Friday, June 7, 2013

MP Alor Star ialah contoh si rasis yang mengata orang lain rasis ..

MP Alor Setar beraksi lagi , kini cuba menjadi hero dalam soal penyatuan kaum . Kalau dulu dia kata SKMM salah guna kuasa hingga menyebabkan penahanan seorang wanita Cina yang menghina YDP Agong, Malaysiakini hari ini pula melaporkan MP Alor Star ini buat laporan polis dan berdemo kerana dikatakan blogTun Dr. Mahathir rasis . Ini lah yang dikatakan 'tepuk dulang paku serpih , mengata orang dia yang lebih' .


Ini adalah contoh manusia yang kata orang lain rasis tapi diri sendiri tak cermin ? MP Alor Star ini pernah buat kenyataan kata SKMM salah guna kuasa kerana menyebabkan penahanan perempuan yang menghina Agong ... , salah guna kuasa atau tak , perempuan tu dah buat salah , kenapa MP Alor Star ni nak pertahankan ?? Adakah dia rasa perbuatan menghina Agong itu tak salah ?? Sultan , Agong dan Raja cukup sinonim dengan bangsa Melayu jadi secara tak langsung MP Alor Star ini menyinggung perasaan orang Melayu .. iaitu beliau tlelah bersikap racist !!!


Malangnya, ada jugak orang Melayu belacan menyokong tindakan si hipokrit ini dengan mengatakan Dr.M memang racist, tengok saja komen2 yang ada di Malaysiakini , melayu2 belacan ni seolah-olah dah lupa dengan dasar2 yang dibuat oleh Dr. M la mereka ada kehidupan yang mereka nikmati sekarang.  Diaorang lupa bukan mahathir ke orang yang sama jadikan ramai melayu2 professional dan boleh berdikari atas inisiatif sendiri ? polisi2 yang di buat oleh mahathir menguntungkan melayu termasuk pak pak lebai yang mengutuk mahathir ? melayu2 yang asalnya susah dan daif ni bila dah berjaya dengan polisi yang dibuat oleh mahathir , depa ni bangkit dok laung 'hidup hidup.. hidup hidup ' .... prfttt tak sedar diri , kalau takde polisi yang bagi kelonggaran pada orang melayu ni entah kemana depa ni pi..dapat masuk U pun ada koata ..kalau polisi mahathir hapuskan kota ni entah apa la nasib pecacai2 sekarang

0 comments:

Post a Comment

Link Blogger Penang / Kedah / Perlis

Link Blogger Pahang / Kelantan / Terengganu