Friday, October 4, 2013

Komen di Malaysiakini : Mahathir: Najib tak jangka jenayah meningkat


..Yea lah.. masa nak hapuskan undang-undang Ordinan Darurat tu siapa sangka jenayah nak meningkat secara mendadak. .. tembak-menembak berleluasa , niat Najib baik tak nak EO dianggap sebagai kuku besi kepada rakyat , tapi akhirnya bila tak buat macam tu rakyat jugak yang jadi mangsa , apa kes ?? Dah berapa ramai orang mati sebab kena tembak sebaik EO di mansuh , banyak penjenayah2 tegar bebas , dan mereka jadi makin aktif lepas EO mansuh sebab tahu undang-undang EO dah tak wujud dan diaorang tahu ada peguam2 celaka yang akan tolong diaorang kalau kena tangkap .


Apa yang Tun Mahathir cakap tu ada benarnya ... Jadi tak ada silapnya kalau Najib buat U-turn wujudkan undang-undang seperti EO untuk mengelakkan daripada jenayah terus berleluasa ... kan puak-puak Pakatan selalu sinikal berkata "Malaysia sebuah negara yang selamat" ... jadi in order mau bagi betul-betul selamat , undang-undang seperti EO perlu wujud semula . Tapi macam-macam pulak alasannya sekarang . Bila Tun M secara sinis berkata mungkin undang-undang ni boleh dimansuhkan bila rakyat berkelakuan baik sebenarnya membawa maksud selagi ada demonstrasi jalanan, rusuhan, penghasut undang-undang ni perlu terus dikekalkan .

TQ Tun M & TQ Najib

1 comments:

Bila x mendengar nasihat yang berguna dari yang tua ni lah akibat nye...byk ambil input dari punaisehat rakyat jd mangsa...lebih mendengar suara minoriti dari mejoriti... jd x reti bahase jwbnye

Post a Comment

Link Blogger Penang / Kedah / Perlis

Link Blogger Pahang / Kelantan / Terengganu