Wednesday, August 21, 2013

Peguambela 5 Penjenayah Yang Ditembak Mati Polis Terima Ugutan Bunuh

Dari artikel Malaysiakini , ADUN Seri Delima RSN Rayer menerima bungkusan plastik yang mengandungi peluru hidup . Rayer baru-baru ini dilantik sebagai peguambela bagi kes 5 penjenayah yang ditembak mati polis. Rayer yang dalam perjalanan ke balai polis untuk membuat laporan itu turut menerima SMS berbaur ugutan bunuh .


"Dalam perjalanan ke Balai Polis, anaknya sekali lagi dikejutkan dengan satu khidmat pesanan ringkas (SMS) yang berbaur ugutan bunuh terhadapnya," katanya dalam laporan polis itu. (Malaysiakini)

Rayer yang juga merupakan seorang pemimpin DAP antara pemimpin pembangkang yang paling awal memberikan reaksi apabila 5 penjenayah geng 04 itu ditembak mati oleh polis . Reyer cuba menjadi 'hero' menawarkan diri menjadi peguam bagi ahli keluarga penjenayah-penjenayah ini untuk menuntuk keadilan . Pelik sekali dengan sikap pemimpin pembangkang ini, bila kejadian jenayah dan tembak menembak dalam negara berlaku mereka tuduh polis tak efektif . Bila polis jadi efektif mereka kata polis tak ikut SOP ?

Polis dilatih untuk mempertahankan nyawa orang-orang awam dan pada masa yang sama mereka juga dilatih untuk mempertahankan nyawa sendiri . Takkan lah polis masa buat serbuan tu nak lepaskan tembakan amaran suruh serah diri ? Penjenayah pun ada pistol, ingat diaorang kesah dengan tembakan amaran polis tu ?? Polis bagi tembakan amaran kat udara, pada masa yang sama penjenayah tembak polis . Logik apakah yang dipakai oleh si Rayer ni ?

Pada penulis , mungkin ada pihak-pihak tertentu atau geng-geng dari kumpulan lain 'meluat' dengan si Rayer ini yang beria-ia menjadi 'pembela' kepada musuh mereka . Jadi 5 butir peluru tu dihantar sebagai tanda amaran . Maklum lah bila ada inquest , makin banyak pula cerita dalam kain 'underworld' ni akan tersebar . Jadi tak mustahil dengan inquest ini bukan sahaja penjenayah-penjenayah dari geng 04 terdedah , geng-geng lain yang cuba 'keep low' pun akan diheret sama. Oleh yang demikian cara yang paling mudah ialah 'kowtim' dengan si Rayer ni .

Memetik semula kejadian tembakan ini , dari Bernama

Polis mengesahkan lima lelaki yang mati dalam kejadian berbalas tembak dengan polis di Sungai Nibong di sini awal pagi tadi terbabit dalam beberapa jenayah senjata api.

Ketua Polis Negeri, Datuk Abdul Rahim Hanafi berkata, mereka yang mati dikenali sebagaiJ.Gobinath, 31, R.Ramesh, 27, A.Vinut, 23, M.Suresh, 25, dan M.Gobinath, 21.

Polis juga menemui tiga pucuk pistol yang digunakan oleh penjenayah terbabit iaitu jenis Noricho berwarna perak, Revolver .38 berwarna perak dan Walther PPK berwarna hitam.
Kesemua mereka mempunyai alamat terakhir di negeri ini.

Beliau berkata, para penjenayah terbabit dapat ditumpaskan hasil maklumat awam dan risikan apabila sepasukan pegawai dan anggota polis dari Jabatan Siasatan Jenayah (JSJ) Bahagian Siasatan Khas (D9) Pulau Pinang dengan bantuan JSJ D9 Ibu Pejabat Polis Bukit Aman serta D9 Kedah menyerbu sebuah apartmen sewaan di Century Bay di Sungai Nibong pada pukul 4.30 pagi.

Menceritakan detik serbuan itu, Abdul Rahim berkata pasukan polis telah mengetuk pintu sebuah unit di apartmen itu dan memperkenalkan diri, tetapi tidak mendapat sebarang jawapan dari penghuninya menyebabkan polis terpaksa memecah pintu sebelum memasuki unit berkenaan.

“Sejurus menyerbu masuk, penghuni di dalam rumah itu terus melepaskan tembakan bertalu-talu dan berlaku kejadian berbalas tembakan antara mereka dengan polis.

“Setelah selesai berbalas tembakan dan tiada lagi berlaku ancaman, polis membuat pemeriksaan di dalam apartmen tiga bilik itu dan menemui lima lelaki mati di dalam bilik-bilik berasingan,” katanya.
Polis masih menjalankan pemeriksaan di dalam apartmen berkenaan. – BERNAMA

8 comments:

O'oloh? Mgkin gang 03suku yg hantar, xpun dia saja jak nk kasi kecoh!

Buat apa kor report polis...report ler kt geng 04...

sial punya paria..bikin masalah dalam ini negara...lu ingat ni INDIA ka macha?? ini malaysia..kita punya tempat..bukan lu punya tempat..kasi hormat sikit

Macha klu ada pistol sudah ingat besar mcm hero filem keling tamby...shoot tak mati bole stunt lg

Ni semua keje paria2 dari DAP...Harap polis jgn bg can...aku sokong PDRM...pg mampus la lu geng 03 suku...

HAHAHA...buat apa repot Polis, lebih baik repot kat geng 04...komen paling tepat. Tuduh polis macam2 tapi minta bantuan polis bila dalam bahya...APAP PUNYA WAYANG!!!

Aku dah kata, diMalaysia, dengan orang Melayu boleh lah mereka ini besar kepala. Orang macam ini, macam Anwar Ibrahim, macam Karpal Singh, macam Ambiga, macam unit Amal Pas, kalau diSIngapura, sudah lama di'kubur'kan...jangan cakap nak besar kepala, nak angkat kepala pun tak beranilah!!!!!!!!

pendapat aku..buat tak tau je laporan polis dia ni..ambik tapi buat donno je haha...baru padan muka paria ni semua

Silap Polis, Lain Kali ambik di ni jadi kepala gerakan serbu gengster. Polis tunggu belakang.

Post a Comment

Link Blogger Penang / Kedah / Perlis

Link Blogger Pahang / Kelantan / Terengganu