Wednesday, September 11, 2013

Komen di Malaysiakini : Pegawai k'jaan yang keluar IC, kata Mahathir

Tun Dr. Mahathir mengatakan itu adalah salah kakitangan kerajaan yang mengeluarkan IC untuk isu 'projek IC' di Sabah beberapa tahun dulu , ramai yang mempersoal IC yang dikeluarkan tu tentulah atas arahan dari atas dan terus menuduh ini salah UMNO dan Tun , tapi takkah kita terfikir bahawa hingga sekarang walau IC palsu, lesen palsu dan macam2 lagi dokumentasi palsu dikeluarkan kerana sikap kakitangan kerajaan yang tak jujur dan amanah dalam membuat kerja . Perlu diingat sebelum Tun jadi PM lagi pun hal2 pemalsuan IC ni oleh pegawai kerajaan tak amanah telah berlaku. Rafizi pernah mengaitkan Dr.M yang kononnya memulakan 'Projek IC' dengan kewarganegaraan Agbimuddin Kiram yang pernah bekerja sebagai pembantu pegawai daerah di Kudat pada tahun 1975, beliau seharusnya menghempas kepala bertalu-talu ke dinding sebelum buat kenyataan bodoh. Ini kerana Dr.M tak pernah jadi Perdana Menteri pada tahun 1975, kalau tak jadi PM , apa kejadahnya dengan 'Projek IC' pulak ??

1 comments:

Selama ini pun saya salahkan peg.kerajaan dalam banyak perkara berkaitan dgn rasuah dan salah guna kuasa,kemudian untuk melepaskan diri pegawai kerajaan pula mencayalahkan pemimpin Umno.Sebenarnya kalau pegawai kerajaan benar-benar jujur,sebarang arahan dari mana-mana pihak pun boleh di engkari jika berteentangan dgn peraturan dan undang-undang.Sebenarnya dalam banyak hal peg kerajaan lah yg berlebih-lebihan,mereka suka menunjukan kuasa mereka secara yg salah.Saya pernah menjadi pegawai kerajaan,saya mengikut buku dan peraturan,tidak pernah sesiap pun dari Umno yg memberi arahan itu ini pada saya,kadang-kadang tindakan saya sesitif juga pada parti pemereentah,tapi mereka tak boleh kata apa,sekadarkan berharap saya perlahanlah sikit,tapi saya teruskan kerja saya macam biasa.Akhirnya semuanya ok.Dalam menjalankan peraturan,tidak ada siap yg saya lepaskan sama ada ahli politik mahu pun keluarga di raja,dan mereka memahami saya dan membetulkan apa yg salah yg telah mereka lakukan.

Post a Comment

Link Blogger Penang / Kedah / Perlis

Link Blogger Pahang / Kelantan / Terengganu