Thursday, October 31, 2013

Anak Zaid Ibrahim & Baruanya Buat Video Lekeh Umat Islam yang Pertahan Kalimah Allah

Sekumpulan budak-budak Melayu 'urban' dipercayai beragama Islam semalam memuatnaik satu video berupa sindiran dengan keputusan Hakim Mahkamah Rayuan yang melarang penggunaan kalimah Allah dalam penerbitan Katolik Kristian . Video itu dimuatnaik dalam laman Youtube That Effing Show . Video bertajuk That Effing Show #95: Allah, Apa Lagi? berdurasi 6 minit 31 saat itu  memaparkan drama  'sarcastic' antara beberapa pelakon yang berbahas mengenai penggunaan kalimah 'Allah' dari segi bahasa.


Antara skrip drama pendek itu ialah pertikaian mengenai penggunaan perkataan-perkataan dalam Bahasa Melayu seperti dosa, pahala, bumiputera,. rokok dan cinta dari bahasa-bahasa lain . Skrip itu dibuat seolah-olah menunjukkan mengapa kalimah Allah hanya dikhaskan kepada orang-orang Islam sedangkan dalam bahasa Melayu sendiri banyak perkataan-perkataan asing yang digunapakai . Penulis berpendapat pengrah+pelakon dalam video ini terlalu 'urban' sampai tak memahami apa sebenarnya isu kalimah Allah yang diperkatakan .Mereka gagal memahami maksud kata 'khas' dan kata 'umum' .

Presiden Perkasa, Ibrahim Ali juga disindir dalam video itu . Bukan lah penulis nak membela sangat Ibrahim Ali , tapi nampaknya budak-budak yang buat video ni boleh dikatakan memang kurang ajar + bodoh tak boleh diajar . Ini Melayu 'urban' yang terhasil dek pemikiran liberal yang disebar oleh puak-puak PR . Kesal bila kita tengok budak-budak Melayu sendiri yang terhegeh-hegeh buat video memperlekehkan perjuangan orang-orang Islam mempertahankan penggunaan kalimah Allah ini . Depa tak habis-habis buat pertikaian dari segi bahasa ? Selama ini di Semenanjung Malaysia gereja mana yang guna perkataan Allah dalam Bible mereka dan tiba-tiba sekarang timbul isu ini ?


Siapa  budak2 Melayu yang buat video ni ? OK..dari video youtube yang ditunjukkan hostnya ialah Ezra Zaid , lain-lain yang terlibat Umapagan, Ampikaipakan, Grey Yeoh, Bryan Chung, Fariq Shazwan Kuhiri, Kubhaer Jethwani, OK tak payah cerita panjang kita tengok background barua No.1 iaitu Ezra Zaid , siapa dia ni ? Dari hasil carian internet , barua ni adalah salah seorang penyampai di BFM ?.Ala.. station radio yang tanya Anwar direct samada dia tu gay or not . Kah kah kah .  Ohh ya , dia ni juga adalah anak kepada Zaid Ibrahim .



Si bangsat ni juga adalah penerbit kepada buku kontroversi Irshad Manji (pendokong LGBT) , yang diterjemah dalam bahasa Melayu "Allah , Kebebasan dan Cinta" . Agak-agak dengan segala macam bentuk liberalism yang cuba dibawa oleh si anak Zaid Ibrahim ni dia faham sangatkah mengapa orang-orang Melayu Islam benar-benar nak pertahankan kalimah Allah ? Penulis berpendapat Melayu jenis ni lah yang sedang digunakan oleh golongan-golongan tertentu supaya penghayatan Islam itu sendiri dikikis dalam diri masyarakat secara halus, target mereka sekarang adalah anak-anak muda generasi baru . 


Gua nak tanya , agak-agak si bangsat ni ada tabiat macam bapak dia tak ? Tabiat apa ? Haa cuba tengok gambar kat bawah ni ? Tak nak komen lebih-lebih , tapi kalau dah perangai liberal macam ni tak hairan lah pasal apa dia tak peduli kalimah Allah digunakan oleh dalam penerbitan Katolik Kristian . Penulis bukan jenis yang buat kira-kira dosa pahala orang , cuma rasa kesal sampai dah ke tahap macam ni sekali rupanya sesetengah orang Islam kat Malaysia . Kalau lah terjadi 'tragedi' yang tak diingini , agak-agaknya ke mana perginya Melayu-melayu liberal . Sahabat-sahabat yang berada dalam PAS , anda semua harus berhati-hati dengan orang-orang seperti ini. 




5 comments:

RAMAI SANGAT MELAYU SIAL MCM SI BABI NI DI MALAYSIA!!

FUCKADOMA!!!

Bapak borek anaknya rintik. Kemana lagi kalau kuah tak jatuh ke nasi.

Orang2 UMNO minum arak kat rumah macam mana. Itulah yg dikatakan Islam luaran UMNO.

Yang penting kuatkan imam dan mempertahankan Islam to the end. Kalau kitaikuti cerita Kristian Ortodok syria yang sekarang menjadi ikutan di Indonesia memang mencabar Islam dan KOS ini mungkin senang sekalii diterima di Malaysia ...mintak dijaukan, dan kita doa agar Allah beri petunujuk kepada anak Zaid ini dan Zaid sendiri kearah kebenaran.

Post a Comment

Link Blogger Penang / Kedah / Perlis

Link Blogger Pahang / Kelantan / Terengganu