Monday, May 13, 2013

Abam Rafizi Ketuai Penyiasatan di 27 buah kerusi Parlimen yang PR Tumpas

Dari portal Malaysiakini, Rafizi akan mengetuai satu kumpulan bagi menyiasat sekiranya ada penipuan berlaku di 27 buah kerusi Parlimen dimana PKR kalah dalam jumlah yang tipis . Kerusi-kerusi Parlimen itu termasuklah 19 yang ditandingi PKR, 2 DAP dan 6 PAS. Patutlah tak puas hati dan beria-ia nak buat penyiasatan bagai. Rupa-rupanya banyak kerusi Parlimen yang PKR kalah berbanding dua lagi sekutunya.

Mananya tak puas hati ? Walhal mereka lah yang kononnya jadi tulang belakang bagi PR tapi pada masa yang sama kalah di banyak kerusi Parlimen yang ditandingi. Sekarang kita persoalkan kaedah penyiasatan Rafizi and the team ? Pelik benar, apa lagi yang mahu mereka siasat sedangkan dah tentu ada wakil2 mereka di setiap pusat penjumlahan undi dan mereka dah 'deploy' team yang mereka panggil 'Ghostbuster' .

Ini semua adalah tektik kotor PKR dan mereka masih cuba bermain dengan perang saraf walaupun pilihanraya sudah tamat. Tak mustahil Rafizi akan cuba mewujudkan persepsi kononnya ada perkara2 yang meragukan semasa proses kiraan undi dijalankan. Skrip yang serupa akan dimainkan dan 'bukti2' sedang dalam pembikinan.

Disarankan agar SPR tidak melayan tuntutan/petisyen dari mereka ini ,kerana sejarah sudah membuktikan bahawa perangai puak2 bangsat tidak akan berubah walaupun dah dilayani segala permintaan mereka. Sudah cukup lah untuk polis/SPR atau mana2 agensi lain untuk berbuat baik. Elok dicegah hal2 yang boleh dicegah sekarang bagi mengelakkan hal yang lebih besar berlaku. Alangkah indahnya sekiranya ISA masih lagi wujud.

Kita bukan nak menafikan hak manusia. Kita cuma mahu menafikan hak manusia yang menafikan hak manusia lain dengan fitnah dan penipuan yang akhirnya boleh mengakibatkan demonstrasi dan rusuhan. Ini adalah soal keselamatan negara. Dan sedikit tambahan untuk sahabat yang mempunyai 'bukti' moral si Rafizi ini..elok lah didedahkan secepat mungkin. Kalau dia mahu korek, kita pun boleh korek.

Cuma diharapkan kedunguan dalam menilai sesuatu samada berupa video atau gambar tidak menjadi penghalang bagi pengikut2 taksub pemimpin lgbt ini memperoleh kebenaran.
Sent from my BlackBerry® smartphone over the TuneTalk network

3 comments:

apa kata siasat juga kawasan-kawasan yang pr menang tipis.....BILA NAK BERKHIDMAT PADA RAKYAT NIIIII.....JGN MAKAN DUIT HARAM OIIIII

Sepatutnya SPR pi tarik telinga agen parti supaya jawab apa saja pertuduhan...tak silap agen akan turunkan tandatangab sebagai mengesahkan keputusan....

Kan lebih mudah kalau kita kembali kepada ketentuan Allah. Cubalah muhasabah diri dan terima hakikat yang Allah telah tentukan siapa yang menang, siapa yang layak memerintah. Kenapa perlu dipersoalkan lagi. Dah 13 kali PRU BN menang dan pembangkang kalah walau pun macam-macam dilakukan? Jawapannya mudah kalau kita kembali kepada Qada dan qadar. Jadi terimalah kenyataan dan tunggu lagi 5 tahun. Jangan dok sibuk2 ikut Al-Juburi tu Buat kacau sana sini, menyusahkan orang. Pemimpin PAS pula renung2kan kenapa kebanyakan umat Melayu Islam menolak PAS, cublah muhasabah diri ye..jgn dok ikut telunjuk kafir harbi dan mengeluarkan fatwa2 yang mengelirukan, hari ini boleh esok tak boleh, esok boleh lusa tak boleh, sembahyang Imam UMNO tak sah, tapi sembahyang kat masjid UMNO buat sah, semua jadi pening. Tak payahlah nak taksub sangat, PAS tu pun parti serpihan UMNO juga, sama dengan PKR, jadi semua ni parti politik bukan parti agama. Jadi, lebih elok kita pakat2 buat yang terbaik untuk memaju dan memakmur negara, dah ckp 5 tahun kita pakat2 kempen dan undi semula, jangan dok asyik buat kerosakkan macam dajjal.

Post a Comment

Link Blogger Penang / Kedah / Perlis

Link Blogger Pahang / Kelantan / Terengganu