Wednesday, April 24, 2013

Akar Umbi Bengang bila Ularmak Sarbanistas kata Zina Perkara Kecil

Tersentak seketika bila membaca satu artikel di portal media KLPos.com berkenaan bantahan akar umbi PAS terhadap 'statement' Hadi Awang yang mengatakan zina itu perkara kecil . Penulis bukan lah alim sangat orangnya , tapi bukan kah zina tu salah satu daripada dosa-dosa besar yang dimurkai Allah ? Tergamak Hadi Awang keluarkan 'statement' yang songsang sebegitu . Tapi penulis dapat jangka lepas je dapat bantahan ke hulu ke hilir dari akar umbi , maka Hadi akan keluarkan kenyataan bahawa media UMNO memutar belitkan kenyataan beliau . Ini adalah 'statement' standard orang2 dalam Pakatan , sama juga untuk puak2 PKR dan PAS . Perkara yang salah tetap salah , tak kiralah siapa pun pelakunya . Jangan disebabkan nak mempertahan pungkok orang2 yang berkenaan , maka soal kebenaran di tolak tepi . Ni amanat Hadi yang baru pulak ke ? Kalau amanat Hadi yang dulu boleh membuatkan seorang ahli PAS sanggup untuk membunuh Mahathir , amanat 'baru' macam ni agaknya macam mana lah 'respond' sarbanistas2 dalam PAS . Tak salah lah ungkapan sindiran yang dibuat seorang sahabat dilihat kena tepat batang hidung PAS ... "Lobai2 yang hipokrit dalam PAS ni umpama kepala atas berbalut kemas... kepala bawah tak boley cotrol" ... prfttt...



Dari laporan KLPos ;


Kenyataan Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang yang mendakwa perbuatan zina merupakan perkara kecil dibidas oleh penyokong akar umbi parti tersebut.

Bekas Ketua Pemuda PAS Pulau Pinang Mohamed Hafiz Mohamed Nordin berkata, perbuatan zina adalah satu dosa besar dan ianya tidak harus dipandang ringan oleh mana-mana umat Islam.

"Kami menyangkal sepenuhnya dan mengecam kenyataan Presiden yang mengatakan zina merupakan perkara kecil."

"Sejak bila zina ini menjadi (perkara) kecil. Sejak kawan dengan Anwar Ibrahim dan DAP ke? Ataupun ada wahyu baru yang mengatakan zina ini perkara kecil?," katanya dalam satu sidang media di Bukit Mertajam, semalam.


Seterusnya

2 comments:

dah ramai geng depa yang terjerumus dan hobi berzina, jadi terpaksa elak cakap. tuan guru ni akan terima bala dari ALLAH. tuan guru nie jugak yang setuju nama ALLAH boleh diguna oleh agama lain, tuan guru ni jugak yang kerana amanat telah terjadi huru hara, pecah-belah, cerai-berai di kalangan orang islam, adik beradik, suami-isteri, anak-beranak, dan mengkafir orang islam umno. rakyat biasa berdoa ALLAH turun bala demi selamatkan kesucian agama Islam

kan dah cakap.. dalam hanya ramai ularmak politik/ularmak cari makan..

kalau kalimah Allah swt pun ularmak ni gadaikan demi politik inikan soal zina, memanglah bagi dia kecik je...

nanti ularmak ni jawap lah apa yg dilakukan...

Post a Comment

Link Blogger Penang / Kedah / Perlis

Link Blogger Pahang / Kelantan / Terengganu