Saturday, June 1, 2013

Titah Agong di perlekehkan golongan 'chauvinist' semasa hari Keputeraan Baginda

Cerita pasal seorang guru 'cauvinist' tak habis panasnya lagi kerana menghina murid melayu dengan bahasa yang berbaur perkauman, kini ada lagi di kalangan mereka yang 'cauvinist' ini membuat kenyataan terbuka di laman sosial yang benar2 menyinggung perasaan rakyat malaysia terutama orang melayu. Titah ucapan Agong dipermain-mainkan, malah kalau dilihat apa yang diperbualkan mereka amat menjengkelkan

Ini lah akibatnya apabila golongan sebegini tak reti menghormati sensitiviti orang lain. Agong dan sultan2 dan raja2 melayu yang lain adalah identiti malaysia itu sendiri . Mana perasaan hormat mereka pada agong ? Apatah lagi perbualan dalam facebook yang berunsur nista serta cemuhan terhadap agong dibuat semasa hari ulangtahun keputeraan baginda. Siapa yang ajar 'cauvanist2' ini kurang ajar ?

Diharapkan laporan polis terhadap setiap individu2 yang membuat komen berunsur cemuhan terhadap agong difailkan. 'Cauvanist'2 ini kononnya cukup sensitif apabila perkara berkaitan kaum mereka disentuh, tetapi apabila soal berkaitan kaum melayu disentuh dan diperlekehkan mereka, tidak mengapa pula ? Memang bangsat dan betul2 hipokrit. Jangan tunggu lama2 , golongan2 ini kononnya mahu tunjuk kuasa yang ada pada mereka selepas PRU-13 . Kita seboleh-bolehnya mahu elak perkara2 sensitif sebegini dibangkitkan tetapi kenapa kerap sekali disentuh ??

Oleh itu diharapkan mereka yang kenal dengan golongan 'cauvinist' ini tolong nasihatkan mereka, jangan buat komen2 bodoh yang boleh menaikkan kemarahan orang lain. Islam,Melayu dan Raja adalah elemen2 yang cukup dekat pada mereka yang punya jati diri melayu. 3 perkara ini adalah amat sensitif pada orang melayu kecuali melayu2 tak sedar diri.

Kalau di Thailand mana2 individu yang cuba bersikap bangsat dengan raja, memang dah lama kena masuk jail, selain kena jail rakyat2 lain pun kalau ada can akan bagi penerajang. Kat Thailand, kaum Cina sangat hormati raja dan sayang pada raja . Malah orang Cina di sana cukup fasih cakap Thai sama macam kaum Cina di Indonesia. Pelik kenapa perkara yang sama tak berlaku di Malaysia. Itu lah ada pepatah melayu mengatakan sudah diberi betis nak peha.

Bila dilayan dengan baik, makin besar pulak kepala? Sampai individU2 terkaya di negara ni pun ramai di kalangan mereka? Masih cuba menghasut rakan2 yang lain dengan stigma 'second class citizen' ? Cukup cukup lah dengan 'stress' yang kita hadapi masa PRU yang lepas..sekarang masa untuk bersatu dan bangunkan negara
Sent from my BlackBerry® smartphone over the TuneTalk network

4 comments:

Biasa lah babi2 betina ni akan menyondol bila kurang kongkek..

