Friday, September 20, 2013

Najib Dedahkan Siapa Beliau Sebenarnya - Tony Pua

Seperti yang dilaporkan oleh Malaysian Insider, Tony Pua iaitu salah seorang pemimpin muda dalam DAP telah membuat kenyataan bahawa Najib telah melanggar polisi beliau sendiri apabila mengumumkan Pelan Pemerkasaan Melayu dan Bumiputera dan pengumuman itu bertentangan dengan program2 transformasi yang dilakukan sebelum ini.

Tony berkata rakyat Malaysia tidak boleh mengharapkan Najib lagi sebagai reformer. Sebenarnya apa yang dinyatakan Tony itu kurang tepat, sepatutnya beliau berkata orang Cina yang tidak boleh mengharapkan Najib sebagai reformer.

Dan keputusan PRU-13 baru-baru ini pun telah membuktikannya. Najib cuba berbuat baik sebelum ini kepada SEMUAAA rakyat Malaysia, malangnya kebaikan yang cuba dilakukan dibalas dengan tuba oleh 97% pengundi2 Cina.

Jadi di pihak Najib, kenyataan Tony itu adalah sesuatu yang tidak membawa apa2 kesan. Beliau cuba melakukan transformasi tetapi orang2 Cina tidak berminat, maka lebih elok dia tumpukan transformasi kepada mereka yang berminat iaitu orang Melayu dan Bumiputera.

Tony juga berkata Najib telah menunjukkan siapa beliau yang sebenarnya dan laungan 1 Malaysia hanyalah retorik untuk memancing undi. Penulis mentafsirkan apa yang cuba disampaikan Tony ialah Najib Razak sebenarnya seorang ultra melayu dan apa yang dibuat selama ini hanya untuk mendapat undi. Oleh itu bagi mereka yang kutuk Najib ni terlalu melebih lebihkan kaum Cina sila kaji semula kenyataan Tony itu.

Nampaknya ramai pemimpin2 dari parti bukan Melayu dan Bumiputera masih tidak puas hati lagi dengan Plan Pemerkasaan Ekonomi Bumiputera oleh Najib. Penulis harap Najib pekakkan saja telinga pada tuntutan2 mereka ini. Kalau diikut sangat bukan boleh dapat undi kaum2 kiasu ni. Sejarah dah membuktikan, selepas bagi apa yang mereka minta, bila waktu mengundi BN pulak ditendang.

Kerajaan yang terbentuk hari ini ialah kerajaan Melayu dan Bumiputera Sabah Sarawak. Jadi kerajaan hari ini perlu menumpukan perhatian kepada orang Melayu dan bumiputera Sabah dan Sarawak ? Kalau ada yang tak puas hati, abaikan saja mereka kerana kalau dicongak penduduk di Malaysia ni majoritinya adalah Melayu dan Bumiputera. Masakan mereka menolak sesuatu yang baik untuk diri mereka.

Melayu-melayu tak sedar diri macam Zaid Ibrahim yang sendiri pernah menikmati keistimewaan sbg bangsa Melayu (masuk itm, biasiswa dsb) patut diabaikan saja. Mereka ni dah jadi kaya raya hasil daripada dasar2 membantu Melayu yang pernah kerajaan BN buat pada satu ketika dulu. Tapi bila hidup dah senang lenang,Melayu melayu keparat seperti ini menyuruh generasi baru Melayu pulak bersusah payah!
Sent from my BlackBerry® smartphone over the TuneTalk network

8 comments:

kiasu ni lebih mementingkan bangsa, tak kisah kalau ada yang beragama Buddha, Taoisme, Konfucianisme, Kristian, Islam, Hindu, Iktikad Baha'i, Atheisme, Freethinker. PRU 13 telah membuktikan 97% kaum mata sepet ni bersatu menjatuhkan kerajaan tua yang sediada apabila mendapat peluang, ruang dan dokongan dari parti agama dan multiracial. Walau apa sekalipun mereka ini tetap Dog And Pig, dibela x boleh, dimakan x boleh, sentuh x boleh, akhirnya akan membawa kemudaratan. Kepada kawan pakatan yang menggunakan agama sebagai perjuangan, teruskanlah dan anda lebih gah sekiranya berjalan bersendirian.

