Tuesday, November 26, 2013

Isu Pegawai Rendah 'Kucing Kurap' : Jeff Oii Perli Mansor Othman 'Tokong' Lepas Kena Kritik

Tindakan Jeff Oii yang menghina pegawai rendah kerajaan berbangsa Melayu sebagai kucing kurap bukan saja membangkitkan kemarahan kalangan penyokong UMNO , malah orang Melayu PAS dan Melayu PKR Pulau Pinang pun dah naik angin . Itu lah aku nak kata , Melayu akan bersatu bila mereka ditekan , masa tu segala ideologi politik akan hilang , yang depa tau nak 'selesaikan' musuh bersama . Lagi satu , cukup2 lah nak hina orang Melayu dan Islam ni lagi , takut bila amarah tak dapat dikawal , jadi pulak kejadian AMOK . Kalau sorang AMOK pun dah menggemparkan negara , cuba ribu-ribu orang pulak ? Jadi kita harap perkara2 ni tak terjadi , tapi kalau provokasi2 bangang macam ni terus berlaku sampai bila nak bertahan .


Dari petikan artikel Malaysiakini ,

Pemuda PKR (AMK) Pulau Pinang hari ini tampil mempertahankan bos mereka Mansor Othman, sekali gus mengkritik anggota Parlimen Jelutong daripada DAP Jeff Ooi kerana menggelar penjawat awam sebagai "kucing kurap".

Naib Ketua AMK negeri Dr Afif Bahardin berkata, kebiadapan Ooi terhadap penjawat awam berpangkat rendah dalam Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP) itu tidak boleh wajar.

Kepada orang2 Melayu PKR dan PAS , walaupun kita sibuk berpolitik pertahankan parti masing2 , tapi bila isu yang melibatkan penghinaan samada kepada bangsa atau agama , elok lah kita sama2 bangkit pertahankan . Jangan biar sikap biaDAP terus berleluasa . Aku makin hari makin tak tahan dengan perangai bangsat2 DAP yang chauvanis ni , sekarang ni aku nasihat kalau ada chauvanis2 yang buat perangai macam Jeff Oii ni elok lah lawan balik , ko maki depa lagi kow kow punya  . Peduli apa takut hilang jawatan ? Apa depa ingat depa besar sangat sebab banyak duit ? Mulai sekarang jangan takut nak maki balik, kalau boleh rakam dalam video . 

2 comments:

Ingat Dap, ingat babi...sebab Dap itu babi...

Sebahagian daripada isu ini berbalik kepada orang Melayu Pulau Pinang jugak sebab tak sedar diri. Tengok saja orang-orang Melayu Pulau Pinang yang tinggal di Kampong Melayu Tanjong Bunga. Beratus-ratus tahun mereka duduk dan menumpang diatas tanah kepunyaan Boon Siew. Tak rasa bersalah pun dan tak nak berubah pun. Turun temurun duduk disitu...tak nak menukar kehidupan sehingga ke cucu cicit. Kalau inilah mentaliti orang-orang Melayu Pulau Pinang..sampai bila-bila pun mereka akan dijajah olah parti berasaskan Cina. Oleh itu jangan marah kalau dicaci...kalau diri sendiri tak nak berubah nasib.

Post a Comment

Link Blogger Penang / Kedah / Perlis

Link Blogger Pahang / Kelantan / Terengganu