Wednesday, June 26, 2013

Isu Jonker Walk : Sikap 'double standard' Pemimpin Cina DAP Terserlah



Penulis berasa pelik dengan sikap sesetengah pemimpin DAP yang 'melompat' apabila Jonker Walk diarah tutup oleh kerajaan negeri Melaka . Bagi penulis, arahan yang dibuat itu adalah hak kerajaan negeri Melaka. Sama seperti tindakan kerajaan negeri Selangor mengarahkan supaya projek Langat 2 dihentikan, sama seperti bila sewa pada peniaga di komplek PKNS dinaikkan . Sama juga dengan tindakan kerajaan DAP Penang merobohkan gerai-gerai di Telok Bahang,Jelutong, Batu Feringgi dan Padang Kota yang telah beroperasi lebih 10 tahun lamanya?


Walaupun dah berkali pohon lesen tetap ditolak, cuba tengok gerai2 penjaja kecil berbangsa Cina di kawasan Georgetown pula?Kenapa mereka mudah saja diberi lesen! Janganlah hanya disebabkan peniaga di Jonker Walk itu terdiri daripada ramai kaum Cina maka ada pembelaan pemimpin DAP, bagaimana pula nasib peniaga melayu yang 'ditekan' di Selangor dan Pulau Pinang? Bila terkena batang hidung sendiri baru lah tahu nak melompat, bila buat kat orang lain tak jadi masalah pula?

Nampak tak perangai rasis keparat DAP ni ? Kita kena faham mereka ni pandai 'menipu-lasi' orang2 Melayu bodoh yang percaya dgn kata-kata manis , cuma bila dibelakang..lu fikirlah sendiri. Kalau kerajaan Selangor dan Pulau Pinang kata hak untuk naikkan sewa perniagaan dan menghalang peniaga2 kecil untuk berniaga adalah kuasa kerajaan negeri , kenapa apabila tindakan yang serupa dibuat kerajaan negeri Melaka buatkan pemimpin DAP tak senang duduk ? Lu buat orang boleh, orang buat dekat lu tak boleh ?

1 comments:

tahniah setinggi tahniah kepada KM Melaka kerana rasional dalam keputusan beliau untuk membuka semula jalan dijonker street... memang menyusahkan pengguna jalanraya dibandar melaka lebih2 lagi pada hari minggu... mohon laksanakan operasi sapu bersih peniaga2 yang tak berlesen dan menjual barang2 tiruan untuk menjaga nama baik Melaka... KM Melaka, saya salute coz u have balls... harap jangan tunduk kepada cinabeng2 tu pulak...

Post a Comment

Link Blogger Penang / Kedah / Perlis

Link Blogger Pahang / Kelantan / Terengganu