Thursday, January 23, 2014

Kadir Jasin Mudah Lupa

sumber : RBF Online


Kita semua tahu sebelum ini bagaimana Kadir Jasin membelasah PM tanpa henti. Seperti yang saya katakan sebelum ini, difahamkan kerana kegagalan PM meletakkan beliau di kerusi Pengerusi Media Prima. 

Setelah perkara ini terdedah kepada umum,tiba-tiba Kadir Jasin muncul dalam satu wawancara di portal Malaysia Gazette, mengatakan yang beliau tidak anti PM. 

Aikkkkk….lain macam bunyinya itu….

Wawancara beliau dalam portal berkenaan sangat berbeza dengan tulisan-tulisan beliau di blognya selama ini. Dalam wawancara berkenaan ianya memaparkan wajah sebenar A Kadir Jasin, selaku tokoh kewartawanan negara, walaupun ada beberapa perkara yang tidak betul dinyatakan beliau. Manakala tulisan-tulisan beliau di blognya selama ini tidak menggambarkan kedudukan dia yang sebenar kerana dipenuhi dengan perasaan geram dan dendam. 

Mungkin dia dah berubah kot selepas rahsianya terbongkar ???? 

Saya tidak kata kita tidak boleh kritik kerajaan atau pemimpin. Saya sentiasa percaya dengan kritikan kerana itu yang akan membuatkan kita lebih maju dan membantu kita mencapai kejayaan. Cuma saya  kata hendak menyampaikan kritikan itu harus betul. Apatah lagi dengan kedudukan orang seperti Kadir Jasin. 

Kadir Jasin dalam wawancara berkenaan membandingkan pemerintahan PM sekarang dengan zaman pemerintahan Tun Dr M. 

Kehebatan Tun Dr M tidak ada siapa yang boleh pertikai. Namun begitu kita harus ingat perbezaaan zaman Tun Dr M dengan zaman Najib. 

Zaman Tun Dr M rakyat berapa juta, zaman sekarang rakyat berapa juta ?

Zaman Tun Dr M berapa subsidi yang kerajaan tanggung setahun, zaman sekarang pula berapa subsidi yang kerajaan tanggung ? 

Zaman Tun Dr M semua berita di akhbar NST boleh dikawal oleh Kadir Jasin, zaman sekarang siapa yang boleh kawal internet ?

Zaman Tun Dr M tidak ada internet untuk membolehkan orang seperti Kadir Jasin membelasah kerajaan dan PM, zaman sekarang Kadir Jasin pun jadi budak-budak membelasah PM dalam blog kerana tak dapat jawatan. 

Zaman Tun Dr M, Anwar Ibrahim bersama-sama Umno dan BN, zaman sekarang dia bersama pembangkang. 

Zaman Tun Dr M, Anwar terkurung dalam penjara, zaman sekarang Najib bertarung dengan Anwar di pentas politik. 

Membandingkan zaman pemerintahan Tun Dr M dengan zaman pemerintahan Najib satu perkara yang tidak patut kerana ianya dua situasi dan dua zaman yang berbeza. 

Contoh, bilangan jualan akhbar NST di zaman Kadir Jasin berkuasa di syarikat itu lebih banyak daripada bilangan jualan akhbar NST dizaman sekarang. Bukan sebab Kadir Jasin hebat yang menyebabkan jualannya tinggi. Sebabnya pada masa itu rakyat tiada pilihan lain untuk mendapatkan berita selain daripada membeli akhbar. Zaman sekarang pula rakyat tak payah beli akhbar untuk dapatkan berita. Semua dah ada gajet dalam poket masing-masing. Sebab itu jualan akhbar versi cetak makin lama makin merosot. 

Kadir Jasin cuba menggambarkan dirinya seolah-olah dia pejuang rakyat dan merasai kesusahan rakyat di bawah. Jangan cakap banyaklah, kalau diri sendiri pun naik kereta jaguar dan rumah pula di kawasan elit. Jangan cuba nak berlakon dan menggunakan rakyat marhaen sebagai alasan untuk menghalalkan tindakan dia membelasah PM kerana gagal dapat jawatan. 

