Thursday, May 30, 2013

Pelajar Melayu di Sekolah Menengah Kebangsaan Gelang Patah kena Hina dengan Guru Bernama Poh Kim Thye - Laporan Polis

Golongan-golongan 'racist' gemar memanggil orang lain 'racist' walhal tindakan sendiri tak dicermin . PERKASA dan UMNO dikatakan 'racist' apabila berkeras mempertahankan hak orang Melayu . Apa beza tegas mempertahankan hak bangsa sendiri dan menghina bangsa lain ? Beza nya banyak , orang yang hina bangsa lain dengan kata-kata keji dan makian adalah bangsat yang patut disumbat ke dalam kem tahanan ISA di Kamunting , 'brainwash' dan lepas tu kasi lepas bila sudah insaf. Kalau degil lagi sumbat lagi dalam kem tahanan .



Seperti yang diceritakan oleh blogger Cucu Tok Selampit , si 'chauvinist' dalam masyarakat Malaysia ni nampaknya makin melampau , kalau dulu kisah 'chauvinist' yang bekerja di Hong Leong bank , sekarang cerita 'chauvinist' yang bekerja sebagai guru di sekolah milik kerajaan Malaysia yang ditadbir oleh Barisan Nasional .  Dalam artikel aku yang lepas ada menulis pasal golongan penjawat awam yang menentang kerajaan. (baca sini) . Cuma aku tak sangka seorang yang bergelar guru menunjukkan sikap 'racist' pulak ? Menentang kerajaan satu hal.. takpe walaupun salah boleh cool lagi . Tapi bila dah masuk bab menghina melayu dengan menghina pelajar Melayu sebagai Melayu Bodoh! Melayu Babi! Melayu Bangang! Melayu Sial dan Melayu Pukimak!

Apa cer der ?? Mungkin guru yang bernama Poh Kim Thye itu dah bersedia untuk terima apa saja 'feedback' akibat tindakan perkauman beliau itu . Mohon pihak Kementerian Pendidikan tanpa buang masa lagi terus pecat guru ini . Kalau dah ada saksi dan bukti jelas apa nak tunggu lagi , tak perlu fikir pasal undi Cina lagi dah ... keputusan PRU yang lepas dah jadi saksi apa yang pengundi Cina bagi pada BN . Sekarang fikirkan pasal keharmonian kaum, jangan biar 'chauvinist' terus bermaharajalela mengungkap perkataan2 menghina lagi. Laporan polis dah dibuat oleh ibu kepada pelajar yang kena carut dengan si Poh Kim Thye ni. ..tengok lah 'feedback' si celaka ni nanti , gerenti mati-matian tak nak mengaku ! Lepas tu kaitkan pelajar tu ada masalah disiplin . Ingat...ini perangai stereotype 'chauvinist' , depa muka bukan main manis , kat belakang dia tikam sampai terjelepok .


Sedikit petikan artikel dari blog CTS ;

"Seorang guru berbangsa Cina di Sekolah Menengah Kebangsaan Gelang Patah telah menghina pelajar Melayu sebagai Melayu Bodoh! Melayu Babi! Melayu Bangang! Melayu Sial dan Melayu Pukimak!

Perbuatan melampau guru ini tidak boleh dibiarkan begitu sahaja. Hairan! Dari anti semua salah umno 
Terkejut dan mengecewakan kepada warga pendidik! Seorang guru berbangsa Cina di Sekolah Menengah Kebangsaan Gelang Patah menghina pelajar Melayu sebagai "Melayu Bodoh! Melayu Babi! Melayu Bangang! Melayu Sial dan Melayu Pukimak!"

Perbuatan melampau guru ini tidak boleh dibiarkan begitu sahaja Mengapa Pengetua Sekolah ini mahupun Pejabat Pelajaran Daerah hanya berdiam diri sedangkan isu ini berpanjangan hingga ke hari ini. Adakah Pengetua sekolah ini juga penyokong DAP dan Pakatan Haram atau PPD sendiri bersengkongkol dengan Lim Kit Siang hingga dibiarkan berleluasa.

Read more at http://khairulryezal.blogspot.com/2013/05/poh-kim-thye-guru-sekolah-menengah.html#s6PXaCrGEQ9sYEWC.99  "




5 comments:

erm..wkt saya skolah dlu pn clalu gak kna hina ni..ada gak seorg gru math bbngsa cina..klu dia tnya soklan dn kmi tdk dpt jwb pasti dia ckp 'biasalah melayu tahu bcinta dn bgaduh shj..dlm pjrn bodoh..!' trasa gak wlupn bkn dtujukn utk saya..namun btma ksh ngan cikgu tu sbb kata2 dialah saya brusaha nak buktikn mlayu boleh maju..

salam, sekarang kita tengok apa tindakan orang melayu... ala...bising kat sini je....

Saya dulu pun kena..dia kata bangsat kat saya..apa motif cha nun alif ni jadi pendidik? Nak maki hamun orang melayu saja ka.m

Chinese use rude words on chinese too, this is chauvinism as you rightly said. It helps when the recipient is the kind that doesn't sit on it easily, we can make a comeback that overshadows their success ten times. Then they shaddup.

Post a Comment

Link Blogger Penang / Kedah / Perlis

Link Blogger Pahang / Kelantan / Terengganu