Saturday, April 27, 2013

Nik Aziz,Karpal Singh dan Lim Kit Siang Tersinggung Dengan Kenyataan Anwar di Segamat?

Anwar dalam satu ceramah di Segamat, begitu celupar sekali mengeluarkan kata2 penghinaan terhadap Tun Dr. Mahathir . Mungkin tertekan dengan tindakan Tun yang sentiasa saja membuka mata rakyat tentang siapa sebenarnya diri Anwar , kata-kata berikut dihamburkan untuk manifestasi kemarahannya.

"Sudah mau mati, dah 83 tahun. Berapa lama lagi? Kalau dah nak mati, mati saja lah"

Namun kata-kata Anwar ini secara halus juga barangkali bisa menusuk kalbu pemimpin-pemimpin veteran lain dalam Pakatan yang masih ligat berpolitik walaupun keadaan fizikal dan kesihatan seringkali menganggu. Antara pemimpin2 yang boleh dikategorikan veteran tetapi masih ligat berpolitik dalam kumpulan Pakatan ialah Lim Kit Siang (72) ,Nik Aziz (82) dan Karpal (73)

Tun Mahathir meletakkan jawatan sebagai PM dan lain2 jawatan dalam politik pada usia 77 tahun. Tun diberikan kesihatan yang baik , malah ketajaman fikiran walaupun umur semakin meningkat. Anwar mungkin rasa tercabar kerana disebalik usia Tun yg semakin meningkat, beliau masih mampu mempengaruhi pemikiran rakyat Malaysia. Anwar barangkali menganggap Tun sebagai halangan psikologi untuk majoriti rakyat terpengaruh dengan penipuan yang beliau canangkan di setiap ceramah.

Anwar dah banyak kali cuba 'character assasinate' Tun , tapi rakyat tetap sayang dengan Tun. Anwar terlalu kecewa , kemuncaknya kata-kata penghinaan terhadap Tun terus tersembur keluar semasa ceramah di Segamat dan terlupa barangkali dengan sahabat2 beliau yang sedang melalui usia emas.
Sent from my BlackBerry® smartphone over the TuneTalk network

6 comments:

betul.. betul..
Nik Aziz jadi sasaran Anwar Ibrahim.

Tunggu apa lagi penyokong tegar PAS.
Balun saja Anwar yang menghina ulamak politik PAS yang tersohor.

Kalau aku, kasi padam Anwar di Permatang Pauh.

Anuar guna peribahasa Melayu "Pukul anak sindir menantu". Yang sebetulnya dalam hatinya kenapa rakan dalam PR Kapal Sinkkk, Nik Aziz, Hadi Awang dan Kit Siang tak mampus-mampus lagi.
Pencacai-pencacai PR yang bodoh je tak faham peribahasa Melayu tu.

Bandingkn anwar dgn tun m. Dari segi pendidikn mcm langit ngn bumi...akhlak apatah lg....cuma bab berlakon anwar menangla...

orng kerja pun ada bersara.. ahli politik sampai mati nak pegang jadi MB.. jawatan itu amanah..

dekat melayu dia ampu melayu,,kutok bangsa lain..dekat cina dia ampu cina, dekat india dia ampu INDIA, DEKAT YAHUDI DIA PUJI YAHUDI..BILA BERJANJI DIA MUNGKIRI..ITULAH MANUSIA MUNAFIK DI AKHIR ZAMAN..

Tuan tua Tun M ada aura..seri di mua masih ada..senyuman masih manis ..anuar al jub..muka da mcm syaitan gondol, seri muka da hilang..so dia ni kira da mcm Zombi..mayat idup..lagaknya, Ya Allah kau turunkan lah bala dan kau tunjukkan kebenaran demi Menyelamatkan umat islam dan warga Malaysia keseluruahnya daripada manusia yang mempunyai pelbagai wajah ini. .Aminnnnnnnnnn

Post a Comment

Link Blogger Penang / Kedah / Perlis

Link Blogger Pahang / Kelantan / Terengganu