Thursday, December 19, 2013

MP Pembangkang 'Mengamuk' di Parlimen Pasal Duit

Ahli Parlimen Kulai , Teo Nie Ching hari ni meluahkan rasa tidak puas hati bila mana peruntukan yang diberikan pada ahli-ahli parlimen pembangkang untuk kawasan mereka hanyalah RM 300,000 aje berbanding ahli parlimen BN yang mendapat RM 1 juta .

Gambar hiasan je..


Dari petikan artikel Malaysiakini ;

"Anggota Parlimen pembangkang mempersoalkan pemberian peruntukkan khas ke kawasan mereka yang kurang dua kali ganda berbanding kawasan yang dimenangi BN dalam pilihan raya umum.

Ahli Parlimen Kulai Teo Nie Ching berkata, kawasannya hanya mendapat RM300,000 sahaja berbanding kawasan BN sebanyak RM1 juta.

Teo menganggap ketidakseimbangan peruntukan khas itu sebagai diskriminasi kepada pembayar cukai."

Pendapat aku pulak , banyak kawasan PR menang di bahagian2 bandar , dah terlalu banyak pembangunan yang dibuat di kawasan2 bandar , BN pula banyak menang di kawasan2 kampung dan pedalaman . Jadi tak salah kalau bagi peruntukan yang lebih untuk kawasan2 kampung dan pedalaman . Depa pun nak kemajuan macam kawasan2 bandar . Peruntukan BN di kawasan2 bandar yang dimenangi oleh PR terlalu banyak sebelum ni dengan macam2 kemudahan lagi , line internet pun laju .. bagi la peluang kat orang2 kampung.

4 comments:

Teoh Nie ching tu wakil rakyat negeri mane eh?? dulu wakil rakyat negeri mane pulak?? Betul2 ke wakili rakyat atau sekadar nak glamer jadi wakil rakyat je??

Pelik.Kenapa diberi peruntukan khas bagi kawasan2 yg dimenangi pembangkang?? Tak adillah.Kerajaan patut jgn beri.Persepsi - lain kali tak payah ada YB kerajaan pun ada peruntukan.Maka BN akan kalah pd PRU14.

Yang DAP tu tutup kedai2 Melayu taknak sebut. Orang2 Melayu di sana sampai naik mengamuk yang satu-satunya sumber pendapatan mereka telah dipotong oleh babi2 DAP.

Ni bila kerajaan peruntukan duit yang sikit jumlahnya pada kawasan pembangkang, si sepet2 dah mula la nak bersandiwara kata kerajaan tak adil la, diskriminasi la.


Sepatutnya tiada peruntukan langsung di kawasan dimenangi pembangkang. Apakata dia bising sangat, turunkan jadi 100,000 saja. Macamana rakyat nak undi BN jika tetap mendapat ganjaran?

Post a Comment

Link Blogger Penang / Kedah / Perlis

Link Blogger Pahang / Kelantan / Terengganu