Dalam wawancara berkenaan juga Kadir Jasin cuba membelasah blogger-blogger Umno kononnya blogger-blogger berkenaan menyerang beliau di blog-blog pembangkang. 

Cuba Datuk nyatakan blogger mana yang menyerang Datuk di blog pembangkang ? 

Setahu saya tidak ada. Kami tidak buat perkara-perkara itu. Yang kami tahu adalah Datuk yang selalu memberi peluru kepada pembangkang untuk menghentam kerajaan dan PM. 

Datuk lihatlah dibawah ini atau di sini


Apa yang Datuk tulis itu semua adalah berita bohong. PM tidak pernah ke Australia untuk menyambut tahun baru. Itu semua adalah pembohongan Datuk semata-mata. Untuk menghalalkan pembohongan Datuk itu, maka Datuk berselindung disebalik komen pembaca. Sebagai seorang tokoh kewartawan Datuk sepatutnya menunjukkan contoh yang baik kepada blogger-blogger lain. Bukannya Datuk sendiri pun main tulis berita yang Datuk sendiri tak pasti atau tak tahu. 

Datuk kata kami (blogger-blogger) tidak pernah membantu kepimpinan Umno. Tak mengapalah…kami terima. Maklumlah kami semua ini bodoh….kami bukan tokoh kewartawanan….kami bukan bekas ketua pengarang akhbar. Tapi Datuk sendiri pula berapa banyak membantu kempimpinan Umno dalam blog Datuk sejak beberapa tahun ini ? 

Cermin diri sendiri dulu Datuk. Kalau tiada cermin pergi kencing dalam tempurung kelapa dan tilik wajah Datuk dalam air kencing. 

Ingat Datuk….ingat….Datuk bukannya maksum sangat. Tunggu ja….

6 comments:

Apa pun Najib tak sehebat Dr M menangani isu politik & ekonomi. tak payah pakai PEMANDU, BRIM, dll..

Saya telah membaca banyak artikal di blog nya dan dapati ia banyak MASUK akal. Ia lah bila kita ada PM yang tak lulus university dan sanggup bayar $7.2 billion untuk orang mengarahnya dengan macam2 nasihat untuk 'berlakon' sebagai PM,bila Kadir Jasin bagi FREE advice lu orang melenting!!! Apa hal bro?

Belum gua tengok dalam sejarah Malaysia sejak 57 tahun merdeka di mana bangsa melayu,orang islam,raja2 dan Agung di HINA dan seorang Perdana Menteri MEMBISU macam Ahibgor Kangkong ini!!!

Dia juga seorang yang BODOH kerana sanggup PERCAYA dan membuat dan 'gentleman agreement' dengan seorang kaki peliwat dan pembohong yang di saksikan oleh Jusuf Kalla untuk membentuk 'kerajaan perpaduan' dengan peliwat ini selepas PRU13.

Gua fikir Lu BeDaMan yang patut cermin diri lu dalam lu punya air kencing Bro!

alfie

1 Malaysia dah label Najib Kangkung. Itu isunya.....tak usah nak marah kat orang lain.
Skrg di Msia ni tak tau ada PM ke takde.
Majoriti rakyat yg menyokong UMNO pun dah meluat dgn kelembikan Najib.o

x yah la bodek2 najib...zaman najib ni jd pasal najib gak..ISA di mansuh..pastu bg muka byk sgt..nk kejar sgt populariti di kalangan pembangkang..ha pasni bleh la jd pembangkang..

Wow dahsyat bodek...

Cuba habaq mai..mana Najib sambut tahun baru?
2 x 5 je dengan Pak Lah masa Kota Tinggi tenggelam banjir dulu...

najib sudah longlai, kata-kata kadir jasin jauh kebenarannya. aku sokong kadir jasin yang mengakui kekuatan zaman Tun Mahathir.

Apa-apa pun najib sudah dibayangi Rosmah.
Aku ahli umno mulai curiga kemampuan najib yang banyak retorik tentang pembangunan ekonomi negara.
Jika najib jahil pasal ekonomi dan menggunakan penasihat yang berkepentingan individulistik, maka kehancuran yang menanti kejatuhan najib.

Post a Comment

Link Blogger Penang / Kedah / Perlis

Link Blogger Pahang / Kelantan / Terengganu