Sunday, October 20, 2013

Perwakilan EGM MCA Sepakat Tolak Jawatan Kabinet

Delegasi MCA yang menghadiri EGM hari ini sepakat menolak apa-apa jawatan kabinet dalam kerajaan. Dengan itu jawatan Menteri Pengangkutan yang sekarang dipangku oleh DS Hishammuddin sah bukan lagi milik MCA.

Kalau dah dibagi tetap tak nak terima, bagi saja pada yang sudi terima. Biar lah DS Hishamuddin dapat tumpukan sepenuh perhatian beliau dalam portfolio Menteri Pertahanan.

Bagi penulis, cukup cukuplah tempoh 'merajuk' MCA itu. Mula kan kerja dari sekarang untuk kembalikan sokongan kaum Cina dengan kaedah anda sendiri. Cuma jangan nak pancing sokongan dengan bagi janji2 yang usik hak-hak orang Melayu dan bumiputera.

Orang UMNO sekarang dah sedar, kalau x dapat sokongan Cina pun mereka masih boleh pegang kerajaan. Kalau dapat itu adalah bonus! Maka sekarang ni masa kerajaan BN balas budi orang melayu dan bumi yang menangkan mereka.

Nak menangkan BN lagi untuk PRU akan datang , orang2 Melayu dan Bumi mesti terus dibantu. Tak dapat 2/3 pun tak apa sebab ramai di kalangan orang Melayu dah tak percaya pengundi Cina. Bukan racist tapi realiti.

Didepan kita depa bermuka manis, di belakang lain pula ceritanya, malah anasir2 ni wujud dalam parti MCA dab Gerakan sendiri. Tengok saja masa perhimpunan Bersih ada di kalangan mereka tumpang sekaki.

Akhir sekali, keputusan tak nak terima jawatan kabinet tu bagus, tapi jangan komplen pulak lepas ni dan dalam tak nak terima tu kena buat kerja juga, cari parasit2 DAP dalam MCA tu.


Sent from my BlackBerry® smartphone over the TuneTalk network

2 comments:

memang betul,semuanya ini realiti.depan kita kata terima kasih kerajaan,belakang kita undi pembangkang.buat apa lagi nak beri semua untuk cina.baik beri kat melayu kerana inilah tanah tumpah darahku !!!

bagus, eloklah tu. tanpa menteri dalam kabinet, toksahla mintak yg bukan2. inilah masa memberi ruang untuk memperkukuh keupayaan, kekuatan dan kemandirian bumiputera. cina jangan kacau k. kerajaan, jangan fikir dah nak bagi itu ini kpd cina. mereka tak hendak, toksah burukkan kepala rajin nak memberi. biar dia rasa dianaktirikan sampai mereka sedar diri.....

Post a Comment

Link Blogger Penang / Kedah / Perlis

Link Blogger Pahang / Kelantan / Terengganu