Wednesday, November 13, 2013

Gerakan Menjatuhkan Satu-satunya Melayu Terkaya dalam Senarai 10 Terkaya di Malaysia Bermula

Portal pemfitnah pro-pembangkang nampaknya cuba bermain dengan persepsi tentang kekayaan yang ada pada Tan Sri Syed Mokhtar dengan artikel yang dikeluarkan baru-baru ni . Ini mungkin untuk menyokong kenyataan ketua pembangkang di Parlimen baru-baru ini yang kononnya Syed Mokhtar sebagai 'kroni' UMNO akan membolot pegangan dalam BERNAS bila ia dinyahsenarai .


Entah la apa pula 'game' yang cuba dibangkitkan oleh Anwar ni berkenaan penyahsenaraian BERNAS , tapi nampaknya macam ada cubaan untuk menjatuhkan Syed Mokhtar , satu-satunya Melayu yang ada dalam kelompok 10 individu terkaya dalam Malaysia . Majoriti rakyat Malaysia orang Melayu tapi majoriti yang terkaya di Malaysia ialah orang Cina . Ini fakta , dan yang satu-satunya Melayu dalam 10 terkaya ni pun sekarang cuba dijatuhkan. Ni semua kerja siapa ?

Apa motif Malaysiakini siarkan artikel tentang kekayaan orang ke-7 terkaya di Malaysia ? Kenapa tak disiarkan kekayaan orang yang no.1 hingga no.6 terkaya di Malaysia ? Adakah sebab Syed Mokhtar ni orang Melayu Islam jadi ada yang berniat jahat nak menjatuhkan beliau ? Kalau Syed Mokhtar pun jadi tak ada lagi lah wakil dari orang Melayu Islam yang tersenarai dalam 10 terkaya di Malaysia .

Malaysia ni negara majoriti Melayu Islam tapi kalau Syed Mokhtar pun ada yang nak khianat dan dengki dengan kekayaan beliau maka apa status Melayu di negara ni ? Dalam banyak2 syarikat yang tersenarai yang ada pegangan Syed Mokhtar , dah tentu ramai orang Melayu yang bekerja . Hasil pun hasil halal . Tapi kita tau dalam syarikat-syarikat tu pun ada juga yang totok-totok PR yang tak sedar diri.

Sudah lah Syed Mokhtar satu-satunya Melayu dalam 10 terkaya . Kalau tengok senarai tu , majoriti yang kaya pun orang-orang Cina . Tu pun masih tak puas hati nak jatuhkan satu-satunya Melayu dalam senarai tu. Memang bangsat punya Malaysiakini !




11 comments:

yahoo news.

Datuk Seri Anwar Ibrahim (gambar) mendakwa pengambilalihan syarikat Padiberas Nasional Berhad (Bernas) oleh Tan Sri Syed Mokhtar Al-Bukhary hanya menguntungkan taikun Melayu tersebut.

Ketua Pembangkang itu berkata, penguasaan Syed Mokhtar dalam Bernas terpesong dengan niat asalnya untuk membela nasib petani dan memastikan keperluan beras negara dipenuhi.

Dengki dan hasad yang tak sudah-sudah. Allah akan membantu kepada mereka yang sentiasa ingat padaNya. Kerja kebajikan dan amal jariah yang sentiasa dilakukan oleh TS SMokhtar akan sentiasa membantunya untuk terus berjaya dalam bidang perniagaan walaupun disulami dengan pelbagai jenis ujian dan cabaran yang getir. Semoga terus berjaya. Amin Ya Allah.

kesian kat org melayu... sama2 melayu dengki, bodoh sombong, bulkhari tu kaya sblm kenal ahli politik dan sbb dia amik alih tu pun dia bgtau sbb nk tolong org melayu klau tak dh lama syarikat2 tu semua jatuh kt tgn cina.. klau melayu berjaya trus cop sbgi kroni tapi yg melayu tak berjaya takda harta berjuta sikit pun xkecoh... kalau syarikat tu semua jatuh kt tgn cina baru org melayu puas ati ke? cina tak sentuh pun cina terkaya dlm senarai malah dieorg lg sokong dan lagi besar kepala.

sekarang boleh la ckp macam2.. tgu bila cina dah rampas kuasa, anwar dah kene tendang..time tu anak korang nk mkn pun kene mintak ngn cina..nak harap kan pas? baca la harakahdaily dan fikir dlm2... ayat2 dlm tu semuanya nak kutuk org, nk hina org, yg bagus hanya pas.. semua tu melambangkan islam ke? org melayu kaya sikit dah dengki trus cop kroni,perasuah.. tak takut Tuhan ke? cakap pasal neraga syurga bukan main lagi

dah nmenya ketua pembangkang.. mestilah membangkang. mne de menyokong

Tan Sri Syed Mokhtar Al-Bukhary menyumbang berjuta2 kepada NGO Islam.

Brader Auwar Ben Ibraham menyumbang apa?

Menyumbang FITNAH ada la.

In shaa Allah tak lama lg akan keluarlah berganda2 syed mokhtar dlm list tu.. ingatlah.. ini bumi melayu yg berdaulat...

beniaga mesti mau untung. sapa mau rugi. Hidup TS syed mokhtar. itu bangsa lain beniaga untung bilion2 tak dak sapa dengki ka??????Saya doa akan ada 20 lagi bilionair Melayu Islam dalam Malaysia dn mereka tidak lupa pada Allah...spt TS syed

Anuwar bangsat punya olang,,anuwar and 40 thief,,eh silap ,,anuwar and 40 thousand bangladeshi..tak tipu bukan anuwar,,lalalalalal

Post a Comment

Link Blogger Penang / Kedah / Perlis

Link Blogger Pahang / Kelantan / Terengganu