Friday, November 1, 2013

Bimbang Pecah Tembelang, Ambiga Tarik Diri Debat Dengan Yuktes Vijay ?

Senator Ezam hari ini menempelak Pengerusi BERSIH , Ambiga kerana menarik diri untuk berdebat dengan Yuktes Vijay iaitu salah seorang dari bekas pasukan peguam Anwar semasa kes liwat dahulu.

Dari petikan artikel FMT, Ambiga yang pada mulanya bersetuju untuk berdebat dengan Yuktes akhirnya menarik diri dengan menulis di laman twitter kononnya topik perdebatan adalah berkaitan dengan Tribunal Rakyat yang ditubuhkan oleh BERSIH sendiri .

Untuk pengetahuan pembaca, Tribunal Rakyat ni adalah tribunal syok sendiri yang dianggotai 5 orang , semuanya adalah dari kalangan yang anti BN / kerajaan . Paling celaka dalam tribunal ni ialah mereka menggunakan nama 'rakyat' walhal tak semua rakyat sependapat dengan BERSIH.

Sikap Ambiga ni jelas menunjukkan Tribunal Rakyat yang ditubuhkan BERSIH adalah sebagai satu platform untuk membantai kerajaan Barisan Nasional. Maksudnya BN tak ada peluang nak pertahankan diri. Jadi bila Yuktes ajak Ambiga debat untuk perkara berkaitan Tribunal Rakyat, Ambiga menolak kerana bimbang pecah tembelang.

Perdebatan yang asalnya dijadual pada 16 Sept 2013 tu akhirnya terpaksa dibatalkan kerana Ambiga menarik diri. Tak mustahil keputusan Ambiga tu adalah atas nasihat boss besar iaitu aljuburi. Bimbang sekiranya perdebatan tu akan merencatkan agenda Tribunal Rakyat yang mereka tubuhkan itu.

Maklum lah sebagai bekas barisan peguam Anwar , mungkin Yuktes tahu serba sedikit rahsia2 mereka ni dan kalau lah terbongkar masa debat, tak mustahil gerombolan PR akan malu besar. Berikut adalah petikan artikel asal dari FMT

KUALA LUMPUR: Bersih co-chairperson S Ambiga's refusal to debate with Yuktes Vijay, a former aide in Anwar Ibrahim's legal team, on the People's Tribunal has drawn scorn from Senator Mohamad Ezam Mohd Nor.

"The reluctance and hesitancy shown by Ambiga to debate clearly shows that the Tribunal Rakyat was a mere Barisan Nasional bashing exercise," Mohd Ezam said in a statement today, referring to the People's Tribunal by its Malay name.

Ambiga had originally agreed to a debate with Yuktes through micro-blogging site Twitter, but later called it off when she learned the topic was on the People's Tribunal.

"…Have explained. Disagreed with topic of findings of [People's Tribunal] when they are not out yet. Said I disagreed from Day1.." she tweeted on Wednesday.

But Ezam argued today that the debate, scheduled for Nov 16, was to focus on what was submitted during tribunal, and did not touch upon the judges' conclusions.

"Deciphering the excuse given by Ambiga for her withdrawal, it seems like she intends to use the findings of the Tribunal as a reference point to validate her vague and bias (sic) views.

"Perhaps (it is an) indication that she indeed lacks evidence to substantiate her views and allegations about the [general election] and the[election commission]," said Ezam.

He also pointed out that the tribunal was not recognised by law, and thus there was no question of contempt should the debate go on.

"Personally, I was surprised and astounded when Ambiga accepted the challenge of Yuktes Vijay for a debate. In fact, the founding father of Bersih, Anwar Ibrahim would not have been pleased at all with this decision of hers," claimed Ezam.

The People's Tribunal, which ran from Sept 18 to 22, was formed by Bersih to hear evidence about the alleged irregularities in the 13th general election.

The five man panel was led by Yash Pal Ghai, a constitutional law expert and head of the constitution advisory support unit of the UN development programme.

The tribunal solely relies on "moral standing" and was boycotted by the Election Commission as well as BN members.

Issues raised throughout the five days included the indelible ink, bribery, intimidation, and money politics.


Sent from my BlackBerry® smartphone over the TuneTalk network

8 comments:

Kalau Biga tarik diri, bolehlah Yuktes kelentong seorg diri, bodohnya keling Yuktes ni.

Fakta melawan auta...mana mereka berani..ada telur pun mereka sanggup sorok

kalau si babiga pujaan kau tu yg tarik diri, dialah yg bodoh.. apalah ke bangangnya kau ni.. nampak sgt ler dia nak sorok sesuatu.. bercakap gunakan otak, samdolll..

Hei baghal.., apa yang awak melalut ni..? Kalau si Ambiga yang tarik diri maka dialah jenis Keling bodoh kecut..! Ada paham..!?

Bodohlah kau ni mat. Yang kelentong Biga sebab itu dia tarik diri. Yuktes ajak berdedat Biga tak nak. Jangan salahkan Yuktes nanti

Seorang yg menyahut cabran anjing pariah kaki lima ialah seorang yg bodoh. Dlm hal ini Ambiga adalah seorang yg bodoh . Biarlah anjing ini menyalak sampai mati sebab dah makan suap sampai kenyang.

Da x tau nak komen ke sedaro...nampak sangat dungu nye

Kaki Lima macam Yuktes haruslah cari kaki lima yg lain untuk debat yg tidak produktif nie.

Post a Comment

Link Blogger Penang / Kedah / Perlis

Link Blogger Pahang / Kelantan / Terengganu