Saturday, September 14, 2013

Najib Razak Buktikan dia Memang 'Malay First' !

Artikel ni ditulis sejurus DS Najib memberi ucapan dan membuat beberapa pengumuman semasa pelancaran Majlis Permekasaan Ekonomi Bumiputera. Beberapa point2 penting ucapan penting PM telah dicatatkan seperti yang di bawah ini dan bagi setiap point terdapat huraian yang mantap dari Perdana Menteri.

Mendengar beberapa perkara yang diumumkan PM , penulis yakin Najib sememangnya serius dalam membantu orang-orang Melayu dan Bumiputera dalam semua aspek, pendidikan , ekonomi, aset , pemilikan ekuiti dan perniagaan. Diharapkan apa yang diumumkan itu dapat dilaksana dengan berkesan .

Keseriusan Najib dalam memastikan agenda memperkasakan ekonomi Melayu ini berjalan lancar ialah apabila beliau mengumumkan bahawa beliau sendiri akan mengetuai TERAJU.

Penulis berharap rakan2 bloggers yang lain memahami isi kandungan ucapan Najib dan menyebarkan perkara2 penting untuk kefahaman rakyat terutama orang Melayu dan Bumiputera.

1. Memperkaya modal insan

2. Ekuiti bumiputera dalam sektor korporat, memantapkan pemilikan ekuiti bumiputera dalam setor swasta.

3. Memperkukuh pemilikan aset bukan kewangan bumiputera

4. Memperhebat keusahawanan dan perniagaan bumiputera

5. Memantapkan ekosistem penyampaian perkhidmatan

"Enrolment Uitm ditingkatkan hingga 250,000 , beberapa kampus baru akan dibina'

"Dana pendidikan MARA berjumlah RM1 billion secara 'matching fund' "

"TERAJU diletakkan secara langsung di bawah PM , INSKEN dan SUPERB diletak di bawah TERAJU"

"Penubuhan Majlis Ekonomi Bumiputera (MEB) menggantikan Majlis Tindakan Agenda Bumiputera (MTAB) "

Hidup Melayu ! Hidup Melayu ! Hidup Melayu !
Sent from my BlackBerry® smartphone over the TuneTalk network

5 comments:

Malay First? Kepala bana! Lakonan PM Najib meredakan kemarahan Melayu! Luka di hati orang Melayu masih terasa atas tindakan PM Najib mendewa-dewakan cina. Si bangsawan ini memang tidak sesuai menunjangi parti yang mendaulatkan Agama, Bangsa dan Negara.

Bak kata pepatah Melayu 'Alang alang menjolok pekasam biar sampai kepangkal lengan', 'Alang alang mandi biar basah'. Ajar sikit bangsa bangsa yg tak mengenang budi yg tak sedar diri.

Hanya spesies melayu 'pundek'yang tak sedar dek untung , kaki komplen yang lekehkan usaha ni. Tapi kita tau hanya ada segelintir bangsat yang berfikiran macam ni contohnya komentor di atas. Bila x buat kata PM x sayang melayu, bila dibuat kata lakonan...ini jenis perangai 'babi' penjilat bangkai..entah2 diupah oleh golongan tertentu ... pergi mampos sama ko lah bangsat

lebih baik dpd mana2 pemimpin melayu/islam dlm pr yg tidak pernah pun memikirkan untung nasib orang melayu/islam.

Mesti ko ni akai cetek dan pemalas kan....tu takot bila dengar pasal ekonomi. Org mcm ko ni kalau bleh jubo tua ko pon nak mak ko cuci lagi. Baru adil pada ko.

Post a Comment

Link Blogger Penang / Kedah / Perlis

Link Blogger Pahang / Kelantan / Terengganu