suatu hari ah jib jumpa dong zhuang. maka berlakulah perbualan.
dong zhuang : si u ah jib (dalam hati mampu u ah jib).
ah jib : see you to. you are so marvelous … I like you. I love you. You are so kind.
dan dengan penuh teruja dan kasih sayang yang amat dipeluknya dong zhuang. sambil berulang-ulang berkata : “I love you …”
sambil tersenyum gembira ah jib memandang muka dong zhuang. dan dong zhuang memandang ah jib dan membalas dengan senyum sinis dan mencebik dengan sekilas.
melihat senyuman dong zhuang itu ah jib merasa cukup gembira dan bangga. merasa seakan dunia dia yang punya. tidak ternampak pun cebikan dari dong zhuang. betapa gembiranya dia. dan dengan penuh ceria dia mengambil wang sejumlah RM 10,000.00 yang dibawanya dari rumah dan dengan penuh gembira diberinya ke pada dong zhuang. Duit itulah satu-satunya yang dia ada dan tiada berbaki lagi.
Ah jib bertanyanya kepada dong zhuang, “cukup tak … er I yakin you tak cukup … tak apa …”
Ah Jib memandang kepada mamat disebelahnya dan berkata, “Mat RM berapa you ada”.
Sahut Mamat, “kejap saya cuba tengok dalam dompet saya”
Mamat pun mengeluarkan dompet dari poket seluarnya. Setelah mengeluarkan semua wang dalam dompetnya termasuk duit syiling, duit lama zaman maharaja melaka … dan mengira-ngira maka dapatlah jumlah semuanya RM 1,000.00. Mamat pun memberitahu Ah Jib jumlah wang yang dia ada.
Dengan pantas Ah Jib berkata, “Er … itu tak cukup Mat … apa lagi yang kita ada …”
Ah Jib memandang keliling, dan dia ternampak sebuah kereta wak segan buruk yang dinaikinya tadi bersama Mamat.
“Hah itu pun dia …”, kata Ah Jib.
Dengan tersenyum gembira Ah Jib berkata kepada Dong Zuang, “Hem … nih saya tambah RM 1,000.00 dan kereta ini hadiah persahabatan saya kepada kamu Dong Zuang.
Dong Zuang hanya tersenyum sinis memandang Ah Jib. Gembira tak terkata Ah Jib melihat senyuman Dong Zuang hatinya berdetuk-detap.
Ah Jib kemudiannya berpaling kepada Mamat, dan berkata, “Mat perjalanan kita masih jauh … jom kita pergi … ”
Kemudiannya Ah Jib memandang mesra kepada Dong Zuang dan berkata, “Terima kasih kerana sudi menerima pemberian saya”
Ah Jib kemudiannya berkata kepada Mamat, “Hah Mat apa kita tunggu lagi jomlah”
Mamat pun berkata, “Kita mahu meneruskan perjalanan ini dengan apa, semua wang kita dah beri kepada dong zuang, kereta kita pun dah kita beri kepada dong zuang, yang kita tinggal hanya kudrat empat kerat dan kaki yang dah tak larat dan kita perlu wang untuk isi minyak dan untuk isi perut.”
Ah Jib pun berkata kepada Mamat, “Ah … itu small matter sahaja … dong zuang kang ada kita buleh minta tolong dia”
Ah Jib pun memandang kepada dong zuang dan berkata, “tentu kamu buleh tolong saya … kerana kamu saya kenal sebagai orang yang amat baik.”
Dong zuang pun berkata, “Saya buleh tolong kamu … tetapi jika wang yang kamu minta … kamu kenalah bayar balik dan bunga untuk pinjaman tu saya tetapkan sebanyak 10% … kereta yang saya ada tu saya buleh bagi sewa … murah sahaja … RM 100.00 sehari.”
sambil menunjukkan kepada kereta Wak Segan yang baru diberi oleh Ah Jib tadi dan sambil mengambil wang yang baru dihulur oleh Ah Jib sebentar tadi.
Mat terkesima memandang Dong Zuang ….
Tetapi ah jib gor terus menerpa Dong Zuang dan memeluknya dengan penuh kasih-sayang dan berpaling kepada mat sambil berkata, “Mat inilah manusia yang bijaksana … dia telah menggunakan modal yang kita berikan dengan penuh berkesan … walaupun seinci kita tidak bergerak dari tempat perbincangan dan pertemuan ini dia telah membuat untung sebanyak 10% dan keuntungan harian ialah RM 100.00 terima kasih Dong Zuang … terima kasih … tuan telah memberi ilmu yang amat bernilai kepada hamba … sekiranya ada lagi harta benda milik hamba … akan hamba serahkan kepada tuan … kerana tuan amat bijaksana orangnya …”

singkirkan komunis dan lgbt laknat dari malaysia!

towkay china babi jauh lebih kaya dari sultan, berapa ramai china jadi billionaire!

Post a Comment

Link Blogger Penang / Kedah / Perlis

Link Blogger Pahang / Kelantan / Terengganu