiran generasi baru mula diterapkan untuk memperlekehkan institusi Sultan dan Raja , jangan sampai negeri-negeri yang masih ada Sultan ini jadi macam Melaka, Pulau Pinang dan Singapore bila di 'rampas' oleh penjajah alaf baru !

Penulis harap NGO-NGO yang menyokong Sultan Selangor tak kiralah samada NGO Melayu atau bukan Melayu bersatu , bersoladiriti, buat kenyataan media , mengecam tindakan biadap NGO-NGO bangsat yang memperlekehkan peranan Sultan . Penulis harap mulai saat artikel ni diterbitkan , NGO-NGO yang menyokong peranan Sultan dalam kerajaan negeri Selangor bersatu kecam tindakan NGO-NGO di atas . Harap dapat mulakan gerakan ini dengan segera dan buat kenyataan media bidas tindakan biadap mereka tu . Kita tak peduli sebenarnya mengenai kemelut Menteri Besar Selangor , itu masalah yang dicipta oleh Pakatan Rakyat sendiri , tapi bila dah mula biadap terhadap institusi kesultanan, kita patut bersoladiriti pertahankan Sultan .

rujukan artikel rakyatnews : http://www.rakyatnews.my/index.php/20140814217472/ekslusif/sultan-didesak-tidak-campuri-urusan-kerajaan-selangor



KUALA LUMPUR 14 Ogos - Sultan Selangor Sultan Sharafuddin Idris Shah diminta agar tidak mencampuri urusan pentadbiran kerajaan negeri pimpinan Pakatan Rakyat (PR).

Sekretariat Badan Bukan Kerajaan (NGO) Teo Beng Hock Trust For Democracy, Faisal Mustaffa berkata, sebarang keputusan yang dibuat oleh kerajaan mengenai pemilihan pucuk pimpinan negeri itu tidak seharusnya menerima campurtangan dari Sultan Selangor.

"Kita mohon agar Sultan Selangor untuk tidak mencampuri urusan pentadbiran dan keputusan mengenai pemilihan pucuk pimpinan kerajaan  negeri," katanya pada sidang media 'Kembalikan Selangorku' A Black Ribbon Campaign di sini, hari ini.

Beliau yang juga Koordinator kempen tersebut turut mendesak agar Menteri Besar Selangor Khalid Ibrahim meletakkan jawatan selepas memberhentikan lima exco negeri itu.

"Kami terkejut dengan pemecatan lima orang exco negeri Selangor dari Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan DAP yang dibuat oleh beliau (Khalid Ibrahim).

"Keputusan yang dibuat oleh Khalid Ibrahim itu tidak demokratik ia betul-betul menghina pengundi di Selangor," ujarnya.

Dalam pada itu Faisal turut berkempen agar semua pengundi memakai reben hitam dan ditampal disetiap banggunan kerajaan dan pusat khidmat kerajaan negeri sebagai tanda untuk mengembalikan kerajaan Selangor kepada PR.

10 comments:

Pukimak lu la!!!!!!!!! Anjing belaan adpek DAP pukimak!

Insyallah ALLAH akan menunjuk kpd pembangkang melayu dan iislam dlm pas, pkr dan dap jalan yang benar dan diredhaiNYA.

BABI2 & PARIAH2 ni rakyat Negeri Selangor Darul Ehsan ke?

Dia sorang je melayu, tgk keliling dia tu suma puppet masters

FUCK YOU , faisal mustaffa. Kurang ajar dan biadap. Pariah2 dan pendatang2 keliling dia tu pun pandai...bila time nak komen pasal Tuanku, depa guna orang Melayu. Ini dah memang tektik DAP dari dulu lagi. Cuma si melayu sekoq ni BODOH tak sedar diri!

Minta minta ada sorang yg kononnya sakit jiwa...curahkan ASID kemuka faisal mustafa ni...lepas dah kena tu..kita tenguk pula berapa ramai yg kat keliling yg akan peduli...

yang ni tak kira kurang ajar atau biadap ke? http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/raja-jangan-masuk-campur-urusan-negeri-kata-shahidan

Sorry...Malaysian Insider hanya tahu MEMFITNAH dan menjayakan agenda anwar/DAP.....I don't read that THRASH!

Apa apa pun, Faisal Mustafa tetap KURANG AJAR dan BIADAP dan BODOH sebab jadi keldai puak2 DAP!

Campurtangan Sultan!!!! Kepala otak bodoh NGO-NGO ni.... Pi study sistem pemerintahan Kesultanan Raja-Raja Melayu Negeri Selangor dibawah enakmen undang-undang tubuh Kerjaan Negeri Selangor. Tindakan kerajaan Pakatan Rakyat mahukan MB ditukar mestilah kena memohon sembah kebawah Duli Tuanku. Ingat dah pecat keahlian parti dan lucut perlantikan ketua PKR negeri TSKI kena letak jawatan MB.Siapa yang endorse surat turun kuasa eksekutif MB ? Bukankah Selangor ada Dewan Undangan negeri. Bila masa pulak ke bawa DYMM Tuanku campurtangan ? Campurtangan Anuar Brahim ada le.

Selangor sedang terjerumus ke dalam krisis politik. belum nampak jalan penyelesaian sehingga hari ini. kemungkinan dun dibubarkan dan pilihanraya negeri diadakan tidak dapat dinadikan.

namun jika beberapa orang adun pkr mengambil langkah berani, krisis ini boleh dinokhtahkan dengan cepat. daripada seramai 11 adun pkr (wan azizah dan azmin dikecualikan), hanya 3 orang yang berani dan bertanggung jawab perlu mengisytiharkan diri keluar parti dan menyokong tski sebagai menteri besar.

yang diharapkan lebih bersemangat untuk mempertahankan negeri supaya kekal ditadbir oleh anak jati Selangor sudah tentulah dari kalangan adun beragama Islam yang juga anak jari Selangor. adun Islam pkr yang berjumlah 8 orang yang mempertimbangkan kepentingan rakyat dan negeri mendahului parti perlu mengambil langkah yang wajar dalam krisis ini.

jika bekas exco pun ditolak, hanya tinggal 6 orang adun pkr beagama Islam yang boleh diharapkan untuk muncul sebagai penyelamat.

N11 IJOK
PKR: Idris Ahmad

N16 BATU CAVES
PKR: Amirudin Shari

N32 SERI SETIA
PKR: Nik Nazmi Nik Ahmad

N33 TAMAN MEDAN
PKR: Haniza Mohamed Talha

N40 KOTA ANGGERIK
PKR: Yaakob Sapari

N50 SRI MUDA
PKR: Mat Shuhaimi Shafiei

tumpuan seharusnya diberikan kepada mereka berenam. mereka mempunyai kapasiti untuk menokhtakan krisis. siapa yang lebih bersemangat mempertahankan negeri akan menyelamatkan negerinya lebih daripada partinya. itulah patriot sebenar.

tentang ganjaran, mungkin tidak perlu diperincikan kerana semua sedia maklum. jika mereka berindak betul, kos yang diselamatkan juga perlu diambil kira. maka ganjaran untuk mereka adalah berbaloi untuk semua.

Post a Comment

Link Blogger Penang / Kedah / Perlis

Link Blogger Pahang / Kelantan / Terengganu