Tuesday, June 24, 2014

Kalimah Allah : Komen Sinikal Yeo Bee Yin (ahli DAP) Dengan Keputusan Mahkamah

Dipetik dari portal Free Malaysia Today , artikel "Congrats To Allah Soldier" . Ahli Dewan Undangan Negeri DAP (Damansara Utama) , Yeo Bee Yin menulis dan memberikan pandangan beliau mengenai keputusan hakim dalam isu kalimah Allah semalam . Tulisan berkenaan dibuat dalam Bahasa Inggeris dan disiarkan di portal pro-pembangkang , jadi penulis tak nampak mesej yang cuba disampaikan oleh beliau akan diterima semua orang . Tak semua orang membaca artikel FMT dan tak semua yang faham bahasa Inggeris. Jadi setelah membaca artikel yang ditulis oleh ahli DAP itu , penulis faham dengan ketidakpuasan hati yang ingin disampaikan beliau , ada juga unsur-unsur berbaur hasutan. Penulis cuba terjemahkan beberapa isi kandungan artikel berkenaan ;


Yeo Bee Yin dalam artikelnya menulis dalam nada sindiran seperti berikut ;

1. I would like to congratulate Perkasa and other NGOs who have screamed, shouted, and threatened Malaysians who disagreed that Allah should be exclusive to Muslims. Congratulations! You have won your holy war. Go celebrate.

Beliau mengucapkan tahniah pada PERKASA dan NGO yang lain yang telah bertempik, berteriak dan mengugut rakyat Malaysia yang tidak setuju bahawa kalimah Allah hanya diperuntukkan kepada umat Islam. Dalam sindiran beliau menyatakan bahawa kumpulan ini telah memenangi peperangan jihad dan sepatutnya meraikannya.

2. Second, I would like to congratulate the four judges who dismissed the Catholic church’s application for leave to appeal against a decision upholding the government ban against its use of “Allah” as a reference to God. If you made this judgement to protect your own religion, congratulations for sacrificing your professionalism.

Beliau mengucapkan tahniah kepada empat orang hakim yang menolak permohonan gereja Katolik dalam rayuan penggunaan kalimah Allah sebagai rujukan untuk tuhan . Katanya sekiranya keputusan hakim dibuat untuk mempertahankan agama mereka, maka beliau mengucapkan tahniah kerana mengorbankan professionalisme mereka dalam bidang kehakiman.

3. Third, I would like to congratulate the Home Ministry, for it was you that filed an appeal against the High Court ruling that the Herald can call on Allah.

Beliau mengucapkan tahniah kepada Kementerian Dalam Negeri kerana bertanggungjawab memfailkan rayuan dengan keputusan Mahkamah Tinggi yang membenarkan majalah Herald menggunakan kalimah Allah dalam penerbitan mereka.

4. Fourth, I would like to congratulate Umno, for you have been successful in engineering the war over Allah to distract Malaysian Muslims from the rising cost of living, your corrupt practices and your inability to govern and lead. Oh, Umno, you are such a political genius.

Beliau mengucapkan tahniah kepada UMNO kerana dengan jayanya merencanakan agenda isu penggunaan Allah untuk mengalih perhatian orang Islam di Malaysia dengan peningkatan kos sara hidup , korupsi dan ketidakupayaan untuk memimpin kerajaan.

5. Fifth, I would like to congratulate the Christians in Sabah and Sarawak, for you can now see the true colours of the organisation that you’ve so enthusiastically supported for the past 50 over years.

Beliau mengucapkan tahniah kepada penganut Kristian di Sabah dan Sarawak kerana akhirnya pada hari ini mereka dapat melihat wajah sebenar organisasi yang telah mereka sokong sejak 50 tahun ini.

Yeo Bee Yin dalam artikel itu juga menyatakan bahawa beliau tidak kisah sekiranya apa saja gelaran akan diberikan kepada beliau , atau samada beliau akan ditangkap atau didakwa . Beliau akan terus berpegang kepada prinsip bahawa setiap rakyat dalam negara ini seperti yang dinyatakan Perlembagaan Persekutuan boleh mengamalkan ajaran agama yang mereka percaya. Beliau juga percaya, kalimah Allah tidak ekslusif kepada mana-mana kumpulan tertentu. Berdasarkan artikel Yeo Bee Yin ini, penulis serahkan kepada pembaca untuk buat penilaian masing-masing.

10 comments:

Kenapa puak2 ini beriya sangat nak guna nama Allah? Kalau nak sangat masuk lah Islam. Ataupun mereka ada niat disebalik penggunaan kalimah Allah supaya mudah memesongkan atau memurtadkan generasi muda islam. Sebab kalau mereka dibenarkan guna kalimah Allah, maka senang mereka menyakinkan orang islam bahawa mengikut ajaran mereka.

kalaulah ada ISA....KAUM PENDATANG TAK BERANI ANGKAT MUKA! TENGOK SEKARANG DS NAJIB APA DAH JADI? JGN INGAT UNDI SAHAJA.

Gua ingat Najib dah jadi bodoh untuk selesaikan problem ini. Mana ahli2 punaisihat dia. Semua senyap je.

Peguam Negara pun not helping.

Gua ingat Najib kena step down. Bagi peluang pada TPM pulak jadi PM.

PM undur?...Peguam Negara pun wajib undur sama..sebab utama AG tak jaga maruah Najib..kita selalu ingat yg Nuar sial saja suka main belakang..habis tindakan AG ni bukan main belakang ke..ini namanya kakitangan kerajaan yg di lantik Najib suka main belakang dia..so AG letak lah jawatan tu..engkau memang tak guna...