Utamakan hak kepentingan orang melayu dan Bumiputera. kenyataan tony Puan lebih kepada perkauman.

bodoh punya statement...kau tanya pembangkang apa yang di puas hati dgn kerajaan..ditambah pula sikap talam dua muka dengan orang2 Melayu..sudahlah,,,orang Melayu dah penat melayan kerenah bangsa yahudi kecik nih...dia berasa selamat duduk dalam Malaysia,tapi dalam masa yang sama dia kaut selagi boleh kaut khazanah negara.Dah sikap dia macam tuh,,kita orang Melayu terlalu bertelorensi dengan puak2 nih..jgn dilayan..

Melayu-melayu tak sedar diri macam Zaid Ibrahim yang sendiri pernah menikmati keistimewaan sbg bangsa Melayu (masuk itm, biasiswa dsb) patut diabaikan saja. Mereka ni dah jadi kaya raya hasil daripada dasar2 membantu Melayu yang pernah kerajaan BN buat pada satu ketika dulu. Tapi bila hidup dah senang lenang,Melayu melayu keparat seperti ini menyuruh generasi baru Melayu pulak bersusah payah!

,,,,,Inilah hakiat Puak2 DIATAS berselindung disebalik USAHA dan JORAN ,,MELAYU LIBERAL,,,bunyi sedap tapi memualkan..Gi lah pejabat2 dan syarikat2 mereka ,,Melayu sekadar pencacai je.

Memang makin KURANG AJAQ, dan sentiasa TAMAK-BONGKAK, tak sedar diri mereka bangsa PENDATANG, CINA DAPBANGKAI/PKR!

Kalau kat Eropah (tapi di Amerika/Australia/Canada/N. Zealand - Bumiputera di sana adalah Native American, Aboriginal Australian dsbgnya,yg. diJAJAH Orang Putih), tak pula berani ramai pendatang Cina/India buka mulut, nak mcm-mcm keistimewaan sampai nak PIJAK kepala Bumiputera Barat Eropah, terutamanya yg. orang Putih! Mana ada perayaan rasmi hari raya Cina mahupun Deepavali, apalagi bahasa mereka di Eropah tu - apahal tak pula MELALAK si "pencinta hak asasi” kesamaan dari kaum Cina/India, termasuk yg. kat TANAH MELAYU ini, terutamanya loyar-loyar SAMPAH dari DAPBANGKAI/PKR?! Tapi bukan main lagi si pencinta penipu ini MENJILAT kaki kudis Barat-Israel, yg. MELALAK kat M’sia ni, nak paksa pemimipin Islam/Melayu amalkan demokrasi/hak asasi" SAMPAH si KAPIR Barat-Zionis!

Maka, si bangsa PENDATANG KAPIR yg. mcm. puak SYAITAN dari DAPBANGKAI/PKR ini boleh BERAMBOS dari Tanah Melayu ini selamanya! Baik pi MAMPOS saja!

Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM/UMNO/Bahasa Melayu/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera.

Tapi PAS tak sokong pun Najib. Depa lebih luvvv DAP. Pening2

Dah China jadi bodoh di PRU 13 tak perlu perbodohkan orang Melayu pula. Kalau faham perlembagaan Malaysia perkataan begitu tidak keluar.

Apa yang Najib buat sejajar dengan perlembagaan.

Jangan lah nak pusing jauh jauh. Baca perlembagaan baik baik.

Hapuskan sekolah China juga sejajar dengan perlembagaan. Baik untuk integrasi nasional atau penyatuan kaum.

Mengong China dah hilang taring. Ada hati nak rampas kuasa politik tak berjaya sekarang Melayu pula nak cuba rampas kuasa ekonomi China. Apa macam? Kuasa ekonomi sebenarnya di tangan kerajaan. Ada faham? Kalau import barang pun kena tender jelas kuasa di pihak kerajaan.

Orang Melayu pun ramai dah kaya sekarang. Orang China jadi kaya pasal MCA, kerajaan beri muka dulu dulu konon perkongsian kuasa.

Orang Melayu mesti sokong Najib dan UMNO itu yang terbaik. x yah crita PKR atau PAS lagi kerana mereka bukan pejuang bangsa, negara dan agama Islam. DAP apatah lagi , jauh panggang dari api .

Post a Comment

Link Blogger Penang / Kedah / Perlis

Link Blogger Pahang / Kelantan / Terengganu