Aku nak cakap pada Yeo Bee ni sikit, aku pun tak tau dia ni Buddha ker atau Kristian, mungkin Kristian kot yang beria-ia sangat tu.

Melayu, UMNO dan perlembagaan Malaysia tidak pernah menyekat rakyatnya dari bercakap, tidur, kencing, berak, makan dan bermain seks...Itu semua adalah hak asasi manusia, rakyat Malaysia berbilang kaum dan agama, kebebasan asasi.

Tapi kebebasan itu dihadkan kepada antara lain: Bercakaplah apa kau nak cakap tapi jangan sampai orang kata gila, atau kau menjerit-jerit depan rumah orang menggangu keamanan jiran, pelempang jawabnya.

Tidur..Tidurlah sesuka kau, bila dan panjang mana kau nak tidur, tapi bila kau tidur sepanjang masa tanpa kau tidak siapkan tugas dan tanggungjawab, kau akan dipecat/dibuang kerja. Kau tidak boleh salahkan majikan sebab membuang kau.

Kencing dan berak..Itu hak kau untuk kencing dan berak bila kau dah tak tahan, tapi kau dilarang kencing dalam bas, dalam masjid, atas meja restoran (walaupun Chinese restoran) atau pun kau kencing & berak telanjang ditengah lebuhraya.

Makan...kau boleh makan apa saja yang kau ada selera, bila dan dimana-mana. Tapi kau tak boleh makan mayat, tayar kereta orang atau kasut/selipar orang yang pergi masjid. Kau juga tidak boleh menipu bahawa babi itu HALAL dan boleh dimakan oleh orang Islam walau pun kau chop ditelinga babi itu gambar kaabah dan JAKIM halal.

Seks...kau boleh berseks bebas dengan bini kau perempuan simpanan, bukan dengan anak kau atau cucu kau, begitu juga dengan anjing betina dan babi betina kau..itu dilarang.

Jadi kat Malaysia ini tak semuanya bebas dilakukan, walaupun itu yang kau mahukan. Tapi kau masih ada UMNO, Melayu dan Islam untuk disalahkan, didajalkan dengan segala kejahatan, kerasuahan, kebodohan, ketidakpandaian mentadbir, harga makanan naik (sedangkan kaum kau sendiri yang memanupulasikan harga), dan segala kesusahan yang kaum kau hadapi.

Hakikatnya kaum kau merasa terhimpit hanyalah disebabkan oleh pemimpin-pemimpin chuvanist saperti kau, yang sentiasa menghalang kaum kau dari arus perdana dan pendidikan kebangsaan dan memenjarakan minda mereka melalui budaya sekolah Jenis Cina kamu itu.


Aku rasa in kes HINA MAHKAMAH dan HINA PROFESSION HAKIM secara terang dan jelas. Tak boleh tangkap ke celaka ni?

VIMAX herbal merupakan salah satu produk yang menawarkan cara membesarkan alat vital dengan mudah, cepat dan aman. Namun belum ada produk yang benar-benar mampu membesarkan alat vital sesuai keinginan mereka. Pada umumnya cara membesarkan alat vital yang ditawarkan tidak memberikan hasil yang diharapkan pria dewasa. Terkadang berbagai cara tersebut juga tidak memberikan hasil yang permanen. Cara membesarkan alat vital memang berkembang dari sekadar menggunakan minyak atau alat bantu ke metode modern seperti Vimax.

Vimax merupakan cara membesarkan alat vital pria terbaik di dunia saat ini. Obat Vimax ini menjadi sangat popular karena terbukti mampu membesarkan alat vital pria sesuai janji dari Vimax. Ukuran penis akan lebih panjang hingga 4 inci, dan membesar hingga 25%, dan yang terutama hasil yang didapat akan PERMANENT selamanya. Dengan Vimax, pria dewasa dapat memperbesar alat vital tanpa memandang usia.....

VIMAX Herbal (pembesar dan perpanjang penis permanent)

Tersedia :

1.VIAGRA USA no 1

2.Selaput Perawan Buatan made in JAPAN

3.SUPER POWER USA Obat Kuat Herbal

4.Obat Kuat Cialis 80mg England

5.Grow Up USA - Obat Peninggi Badan Terampuh

6.Perangsang Wanita Spontan

7.VACUM + CREM (Pembesar & Penggencang Payudara)

8.Vacum + Lintah Oil (Pembesar Dan Perpanjang Penis)

9.Alat Bantu Pria (Sextoys) Komplit

10.Alat Bantu Wanita (Sextoys) Komplit

11.Boneka Full Body Elektrik

12.Alat Bantu Sex Wanita Penis Hangat

info lebih lengkap clik disini

Tangkap pun tak guna Yop! Dah celaka nak buat macamana. Bunuh aje puak2 ni!

Soalannya, kenapa Vatican tak pernah pon gigih nak merujuk Tuhan Bapa sebagai 'Allah', tapi gereja di Malaysia pulak gigihnya melampaui pusat Kristian Katolik tu? Musykil

Yg hairan tak pulak orng kristian amerika, eropah, cina, jepun, india, dll tak guna nama Allah?

Yang melebih orang kristian cina, india, orang putih di malaysia bersungguh nak guna... memang ada udang sebalik mee

Post a Comment

Link Blogger Penang / Kedah / Perlis

Link Blogger Pahang / Kelantan / Terengganu